Przy ul. Radomskiej ścieżka rowerowa jest zaplanowana od ulicy 1 Maja w dół obok kina. Nowy odcinek wzdłuż ul. Piłsudskiego ma za zadanie stworzenie połączenia z traktem dla rowerów w obrębie skrzyżowania w ul. Na Szlakowisku. Natomiast budowa ścieżki przy ul. Kolejowej da połączenie z okolicą dawnego Dworca Wschodniego.
To kolejny projekt starachowickiego magistratu na rozbudowę sieci ścieżek rowerowych. W przetargu na pracowanie dokumentacji udział wzięły cztery firmy, a oferty były w przedziale od nieco ponad 100 tysięcy złotych do blisko 400 tysięcy złotych. Miasto wybrało ofertę najtańszej firmy.
- W zapytaniu ofertowym dotyczącym zamówienia pn. „Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej budowy dróg dla rowerów przy ul. Radomskiej, ul. Marszałka J. Piłsudskiego i ul. Kolejowej w Starachowicach" została wybrana oferta firmy PRO-PROJEKT Sp. z o.o. z Warszawy z kwotą 103 320 zł brutto. Umowa została podpisana z dniem 08.04.2024 r. – odpowiada na pytania Starachowice-NET.pl rzecznik Urzędu Miejskiego Leszek Kowalski i dodaje, że firma ma czas do 29 listopada 2024 r. na wykonanie zamówienia.
Nowe trakty dla rowerów częściowo ingerują w zieleń. Szczególnie w obrębie ronda Kaczyńskiego, gdzie droga dla rowerów jest zaznaczona na mapie na terenie zielonego skweru im. Pracowników Zakładów Starachowickich, a na ul. Kolejowej na mapie poprowadzona jest po terenie zielonym widocznym na zdjęciu do artykułu.
Z opisu zamówienia:
1. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż odcinka ul. Radomskiej na długości ok. 250 m od ul. Fabrycznej do ronda im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, w nawiązaniu do istniejących dróg dla rowerów.
2. Budowy drogi dla rowerów wzdłuż odcinka ul. Marszałka J. Piłsudskiego na długości ok. 145 m od wjazdu do gazowni do wjazdu na parking muzeum, w nawiązaniu do istniejących dróg dla rowerów. W ramach opracowania firma ma opracować przynajmniej dwie koncepcje: jedną z pozostawieniem zatoki postojowej w obecnym miejscu oraz drugą uwzględniającą przesunięcie zatoki przystankowej w inne miejsce.
3. Budowy drogi dla rowerów wydłuż ulicy Kolejowej na długości ok. 580 m na odcinku od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do dworca kolejowego „Starachowice Wschodnie”. Przebieg trasy do uzgodnienia z PKP – zbliżenie do terenów kolejowych.
Dodane: 25.04.24 | Odsłony: 1174 | komentarze (14)Pieszo | 2024-04-25 10:47:56 napisał(a):
Teraz jest taki wymóg dotacyjny, że musi być ścieżka. Ot cała tajemnica Mundialu.
Kamcio | 2024-04-25 11:12:27 napisał(a):
Sciezki robione bez jakiegokolwiek pomyslunku. Kto takie badziewie projektuje? prosze podac imie i nazwisko tego osobnika
do Kamcio | 2024-04-25 11:32:48 napisał(a):
Żeby ktoś zaprojektował to trzeba mu to wcześniej zlecić a potem odebrać robotę. Kto odbiera to wiadomo - wizjoner...
Do Kamcio | 2024-04-25 11:36:36 napisał(a):
A co, myślisz że się przyzna ? Przecież te jego dzieła skutkowały już poważnymi wypadkami. Na leśnym odcinku Batalionów Chłopskich "ścieżka" biegnie po linii ławeczek. Kobita wstała sobie z ławki i już z była pod rowerem. Na szczęście do szpitala było blisko.
do do Kamcio | 2024-04-25 11:56:36 napisał(a):
Masz rację . Taką ścieżkę mógł zaprojektować tylko idiota. Ktoś jednak zatwierdził ten pomysł...
Do Kamcio | 2024-04-25 11:58:25 napisał(a):
Rzeczywiście, trzeba mieć wizję. Porobić zwężenia ulic, np. Konstytucji, bo to poprawia bezpieczeństwo. (i pozwala zmieścić "ścieżki") Ale nie zwężać Szkolnej, która ma 9 metrów i wystarczyłoby namalować parę kresek. Zamiast tego rozwalać chodniki, kamienno-stalowe ogrodzenia i część parkingu.
Luna | 2024-04-25 12:28:46 napisał(a):
Zacytuję kolegę "Kto bogatemu zabroni" sprzed miesiąca: - ">Jeśli ktoś zarządza danym obiektem , ternem i planuje inwestycje, to w pierwszej kolejności należy przeprowadzić na chłodno analizę przydatności i opłacalności danego przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Z uwagi na powyższe zasadnym byłoby przeprowadzenie badania natężenia ruchu rowerowego w mieści, dzielnicy i w obrębie już istniejącej infrastruktury dla rowerzystów. Z mojej oceny wynika ,ze ruch na istniejących ścieżkach rowerowych jest znikomy. Ale jest to tylko moje zdanie i być może czas obserwacji nieodpowiedni. W związku z tym zanim zostanie wydana kasiorka ,należałoby przeprowadzić rzetelne badania a nie opierać się na wpisach psiapsi i fąfli z fejsbuka.<"
Laluna | 2024-04-25 12:41:58 napisał(a):
W Starachowicach w sensie po mieście - nie da się jeździć rowerem. No chyba że zakopie się dolinę Kamiennej i wypłaszczy teren. Ogólnie pomysł idiotyczny.
Mieszkaniec | 2024-04-25 14:26:53 napisał(a):
Kolejne pieniądze wyrzucone w błoto,a nie przepraszam dla kilku rowerzystów.
dr | 2024-04-25 17:49:46 napisał(a):
Najlepszym komentarzem będzie jak się nic nie napisze!
do dr | 2024-04-25 18:36:09 napisał(a):
Najgorsze, że teraz będziemy mieli kilka lat chybionych pomysłów . Niektórych pewnie nie da się już odkręcić...
Jeździec | 2024-04-25 18:47:27 napisał(a):
Odklejenie rzuciło się na oczy. Przecież na Szkolnej nie zawężono ulicy tylko ścieżka rowerowa jest z boku! Nawet porządnie kłamać nie umiecie.
Michałowiec | 2024-04-27 19:48:11 napisał(a):
Super byłoby gdyby stworzono ścieżkę rowerową wzdłuż drogi krajowej nr 42.
czy naczelnym strategiem w tst był p.edward?...
super! powodzenia życzę! najlepszy możliwy...
stowarzyszowniaki wskażcie 2 wśród...
weź poluzuj gumę w majtkach, piszę co...
czego ty się spodziewasz po kimś komu tatuś...
wizja | 2024-04-25 10:29:54 napisał(a):
To przerażająca wizja , bo rowerzystów jak na lekarstwo. Kto robił jakiekolwiek badania na temat potrzeby tych ścieżek ? Chyba , że chodzi o zwężenie jeszcze kilku ulic...W maju rusza rower miejski więc rowerzystów z grubą kasą będzie "zatrzęsienie" czyli zero ...