W Starachowicach powstała fundacja, która chce pomagać ofiarom przemocy domowej

13653.nsmed

Wojciech Bernatowicz - były prezydent Starachowic, poinformował w piątek 25 września br. w mediach społecznościowych, że jest jednym z założycieli fundacji, której celem będzie pomoc ofiarom przemocy domowej. Wpis został zamieszczony jako publiczny. W ciągu niecałych dwóch dni zyskał ponad 400 udostępnień, a poza tym pojawiło się mnóstwo przychylnych i gratulacyjnych komentarzy. 

Poniżej treść wpisu: 

 

Szanowni Państwo.

Dość przemocy wobec kobiet i dzieci. 

Po kilku miesiącach moich starań, została zarejestrowana w Starachowicach Fundacja  „Azyl”,  której jestem współzałożycielem. Głównym jej celem jest pomoc kobietom i dzieciom, które są ofiarami przemocy domowej. Potrzebne jest dla nich schronienie. 

W związku z tym, w dniu dzisiejszym [25 września 2020 r. - przypis red.], złożyłem do Starosty Starachowickiego i Radnych Rady Powiatu w Starachowicach wniosek, o wydzierżawienie na okres 30 lat, budynku po byłym Oddziale Zakaźnym, w celu utworzenia w nim całodobowego schroniska dla kobiet i dzieci. 

Mam prośbę. Jeśli popieracie tą inicjatywę to proszę o „lajka” pod tym głównym postem oraz o jego udostępnianie. Będzie to sygnał dla władz i radnych powiatu, że cel jest słuszny. Moim zdaniem tak. Skala zjawiska jest bardzo duża. 

Dziękuję.

Wojciech Bernatowicz

LINK do wpisu w mediach społecznościowych [kliknij] 

Fot. pl.depositphotos.com (licencja) 

Viva UbezpieczeniaReklama

Dodane: 27.09.20 | Odsłony: 642 | komentarze (43)

Komentarze użytkowników

Maciek-ofiara przemocy domowej | 2020-09-27 09:46:10 napisał(a):

Bardzo potrzebna inicjatywa, jak najbardziej pochwalam. Tylko proszę nie zapominać, że mężczyźni też są ofiarami przemocy domowej.
Pozdrawiam

gość | 2020-09-27 11:02:40 napisał(a):

Idea szczytna i wartościowa. Może by fundatorzy przybliżyli coś więcej o kapitale lub majątku jaki wniesiono w akcie założycielskim, organach Fundacji, składzie osobowym ,celach fundacji, działalności gospodarczej jaką zamierzają prowadzić. Bo to co można na razie o Fundacji się dowiedzieć z netu to "Celem fundacji jest działalność gospodarcza i gospodarczo użyteczna w postaci ochrony zdrowia, realizacji zadań z zakresu opieki i pomocy społecznej oraz z zakresu wychowania i edukacji." Pokazuje to nie wystarczające działania ze strony MOPS,GOPS,PCPR i innych jednostek zajmujących się chociażby częściowo tą problematyką.

Kola | 2020-09-27 11:49:28 napisał(a):

Wojtek pomaga kobietom w potrzebie hm... bardzo chwalebne. Dlaczego jednak nie są uwzględnieni mężczyźni, którzy coraz częściej są poddawani przemocy przez wściekłe wyemancypowane żoneczki a gdy nie daj Boże spróbują się obronić trafiają za kraty.

Mieszkaniec | 2020-09-27 12:11:18 napisał(a):

Bardzo szlachetna inicjatywa.Gratulacje!

agaa | 2020-09-27 15:25:43 napisał(a):

super bardzo potrzebne

Olo | 2020-09-27 15:44:21 napisał(a):

Bardzo potrzebna inicjatywa. Tylko inicjator skazany za korupcję, a tu kasa społeczna wchodzi w grę.

gość | 2020-09-27 16:58:36 napisał(a):

Czas pokaże, czy to był dobry pomysł. Moim zdaniem trochę za szybko się za nieruchomości biorą. Niedawno rejestracja, nie znamy jeszcze statutu fundacji, żadnych póki co dokonań, zero historii i doświadczeń. No i rejestracja trochę sił pewnie wymagała ,bo fundację zarejestrowano z działalnością gospodarczą, po co ? Do takiego typu publiczno-społecznej działalności nie wystarczyło by zarejestrowane w KRS stowarzyszenie ? Dlaczego ten budynek(dzierżawa czy użyczenie ? a nie inny i na 30 lat ? Może trochę należy pokazać działań, komuś faktycznie pomóc a potem dopiero oczekiwać wsparcia ?Byłoby to bardziej naturalne.

gość | 2020-09-27 17:28:31 napisał(a):

Widać ,że ktoś miał złe doświadczenia i nie mógł tym się podzielić ?Kasowanie to zła metoda, jeśli nikogo się nie obraża, tylko wyraża poglądy. Nawiasem mówiąc, są tu czasem ostrzejsze wpisy.

Zdanie | 2020-09-27 19:03:05 napisał(a):

Pomysł dobry, ale realizacja kontrowersyjna. Tym powinna się zająć osoba o nieposzlakowanej opinii specjalizująca się w temacie pomocy ofiarom przemocy. Najlepiej jakby powiat sam to zorganizował jak na cywilizowane miasto przystało.

zdanie 2 | 2020-09-27 20:42:53 napisał(a):

Pomysł bardzo dobry, ale znając dotychczasowe działania prezydenta, zaraz przejmie temat, inicjatywę uzna za swoją i będzie się starał deprecjonować śmiałka.

do zdanie 2 | 2020-09-28 08:17:22 napisał(a):

Jeśli prezydent zrealizuje ten pomysł to będzie super. Gmina i powiat powinny zapewnić pomoc ofiarom przemocy. A śmiałek sam się zdeprecjonował w oczach społeczeństwa kilka lat temu.

Do przedmówcy | 2020-09-28 08:39:09 napisał(a):

Hahahaha bo gmina i powiat faktycznie wzór altruizmu, hahahahaha pierwsza decyzja oddania budynku po szkoke - komu? Hahaha może starosta odpowie? hahahahahaha

Lukasz Kowalski | 2020-09-28 10:48:27 napisał(a):

Nie popieram! czy ten pan przypadkiem nie siedzial w kiciu? az strach mu pieniadze powierzyc.

Warto dodac ze przemoc jest nie tylko wobec kobiet! Nie zapominajmy o przemocy kobiet wobez mezczyzn!

Er 14 do powyżej | 2020-09-28 11:14:13 napisał(a):

Ten Pan siedział w kiciu. Odpokutował i Jego konto formalnie jest czyste. Chyba że Jego upokorzenie ma trwać całe życie, tego chcecie? , nawiasem mówiąc taka postawa to przemoc, próba marginalizacji, wyuczenia. Dla mnie Pan Wojtek jest takim samym dyletantem jak Wy, w problemie, z którym się mierzy. Panie Wojtku, jeśli nie chce Pan znów rozmienić się na drobne ..... Pamięta Pan spotkanie z gościem, który Pana ,, utopił,, to możemy pogadać. Kontakt kdinstytut.pl

do er 14 | 2020-09-28 11:55:18 napisał(a):

Ludzie nie ufają już i mają do tego prawo. Nazywanie tego przemocą, upokorzeniem jest nadinterpretacją. Bardzo naiwna to postawa.

Er 14 | 2020-09-28 12:07:03 napisał(a):

O ludzie małej wiary, nie rozumiemy się. Pan Wojtek jako człowiek jest wart tyle złota ile waży (jak każdy z nas). Natomiast to co robił było obrzydliwe. Tak jak Materek i jego świta. Kontroling to podstawowe zadanie zarządcze. Nie ukradnie ani grosza jeśli będzie sprawowany.

do er 14 | 2020-09-28 12:51:02 napisał(a):

Uderza pan w bardzo poważne tony, deprecjonowania istoty ludzkiej, choć zupełnie nie o tym jest mowa. Nie ma to sensu.

Tst | 2020-09-28 13:18:46 napisał(a):

Dobre.No cóż ludziska sie zmieniają. Gość chyba cos zrozumiał z przemocy. Chyba przeanalizował przeszłość i nie bedzie proponował miętolenia ...... Kobietom. Albo innych sztuczek. Dajmy szanse. Choć fundacje to niezłe maszynki do robienia pieniędzy. Zobaczymy w KRS. Sklad zarzadu.

Mieszkaniec | 2020-09-28 13:26:56 napisał(a):

Nie wierzę, że ludzie się zmieniają. Są czyny i czyny, ale decyzję podejmie pan starosta.

Er 14 | 2020-09-28 14:59:02 napisał(a):

Rozumiem Was. Poczekajmy i zobaczmy, kto za tym stoi. Mam nadzieję, że nie stare kiejkuty, które szukają sposobu na wyrwanie kasy. Wszak Materek się im kończy. XD

rycho | 2020-09-28 16:01:53 napisał(a):

coś mi się wydaje że ma zakaz pełnienia funkcji publicznych przez 8 lat a wyrok wydano w 2013 r.

Gordelli | 2020-09-28 18:18:00 napisał(a):

Plotki na temat jego relacji z kobietami w czasach gdy zajmował eksponowane stanowisko
i bezczelne domaganie się dowodów wdzięczności,
czyli łapówek dyskredytują go jako osobę, która może prowadzić taką fundację.
Taką działalnością powinien kierować człowiek o nieposzlakowanej opinii.
Każdy może się zmienić, ale przykład szefów ART-B, pokazuje że po odsiedzeniu kary, znowu kombinowali, i ponownie trafiali za kratki.
Więc te zmiany w pozytywną stronę nie są takie pewne.
Ale też uważam, że nie można skreślać człowieka, tylko najpierw powinien się wykazać w innych dziedzinach np. przyjąć społecznie funkcję kąpielowego w męskiej noclegowni.

Olo | 2020-09-28 20:18:28 napisał(a):

Zgadzam się z poprzednikiem. Niechby się gość wykazał w prowadzeniu choćby kiosku ruchu i umiał z tej działalności utrzymać siebie i rodzinę. A skoro takimi osiągnięciami poszczycić się nie może - to niech nie bierze się za wydawanie społecznych pieniędzy.

Mieszkaniec | 2020-09-28 20:31:10 napisał(a):

Ale to jest inny plan...na tym polega życie w tej branży...

Domin | 2020-09-29 09:53:56 napisał(a):

Oj widać już fale hejtu. Ten Pan już chyba zrozumiał co to kara. I należy się cieszyć że powstała taką incjatywa ma chłop pomysł i strzał w dziesiątkę. Widać że ktoś tu ewidentnie sra w pory bo wybory za 3 lata A z tego co widać to społeczeństwo pamięta jak było za bernatowicza. A nie tylko fb i kwiatków na rondach i uchwalenie się byle pierdołą. Bernatowicz był z ludźmi i był dostępny na żywo na nie przez fb.

gość | 2020-09-29 10:05:26 napisał(a):

Nie było aż tak słodko, jak to dziś chcą malować, też było różnie.

Ale | 2020-09-29 10:16:05 napisał(a):

Style zarządzania obydwu panów były bardzo podobne, jak widać społeczeństwo miasta ma takie preferencje. Także wtedy były rabatki, fontanny i jabłka czy kwiaty dla kobiet na rynku, imprezy dla społeczności. Nie było fb, bo nie istniał.

zaduma | 2020-09-29 10:17:19 napisał(a):

co ten gość znowu kombinuje . Tu jest drugie dno wiadomym jest że Fundacje to maszynki do robienia pieniędzy. Ktoś coś mu musiał podpowiedzieć złapał jakiś układzik. Nie wierze temu człowiekowi

gość | 2020-09-29 10:39:23 napisał(a):

Fundacja jest prywatna z działalnością gospodarczą, zarejestrowana pod adresem na ul. Romantycznej. Jak wyłożył własne pieniądze niech działa ale jeśli tylko szuka pieniędzy na działalność i to w środkach publicznych to słabo. Każdy może założyć taką fundację ,bo szlachetnych celów jest bardzo wiele, ale czy to znaczy, że każdej należy użyczyć, czy wydzierżawić wskazaną przez nią nieruchomość ?Zwykle jest odwrotnie ,ktoś prowadzi taką działalność, jest z tego znany w lokalnym środowisku, pomaga bezinteresownie a finałem jest ewentualna pomoc w postaci przekazania budynku czy lokalu. Rzadko daje się tak duży kredyt zaufania, bo fundacja to taki specyficzny twór, czasem trudny do okiełznania jak już ruszy. Wszystko jest w rękach fundatora i władz fundacji, np. zmiana statutu. Tu nie ma historii i doświadczenia, może by tak trochę podziała a beneficja dopiero po jakimś czasie ? Poza tym działa duży program rządowy "Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie " i ta działalność w dużym zakresie się dubluje.

swój | 2020-09-29 10:39:47 napisał(a):

Co było a nie jest nie pisze się w rejestr. Inicjatywa fajna. Wszyscy na Bernatowicza jadą i wylewają pomyje. Przyznał się i jako jedyny podkreślam jedyny odsiedział. A gdzie koledzy lub osoby które na niego doniosły?????? To są ludzie których trzeba się bać o są dwu licowi. Po prostu Pan Bernatowicz otaczał się ludźmi którzy go wykorzystywali (za zgodą) i spijali śmietankę. W tedy większość przyklaskiwała jak był prezydentem potem każdy dopingował żeby poszedł siedzieć. Ale innych nie posadzili więc może dalej są na usługach służb. W poście Gordelii mowa o przygodach z kobietami czyżby urażona duma. Po prostu bywał w odpowiednich miejscach w odpowiednim towarzystwie.

zaduma | 2020-09-29 11:52:09 napisał(a):

nie ma wpisu jeszcze w KRS bynajmniej na stronie oficjalnej KRS

Do swój | 2020-09-29 21:13:07 napisał(a):

Wygląda na to, że to twój bohater.
Piszesz: Ważne, że odsiedział.
A co miał zrobić jak został skazany.
Z przyznaniem to też nie było tak.
Tłumaczył się, że przeznaczał te "gratisy"
na zakup pączków dla mieszkańców.
Prawdziwy Janosik.
Bogatym zabierał, a oddawał biednym.
Jeśli mnie pamięć nie myli, to również nie chciał zrezygnować z posady prezydenta, siedząc w więzieniu, bo dzięki temu pobierał połowę pensji.
Jak widać szedł w zaparte do końca.
Trudno tu znaleźć jakieś pozytywy.
A teraz nagle obudził się w nim duch prawdziwego społecznika, obrońcy kobiet.
Trudno uwierzyć w taką przemianę, w tak krótkim czasie.

Prawda czasu | 2020-09-29 21:31:37 napisał(a):

Robota fizyczna jest ciężka, nisko płatna.
Trzeba ruszyć głową i odmienić swój los.

Do. prawda | 2020-09-30 07:50:33 napisał(a):

Nikt nie zna lepuej tej zasady niz klany z Suchedniowa, gwiazdy youtuba, czy byli ministrancji. Moze warto tu sie wykazac wpisem, a nie na temety tego co bylo a nie jest.

Do Do. prawda " Daj dychę" | 2020-09-30 17:51:27 napisał(a):

Poprzednia fundacja nazwana przez złośliwych
" Daj dychę" została rozwiązana przez złych ludzi, więc może tym razem się uda.
Przypominam, że nazwa fundacji wzięła się od
propozycji, jaką "złożył" pan x
prezesowi ZEC-u. Prezes niezorientowany w statucie "fundacji" popełnił gafę i wyciągnął 10 zł, a chodziło o 10 zł, ale z trzema zerami.
Biorąc pod uwagę podległość służbową prezesa ZEC od pana x, wystąpił nietypowy mobbing.
Taką propozycję prezes ZEC zrozumiał w ten sposób: JAK NIE ZAPŁACISZ, TO WYLECISZ Z ROBOTY.
Wybielanie takiego perfidnego i bezczelnego człowieka, nie przystoi przyzwoitemu obywatelowi.

Do poprzednika | 2020-09-30 18:31:12 napisał(a):

Masz kompleks Wojtka, czy boisz sie kolejnych wyborow? Ze smieciami nie wyszlo? Boli?

Do do do prawda | 2020-09-30 19:15:31 napisał(a):

Widze, ze bardzo cie zabolala ta fundacja i masz duże poczucie "przyzwoitysci". W takim razie odpiwiedz, ile zer zarabiają obecnie koledzy z ukladu? Ile zer zarabia tatus walczącego z nepotyzmem? Dlaczego prezes ZEC nadal jest prezesem, chociaz przekaz CBA był jasny? Jak to jest, ze przypadki typu "mieszkanie dla narzeczonej" sa normą!

Juz taki jeden przyzwoity obywatel byl, co innych rozliczał i mówił , ze on tylko o zegarku zapomniał.

Do powyżej | 2020-09-30 19:36:56 napisał(a):

Nie jestem zwolennikiem Materka i jego ojca.
Trwonienie pieniędzy na park czy skarpę na wiadukcie, to przykład na bezsensowną rozrzutność.
To że ktoś krytykuje kogoś opierając się na faktach, to nie znaczy, że popiera innych
kombinatorów.

Do powyzej | 2020-09-30 19:46:12 napisał(a):

Trwonienie pieniedzy a nepotyzm, uklady , kombinowabie przy przetargach to zasadnicza różnica . Mam wrazenie że 10 tys to pikus przy pewnych sprawach PANIE PRZYZWOITY

Do obrońcy " Daj dychę" | 2020-09-30 21:04:19 napisał(a):

Skoro masz taką dużą wiedzę na temat kombinowania w przetargach, to zgłoś to do właściwych organów, a nie udaj domorosłego detektywa, obrońco nieprzyzwoitych.

Do 21:04 | 2020-09-30 21:27:39 napisał(a):

Smieszny jestes.

Do powyżej | 2020-09-30 21:30:05 napisał(a):

A ty infantylny

Pustelnik | 2020-10-01 09:12:18 napisał(a):

Objawił nam się starachowicki owsiak

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie