Szpital w Starachowicach tylko dla zakażonych koronawirusem? Sprzeciwia się Zarząd Powiatu

12479.nsmed

Ministerstwo Zdrowia w każdym województwie wyznaczyło po jednym szpitalu, do którego będą trafiać chorzy zakażeni koronawirusem. W naszym województwie ma to być szpital w Starachowicach. Minister zdrowia zdecydował, że w starachowickim szpitalu będą hospitalizowani tylko pacjenci z koronawirusem. Oznacza to konieczność wypisania wszystkich chorych. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwiają się władze powiatu starachowickiego.

Ministerstwo Zdrowia informuje dziś przed południem o 47 potwierdzonych zakażeniach koronawirusem w Polsce. 

W województwie świętokrzyskim są trzy oddziały zakaźne. Poza tym w Starachowicach, oddziały zakaźne funkcjonują w Busku-Zdroju i w Kielcach. W Skarżysku-Kamiennej kiedyś był oddział zakaźny, ale z początkiem 2018 roku został zamknięty. 

Stanowisko Zarządu Powiatu: 

W związku z poleceniem Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 11.03.2020 r. w sprawie przeprofilowania PZOZ w Starachowicach w szpital zakaźny dla pacjentów zainfekowanych SARS – COV – 2, Zarząd Powiatu w Starachowicach stanowczo sprzeciwiając się, wnosi o wstrzymanie wykonania ww. polecenia. 

Wniosek w tej sprawie został przesłany w dniu dzisiejszym do Ministra Zdrowia, a także do wiadomości: Prezesa Rady Ministrów, Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, Wojewody Świętokrzyskiego, posłów na Sejm RP: Agaty Wojtyszek i Krzysztofa Lipca, a także Przewodniczącej Rady Powiatu w Starachowicach i dyrektora Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Starachowicach. 

Szpital w Starachowicach

Szpital w Starachowicach

Dodane: 12.03.20 | Odsłony: 746
Tagi:

Komentarze użytkowników

Wezyr | 2020-03-12 11:40:31 napisał(a):

Brawo Wy! Macie to!
Dzieci rządzą miastem i powiatem
Maruś na kwarantanne powinieneś oddać gimnazjum na Kieleckiej i MHS(trzymać obiekty w gotowości). Powinieneś wyłączyć komunikację publiczną, bo odkażanie po całym dniu kurowania nic nie da! Również odgradzanie kierowcy taśmami nic nie daje(wirus utrzymuje się w powietrzu.Powinieneś zamknąć też Targowisko miejskie. Ty Piotruś powinieneś zrezygnować, bo Ciebie to przerasta i pozostawanie na stanowisku Starosty może być zagrożeniem życia dla tysięcy mieszkańców powiatu starachowickiego. Tajemnicą Poliszynela jet,że Powiatem rządzi MM a u Ciebie w domu to żona nosi spodnie.
Szpital przeznaczony jako świętokrzyskie centrum leczenia koronawirusa jest wyrokiem śmierci dla zawałowców,ofiar wypadków drogowych itp.
w Kielcach jest kilka Szpitali i to logicznym jest,że tam powinno być takie centrum!!!

Tv | 2020-03-12 11:42:21 napisał(a):

Czy Pan Poseł zrobi konferencje w tej sprawie ?

Mieszkanka | 2020-03-12 11:47:50 napisał(a):

A budynek po szkole na Kieleckiej MZ nie może wynająć?

Pia | 2020-03-12 11:50:17 napisał(a):

A co na to Pan poseł Lipiec??

Mieszkanka | 2020-03-12 11:52:23 napisał(a):

Nie tylko ja z taką propozycją. Brawo

Tutu | 2020-03-12 11:58:06 napisał(a):

Strach. Będziemy odcięci od świata. Wyjścia jednak nie ma. Gdyby zakaźny był w starym miejscu, nie byłoby problemu. Niestety to się będzie rozszerzało i inne szpitale także będą przekształcane. Pandemia.

dowód | 2020-03-12 12:03:19 napisał(a):

To jeszcze jeden dowód całkowitego braku odpowiedzialności rządu PiS-u. Traktują ludzi jak pionki, które można dowolnie przestawiać. Ten egzamin zostanie totalnie oblany przez rządzących. Teraz już nie wystarczy obiecać 500+ tylko trzeba działać a z tym jest wielki problem ...

Tutu | 2020-03-12 12:08:20 napisał(a):

To jest właśnie odpowiedzialność a nie stawianie babek z piasku. Boję się, ale trzeba zrozumieć wagę sytuacji a nie dla celów politycznej popularności pisać protesty.

Korona orła | 2020-03-12 12:11:10 napisał(a):

Budynki bez sprzętu medycznego stacjonarnego nie nadają się na leczenie koronawirusa, gdzie leży się pod respiratorem. Wiec propozycje wykorzystania pustych budynków to co najwyżej na zamknięte kwarantanny. To odnośnie pomysłów komentujących. Dobre stanowisko, ale to świadczy o braku rozeznania rządu a może lobbingu kieleckiego.

ktoś | 2020-03-12 12:11:38 napisał(a):

Nasz Prezydent wrzuci informację na fejsa i myśli, że będzie okej-że tyle wystarczy. Powodzenia!

Kolejkowiczka | 2020-03-12 12:14:00 napisał(a):

Wczoraj wchodzę do pewnego sklepu. Przy ladzie stoi babsko i głosi..a nie było mnie bo żem wczoraj wróciła z Włoch. Twarze ekspedientek oraz moja stężały. Baba dalej stoi i opowiada ilu zarażonych, że była niedaleko i że przejechała granice bez problemu. Tacy jesteśmy głupi.

Korwin | 2020-03-12 12:20:09 napisał(a):

Tak smakuje zemsta za nie odwołanie Starosty.To się Krzysiu postarał !

Syf | 2020-03-12 12:27:53 napisał(a):

Szpital już dawno był ujęty jako zaplecze w sytuacjach wyjątkowych, to tylko świadczy o tym że nie wiedzą jakie dokumenty mają. I wstyd że w przypadku zagrożenia zdrowotnego Polaków s...ją po gościach. Zrozumcie że jest to wyjątkowa sytuacja wszyscy stanęliśmy w obliczu zagrożenia i teraz Polska i świat dostrzeże bohaterów i tych drugich

ktoś | 2020-03-12 12:56:08 napisał(a):

A stary szpital w ostateczności nie można przeznaczyć do tego celu?

Pis | 2020-03-12 12:58:13 napisał(a):

Co na to poseł nasz najlepszy Krzysztof Lipiec??

M. | 2020-03-12 13:02:04 napisał(a):

To się zarząd tradycyjnie popisał. Obecna sytuacja jest skrajnie kryzysowa więc macie pole do działania więc działajcie dla dobra wspólnego A nie protestujcie. Pewnie byście woleli żeby był to inny szpital, ale jest nasz. Więc do pracy. Władza to nie tylko synekury i prestiż, ale i poświęcenie, służba i ciężka praca.

obserwator | 2020-03-12 13:10:40 napisał(a):

To powinien być jakiś szpital w środku województwa, a nie na samym krańcu. Pisiory wiedzą, że na wszystko mogą sobie pozwolić w tym ciemnogrodzie, patrz: ulica Jadwini. Jak się ma za gospodarza fejsbukowego kameleona, to nie można czuć się bezpiecznym!!!

viki | 2020-03-12 13:14:04 napisał(a):

Panie starosto przeraża mnie pana indolencja i niezrozumienie zagrożenia jakim jest koronavirus.Bajdużenie o kardiologii inwazyjnej, czy stacji dializ w sytuacji zagrożenia ludzi pandemią wirusa jest nie śmieszne ale tragiczne z pana strony.Za chwilę ci wszyscy pacjenci ze szpitala /oby tak się nie stało/ będą w pierwszej kolejności narażeni na ten wirus z uwagi na obnizoną odporność.Co pan zrobi jak setki lub tysiące naszych mieszkańców zjedzie do rodzin na nadchodzące święta z Włoch,Niemiec,Irlandii itd. W razie podejrzeń
zarażenia gdzie ich pan umieści na stacji dializ czy kardiologii.Jak pan przygotuje szpital i powiat na taką ewentualność która nie jest teoretyczną dywagacja ale niestety realnym scenariuszem który może się ziścić za kilka tygodni.Jak widać po wcześniejszych komentarzach wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z powagi sytuacji .Dzisiaj mówi pan starosta o kardiologii co brzmi ironicznie w sytuacji gdy tak łatwo zlikwidowano PAKS i ograniczono w sposób drastyczny dostęp mieszkańców do tych zabiegów.I o ile dobrze pamiętam to chyba jeden z pana zastępców nadzorował wtedy szpital? Gdzie pan zrobi miejsca na ewentualną kwarantannę -w urzędzie a może u siebie w gabinecie.Stworzenie w naszym szpitalu profesjonalnego ośrodka do walki z pandemią daje również naszym mieszkańcm większą szansę na ewentualną szybką i skuteczną pomoc w sytuacji zagrożenia tym wirusem.A już na koniec podpowiem panu iż nasz szpital został wybudowany w ramach rządowego programu alokacji szpitali na wypadek wojny lub innych kryzysowych sytuacji a funkcjonowanie oddziału zakażnego było tylko jednym z wielu tego elementów.

obiektywny | 2020-03-12 13:15:18 napisał(a):

Sadze że pustostany starachowickie to dobry pomysł wykorzystania ich na kwarantanne. Natomiast zabranie wielozadaniowosci szpitala z przeznaczeniem na zakąxny to oczywiscie brak wiedzy i świadomości medycznej ministerstwa. Sa budynki w województwie z mozliwościamu spełnainai tych funkcji. Nie zabierajcie dializ ludziom - czy ktoś o nich pomyślał, co z hemodynamiką, poudarowcami itd.
Świadczy to o tym że JEDNAK WCALE NASZE PAŃSTWO NIE JEST W STANIE WALCZYĆ Z KORONAWIRUSEM WSZYSTKO ICJ PRZERASTA I ZACZYNAMY DZIAŁAĆ PO OMACKU. NA ZASADZIE NA KOGO WYPADNIE _ NA TEGO BĘĆ. No i padło na nas. Poki co wolnych odz zarazen (na ten moment)

Do M | 2020-03-12 13:16:56 napisał(a):

Oczywiście, zgadzam się, benefity i tylko benefity, a jak pomoc to kto inny? Mają tam u siebie kogoś od szpitala w powiecie ? Gdzie jakaś odpowiedzialność?

gość | 2020-03-12 13:20:52 napisał(a):

Rządzący powinni gasić panikę wśród ludzi, bo robią głupoty np. przebywając w zatłoczonych marketach. Panika może tylko zaostrzyć sytuację. Apelujcie o używanie rozumu.

Tomek | 2020-03-12 13:56:26 napisał(a):

To dziwne, że starosta pisze jakiś sprzeciw od leczenia ludzi w chwili zagrożenia epidemicznego.

Mieszkaniec | 2020-03-12 13:57:25 napisał(a):

Rozumiem że trzeba utworzyć taki szpital. Ale czy starachowicki z tyloma oddziałamito dobry pomysł. Zgadzam się z obiektywnym.

AGRO | 2020-03-12 15:00:46 napisał(a):

Dobrze że mam domek pod Bodzentynem. Może przeczekam.

gość | 2020-03-12 15:50:36 napisał(a):

Szpital jest szpitalem,były środki rządowe,to jasne,że może tu być leczenie koronawirusa,gdzieś muszą być umiejscowione te szpitale.Agatka może coś zaradzi ,nie w takich sprawach pomagała naszej władzy.

Lex | 2020-03-12 16:09:30 napisał(a):

Brawo dla Materka i Wojtyszek sukces. Proponuję konferencję prasową

Dan | 2020-03-12 16:34:51 napisał(a):

Duże zaniedbanie naszych władz . Trzeba było sprzedać wcześniej szpital, to by teraz nie było problemu.

Starachowiczanin | 2020-03-12 16:37:19 napisał(a):

To co się stało to nie zasługa lokalnego posła ? Wojewoda nawet nie wie że nasz oddział jest nowy ale nie szpital . Nie można zająć budynku po PAKS ? Trzeba być niesprawnym umysłowo by robić kapitał polityczny na pandemii .! Czerwona strefa i zakaz opuszczania miasta. To nas czeka.

Mieszkanka | 2020-03-12 16:49:50 napisał(a):

Dziękujemy ci Agatko i Mareczku.

do viki | 2020-03-12 17:12:01 napisał(a):

Szkoda, ze szkoły zamykają bo tam jest Twoje miejsce. Ilość byków ortograficznych w tekście przeraża. Na wstępie to "bajdużenie" i wiele innych. Jest takie przysłowie ; "Jak nie potrafisz, nie pchaj się na afisz" ...

P. | 2020-03-12 17:40:42 napisał(a):

Na miejsce kwarantanny jest Szkoła Społeczna piękny duży budynek dobrze usytułowany,a w sumie pusty.

gość | 2020-03-12 17:48:02 napisał(a):

To racja i jest gminy.

Ada | 2020-03-12 17:50:40 napisał(a):

Była fotka z karetka to że szpitalem trzeba foto P. Agatko

Star | 2020-03-12 17:56:56 napisał(a):

Prezydent razem z tatuśkiem POwinni przenieśc biura do szpitala tyle dobrego

słuchacz | 2020-03-12 18:21:19 napisał(a):

Własnie oglądam konferencje Posła Lipca. Stwierdził ,ze nasze miasto zostało wyróżnione tym że będzie szpitalem zakaźnym. Dostaniemy 1 mln zł na zakup respiratorów. Co można kupić za 1 mln zł. Ubolewa że wylano na niego ściek słów. No i oświadczenie Prezydenta i Starosty jest skandaliczne szkodliwe dla państwa. I Odwołanie starosty było słuszne.Poseł wyraziła wdzięczność wojewodzie. No oczywiście towarzysząca mu Kusiowa zabrała głos krytykując powiat i starostę. Apeluje o spokój i dostosować się do poleceń. Oczywiście znowu nasz szpital został wyróżniony no i jak zachorujemy to będziemy mieli gdzie się leczyć. Pięknie pięknie rozpłakałem się ze wzruszenia. NO PASMO SAMYCH SUKCESÓW

Super kiki | 2020-03-12 18:53:10 napisał(a):

Gimnazjum na kieleckiej dajcie na kwaranntanne

gość | 2020-03-12 18:56:43 napisał(a):

To nie jest dobry pomysł. Kardiologia, udarowy, ortopedia. To są bardzo potrzebne na co dzień oddziały. Niech w Kielcach zrobią, tam są większe możliwości.

obejrzałem | 2020-03-12 19:16:48 napisał(a):

Nie ulega wątpliwości że taki szpital w obliczu powiększającej się liczby chorych musi powstać.Trzeba było się dobrze wsłuchać w wypowiedź Lipca. Sory pośle ale przemawiał przez pana cynizm i interes osobisty. Bardzo dziękujemy za to wyróżnienie. Ale jest jedno ale boi się sam Pan wygadał. Ze na początku był przymierzany szpital w Busku gdzie jest oddział zakaźny na co się zgodził tamtejszy dyrektor wg pana wypowiedzi. Znam ten szpital to mniejszy szpital niż nasz ma mniej oddziałów i nie ma takich oddziałów jak naszego gdzie pacjenci są pod stała kontrolą.I co wpływało na ta zmianę.Patrząc kto rządzi w Busku, a rządzi tam PIS to chyba tamtejsze lobby miało większy wpływa. A tam Pan jest stałym bywalcem. Z tym milionem też Pan wyskoczył . Ile respiratorów można kupić za ten milion testów, odzieży ochronnej.Tu Pan kpi. 100 tysięcy mieszkańców naszego regionu zostało pozbawionych leczenia. Tak mi się wydaje że płacimy cenę że mamy władze niepisowskie. A pan z ta panią na tej konferencji mając na względzie zagrożenie uprawiał politykę. Do czego ta pani była potrzebna.

M do gość | 2020-03-12 19:20:14 napisał(a):

Już to widzę. Może konsultacje społeczne zrobić ? W takiej sytuacji ktoś podejmuje decyzje A reszta je wykonuje bo będzie nieprawdopodobny bajzel. Koniec i kropka. Nasz starosta już pokazał jakim jest gospodarzem na początku kryzysu. Zaś prezydent teraz daje ogłoszenia o zatrudnieniu w UM specjalisty od zarządzenia kryzysowego. Kuriozum na dużą skalę. Może pomoże europoseł kiedyś zatrudniony w urzędzie jako specjalista prawie od od wszystkiego

do powyżej | 2020-03-12 19:37:35 napisał(a):

Decyzje można zmienić. Taki szpital powinien postać w mieście wojewódzkim Kielce. Tak jak ma to miejsce w Poznaniu.

Cafe | 2020-03-12 19:48:46 napisał(a):

A jakby wojna wybuchła to Babicki z Mareczkiem nie pozwolą stacjonować w Starachowicach naszym żołnierzom bo jeszcze wróg się będzie gniewał.

Lelu | 2020-03-12 22:03:18 napisał(a):

Co ze świąteczną opieką medyczną, nawet głupi zastrzyk już będzie stanowił problem. Rozumiem że karetka zawiezie mnie do Ostrowca w razie złego samopoczucia ale wrócić mam sam np. tak o drugiej w nocy.

Cel | 2020-03-13 07:12:42 napisał(a):

Chyba poseł Lipiec tak dba o nasz szpital, dziekujemy

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie