Z konferencji Stowarzyszenia: „Pan prezydent zafundował nam nad Lubianką betonowe miasteczko”

16464.nsmed

Członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Starachowic kontynuują cykl swoich konferencji poświęconych miejskim inwestycjom. Tym razem na tapet wzięli rewitalizację Lubianki, zestawiając to zadanie z toczącymi się w tym samym czasie i w podobnym zakresie pracami wykonywanymi na zbiorniku Sielpia. „Pan prezydent zafundował  nam nad Lubianką betonowe miasteczko.” - Mówili podczas wtorkowego (13.09.2022 r.) spotkania z mediami. 

To na co najbardziej zwracali uwagę, to ilość betonu jaka została zużyta przy rewitalizacji Lubianki, a co za tym idzie wysokość wydanych pieniędzy. Przypomnijmy, że prezydent miasta Marek Materek podczas jednego ze spacerów inwestycyjnych nad Lubianką powiedział, że rewitalizacja będzie kosztowała blisko 27 milionów złotych. 

- Kilka lat temu uznano, że  ten piękny zbiornik wodny wymaga przekształcenia we francuską riwierę niemalże. Nad jego brzegiem powstaje wiele budowli, które są kuriozalne i budzą zdziwienie. Lubianka jest kąpieliskiem, które funkcjonuje przez dwa miesiące w roku przy dobrej pogodzie. Urządzenia, które tam powstają sugerowałyby, że zbiornik ten będzie funkcjonował przez dwanaście miesięcy. Jeden z członków naszego stowarzyszenia świetnie zauważył, że pan prezydent chyba chce ogłosić sezon kąpielowy 12-miesięczny w naszym mieście, żeby móc tą infrastrukturę wykorzystać, choć przy inwestycji pominięto grupę ludzi, którzy morsują  - powiedział Sławomir Celebański. 

Członkowie stowarzyszenia podkreślali koszt, jaki miasto wyda nam sam obiekt, w którym ma się znaleźć restauracja. Ich zdaniem, to nie zadanie miasta budowa lokalu gastronomicznego za blisko 4 miliony złotych.

- Ta restauracja jest przykładem innowacyjności władz naszego miasta. Jest to przykład w Polsce obiektu restauracyjnego, który jest wznoszony przez miasto. Tego typu działalność w kapitalistycznym państwie prowadzą przedsiębiorcy. Za te wszystkie aktywności związane z prowadzeniem knajpy wziął się u nas w Starachowicach pan prezydent i zadecydował, że taka knajpa może powstać nad Lubianką. Dwa przetargi na dzierżawę, które miasto ogłosiło spełzły na niczym i nie wiadomo jak się to zakończy - powiedział Sławomir Celebański i zadał publiczne pytanie do radnych Rady Miejskiej, co zrobią w momencie kiedy miastu nie uda się wynająć lokalu pod gastronomię? 

W trakcie konferencji na slajdach prezentacji zestawiono dwie inwestycje: Lubiankę oraz Sielpię. Jarosław Łyczkowski zwrócił uwagę na fakt podzielenia prac w Sielpi na dwa etapy. Pierwszy, czyli odmulenie zalewu trwał dwa lata, a następnie przystąpiono do prac naziemnych. Przypomniał, że starachowiczanie są pozbawieni dostępu do Lubianki już kilka dobrych lat, natomiast w Sielpi na sezon kąpielowy zbiornik był napełniany wodą, by móc spełniać swoją rekreacyjną rolę.

- Pokazaliśmy zalew Sielpia dlatego, że został zrobiony w tym samym czasie co Lubianka. Mimo, że jest to o wiele większy akwen wodny, został zrobiony za o wiele mniejsze pieniądze. Naszym zdaniem jego rewitalizacja została wykonana „z głową”. Czego nam brakuje, jak chcemy odpoczywać nad wodą? Czystego piachu, dobrej infrastruktury i spokoju - mówił Łyczkowski.  

Zobacz NAGRANIE [kliknij].

- Apelujemy do radnych, aby się zastanowili nad priorytetami rozwoju naszego miasta. Dochodzimy do wniosku, że w Starachowicach wydawane się pieniądze po to, żeby je wydać. Poprzez konferencje chcemy uzmysłowić radnym, a także pokazać mieszkańcom Starachowic, że nie musi być tak jak jest do tej pory - powiedział Jarosław Łyczkowski.

RemondisReklama 

Dodane: 14.09.22 | Odsłony: 2574
Tagi:

Komentarze użytkowników

Tonicstauracja to kolejne„s | 2022-09-14 07:55:47 napisał(a):

Ważne,że są spacery dla zaufanych i tam wszystko się zgadza. W ostateczności przecież mieszkańcy mogą jeździć do Sielpi... A swoją drogą ta ”restauracja ” to kolejne kuriozum , którego nikt nie chce...

Wezyr | 2022-09-14 07:56:50 napisał(a):

Za rewitalizację Lubianki Materek powinien zostać z urzędu wywieziony na taczkach razem z wszystkimi radnymi.

A jeśli potwierdzi się,że nie było oczyszczania dna Lubianki, to mam nadzieję,że skończy w więzieniu.

Tomek | 2022-09-14 08:04:44 napisał(a):

Betonoza...

Krzysztof | 2022-09-14 08:55:28 napisał(a):

Lubianka i otoczenie zostały bezpowrotnie zniszczone

chora głowa | 2022-09-14 09:58:27 napisał(a):

strach się bać, co nas jeszcze czeka....

al | 2022-09-14 11:28:58 napisał(a):

ścieżka z asfaltu to dla mnie zupełnie poroniony pomysł oby w upalne lato się nie rozpuściła a na pewno zdrowszego powietrza przez nią nie będzie

do chora głowa | 2022-09-14 12:07:38 napisał(a):

Czy kogoś to całkowicie "pogieło" z tym zabetonowaniem
Lubianki ? Od kiedy spuścili wodę chodzę na Piachy ale syf jest tam totalny. Jak zobaczyłem teraz Sielpie to z chęcią na drugi rok pojadę tam z rodzinką bo widać że jest bardzo fajnie .Duże plaże ,czysty piach, odmulona zalew i oczywiście czysta woda.Tak powinna wyglądać nasza Lubianka a nie jak teraz beton, beton,beton.

Sks | 2022-09-14 13:52:38 napisał(a):

Całe miasto zostało zabetonowane a Starachowice kiedyś słynęły z terenów zielonych.Teraz trzeba pilnować Pasternik bo chorzy ludzie też chcą tam zrobić totalny beton mimo że to co miało być zrobione to Die nie udało to najlepiej zniszczyć wszystko

luba | 2022-09-14 18:41:47 napisał(a):

A ja chciałam bardzo podziękować tym panom ze Stowarzyszenia bo od ponad roku pokazują nieudolne prowadzenie spraw miasta przez prezydenta. Te wielomilionowe inwestycje w kwiatki, rabatki i w zieleń której póżniej nikt nie umie utrzymać w należytym porządku.Teraz zabetonowana Lubianka i jeszcze jakieś głupie kolejne pomysły.Mam nieodparte wrażenie że prezydent Materek wykorzystuje nasze miasto do zbudowania swojej politycznej przyszłości nie bacząc na koszty które poniosą mieszkańcy. Przykładem niech będzie Spalarnia śmieci która nas pogrąży na lata w długach i rakotwórczych oparach. Nie odpuszczajcie drodzy Państwo bo bez was będziemy skazani na propagandę jak z PRL-u chamską ,brutalną i kłamliwą.

Marian | 2022-09-14 18:47:53 napisał(a):

Ludzie, o co wam chodzi? Przeciez u nas tez beda plaze, wlasnie brakowało infrastruktury. Z jednej strony wybiórcze argumenty popierajace teze o betonozie, a potem - "Czego nam brakuje ... Czystego piachu, dobrej infrastruktury i spokoju" No to chcecie tej dobrej infrastruktury czy nie? U nas nikt sie biznesowo Lubianka nie interesowal, moze dlatego taki pomysl z zapleczem handlowym.. ogolnie nie popieram ingerowania miasta w handel, tak jak galeria skałka - kto budował ?:) ale porownywanie Lubianki do Sielpi.. Ludzie, tam wlasnie napuszczano wode na sezon, bo Sielpie odwiedzaja tysiace ludzi i kwitnie biznes, u nas tego nie ma, wiec co to za argument? A te drewniane budy na Sielpi widzieliscie, byl ktos w ogole? Masakra....

Tom | 2022-09-14 19:22:01 napisał(a):

Stowarzyszenie Inicjatywa dla Sielpii powinno zapytać tamtejszy urząd co kosztowało te 14 mln. Te drewniane chodniki i sztuczne palmy ?

Wwstc | 2022-09-14 19:28:25 napisał(a):

Ludzie narzekają w Starachowicach na wszystko co się robi. Tylko dlaczego? Lepiej, żeby nie było nowych ścieżek rowerowych, nowych mostków i restauracji. Trzeba było zostawić sam zielony trawnik, dziurawy parking i rozpadające się molo. Przynajmniej nie było by protestów :)

do Marian | 2022-09-14 19:29:09 napisał(a):

Nie rozumiesz człowieku że infrastruktura to nie restauracja, kino plenerowe przy upale 33 stopni czy inne brednie.O jakim biznesie opowiadasz ty w życiu tak samo jak Materek nie prowadziłeś własnego biznesu co da się odczytać po twojej wypowiedzi. Wydanie 27 mln jak mówi Materek na botonowe bunkry to dla ciebie nie jest masakra? Widać że nie byłeś w Sielpi bo to nie są drewniane budy ale cały pasaż handlowy gdzie nieopodal są prywatne ośrodki wypoczynkowe ,podkreślam słowo prywatne.Tam miasto zainwestowało w kilkukilometrową plaże ,pomosty z dostępem do wody i infrastrukturę w postaci kanalizacji, światłowodu,linii energetycznych itp. Tam miast odmuliło przez dwa lata zbiornik a u nas tylko mówią że odmulili.Idż dzisiaj za czym woda tego syfu w całości nie przykryje i zobaczysz wyspy roślinności na samym środku Lubianki a przy brzegu gdy wejdziesz do wody zobaczysz czarne zamulone i syfiaste dno. I za to mamy chwalić Materka - chłopie z tobą to jest dopiero masakra.

Mieszkaniec | 2022-09-14 19:31:01 napisał(a):

Patrząc po zdjęciach i porównując oba zalewy to wybieram Lubianke.

Do mieszkaniec | 2022-09-14 19:35:26 napisał(a):

Jak tym Panom się podoba nad Sielpią to niech tam jeżdżą na wakacje. Co nas to interesuje.

Marian | 2022-09-14 20:05:35 napisał(a):

Ok, kwestia odmulania do wyjasnienia jak najbardziej, ale nie ma co porownywac Lubianki do Sielpi, osrodki swoja drogą, sa tam chyba od prlu, ale duzo zabudowy handlowej to nic specjalnego, z drugiej strony u nas nawet to nie powstalo przez 30 lat, to ma dalej nic nie byc? A przeciez na Lubiance beda plaze, szatnia, molo,etc.. dajcie spokoj malkontenci, chcecie dalej tylko kocyk na piachu rozkladac i zalatwiac sie w wodzie to macie Piachy :)

ZA | 2022-09-14 20:14:55 napisał(a):

samo zniszczenie ekosystemu odpowiedzialni powinni stanąć przed sądem.

Do Marian | 2022-09-14 20:24:22 napisał(a):

Wy wsioki zasługujecie na kicz i chałę. I tonę kitu, że niby te betonowe cuda wianki są dla was, a nie firm wykonawczych. Powinien was kazdy robić w bambuko, bo jesteście frajerami przez duże F. I to się tyczy też członków śmiesznego ruchu, którym kiciarz żeni kity, żeby się z tatusiem wyrwać stąd w siną dal i zostawić wieśniaków z tym całym syfem i kredytami.

Do mieszkaniec | 2022-09-14 20:58:36 napisał(a):

A czy będzie Ci się podobać jak przespacerujesz się po rozgrzanej ścieżce rowerowj i położysz się na rozgrzanym betonie Gdy wejdziesz do wody z tego 2-poziomowego molo a tam muł i wodorosty?

Kuracjusz | 2022-09-14 21:24:02 napisał(a):

A zagospodarowanie tej Sielpi to gdzie ? Jakieś zdjęcia czegoś czego wcześniej nie było ? To te stare budy z wątpliwej jakości fastsmrodami :).

Do kuracjusz | 2022-09-14 22:27:02 napisał(a):

Jedz na Sielpie to zobaczysz.Samo wyczyszczenie zbiornika to 7 mln Ale ty jak widać wolisz knajpę za prawie 5 mln i boisko do babingtona za 2 mln.No i oczywiście dwu-poziomowe molo z którego sobie skoczysz na bańkę prosto w muł.

Gość | 2022-09-15 06:23:24 napisał(a):

A wodę naleją jak jaz pęka? Hahahahahahaha hahahahahaha

Filon | 2022-09-15 07:45:23 napisał(a):

Do psychologa zgłaszają się rowerzyści. Powód jest jeden, choroba ścieżkowa. Nikt nie jest w stanie objąć rozumem geniuszu projektantów naszych wszech pojawiających się ścieżek.

sielpia | 2022-09-15 08:33:10 napisał(a):

Piękny bazar na tych zdjęciach, ktoś jest zakochany w Krupówkach

Świadomy | 2022-09-15 09:23:35 napisał(a):

Ta rewitalizacja to kolejny dowód na to, że prezydent sprytnie podporządkował sobie całe miasto i powiat. Uważam że Lubianka i inne obiekty co do których powstają wątpliwości są następstwem tego że my jako obywatele straciliśmy możliwość weta. Powinniśmy się na tym poważnie zastanowić.

Do Sielpia | 2022-09-15 09:24:09 napisał(a):

Krupówki to raczej u nas. Tam też nie ma wody hahahahahahahaha

Jo | 2022-09-15 10:37:49 napisał(a):

Do Marian_cytat "A przeciez na Lubiance beda plaze, szatnia, molo,etc.. dajcie spokój malkontenci, chcecie dalej tylko kocyk na piachu rozkladac i zalatwiac sie w wodzie to macie Piachy" : No właśnie, trafiłeś w sedno. U nas po tylu latach nadal BĘDĄ a w Sielpi po dwóch latach SĄ ! Na Pasterniku też wszystko BĘDZIE a na "Piachach" masz rację, nic się nie robi. Tylko pieniądze ciągle idą. Za to okazuje się że nie ma ich np. na wiadukt.

Marian | 2022-09-15 10:44:24 napisał(a):

Beda za chwile, a na Sielpi są od x-nastu lat, bo to jest miejsce turystyczne, u nas takiego ruchu nie bedzie, ale nie bedzie tez wstydu jak przez tyle lat do dzis

Do Marian | 2022-09-15 11:04:01 napisał(a):

Oj Marian, Marian bredzisz jakby cie czwartek porwał zamiast piątku. Co będzie, człowieku, na razie to nawet wody nie ma i może nie być jak się potwierdzi ta super jakość budowy jazu. To że ty jesteś jakimś cienkim Bolkiem co łyka wszystko jak pelikan, nie oznacza, że każdy jest ślepy i głupi.

Dziadek | 2022-09-15 14:00:29 napisał(a):

Lubianka została wyłączone w sensie rekreacyjnym na kilka lat! Odebrano ludziom zalew i teren gdzie mogliby trochę odetchnąć! To jest skandal! Zalewa się betonem przepiękne miejsce przyrodnicze, które powinno pachnieć przyrodą a nie betonowym kurzem! O bunkrowej architekturze nie wspomnę. Wyremontowany jaz popękał już w kilku miejscach i trzeba robić poprawki.Tereny poza odpływem zarosły totalnie.Zanieniono piekny zalew w sadzawkę...

Betonoza sroza | 2022-09-18 10:35:29 napisał(a):

Zabetonowane to wy macie mózgi inwestycje są trafne i potrzebne nie podoba się zmieńcie miasto i zamieszkajcie gdzie indziej

do Betonoza | 2022-09-19 12:43:39 napisał(a):

O czym ty piszesz jakie trafne inwestycje -raczej TREFNE
bo inaczej tego nazwać nie sposób. Dziadostwo i niekompetencja na każdym kroku i na prawdę trzeba być ślepym aby tego nie zauważyć.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie