Rondo Burmistrza Władysława Sokoła w Starachowicach?

6143.nsmed

We wtorek, 12 sierpnia 2014 r. Piotr Babicki – Prezes, oraz Maciej Myszka – Zastępca Prezesa Stowarzyszenia „JES – Jakość Energia Starachowice” złożyli w Urzędzie Miejskim wniosek o nadanie nazwy „Burmistrza Władysława Sokoła” nowo wybudowanemu rondu na skrzyżowaniu ulic Iłżeckiej i ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Starachowicach.

Burmistrz Władysław Sokół przyczynił się do połączenia Wierzbnika ze Starachowicami. Za jego kadencji rozpoczęto elektryfikację miasta, wybudowano łaźnię miejską i zmodernizowano ulice, m.in. Kościelną, Iłżecką, Kilińskiego, Starachowicką. Zorganizował finansowe wsparcie na rozwój miejscowego budownictwa mieszkaniowego, w tamtym czasie bardzo zaniedbanego. Doprowadził do wybudowania jedynej wówczas szkoły przy ulicy Kościelnej, w miejscu gdzie obecnie znajduję się Galeria Kamienna. 

- Położone niedaleko rondo, któremu nadano imię majora Mariana Świderskiego „Dzika” zapoczątkowało dobrą tradycję honorowania lokalnych bohaterów. Jesteśmy przekonani, że to najlepszy moment na uczczenie Burmistrza Władysława Sokoła – mówi Piotr Babicki.

Nowo wybudowane rondo mieści się tuż obok powstającej Galerii Galardia której otwarcie zaplanowano na 15 października br.

- Nadanie rondu imienia Burmistrza Władysława Sokoła zbiega się ponadto z obchodami 390-lecia istnienia Wierzbnika. To kolejny argument przemawiający za tą postacią. Mamy nadzieję, że wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie już na najbliższej sesji rady miejskiej - dodaje Maciej Myszka.

Wniosek uzyskał oficjalne poparcie Towarzystwa Przyjaciół Starachowic, Komendy Hufca ZHP w Starachowicach oraz rodziny Władysława Sokoła. 

Informacja nadesłana

Dodane: 14.08.14 | Odsłony: 817 | komentarze (16)

Komentarze użytkowników

yyy | 2014-08-14 08:27:54 napisał(a):

lepsze to niż im Kaczyńskiego ale te powroty do przeszłości nic nie dają... po kiego grzyba silić się na wymyślanie nazw y dla ronda? pomysłodawcom chyba się strasznie w życiu nudzi

ziaja | 2014-08-14 09:14:16 napisał(a):

Mi pomysł też się podoba, tak jak napisał yyy lepsze takie niż Kaczyńskiego, albo Gosiewskiego, ewentualnie całej katastrofy. Każde rondo u nas ma jakiegoś patrona więc to już taka nasza tradycja, trzeba nazwać kolejne. Powodzenia!

Kamil | 2014-08-14 10:11:48 napisał(a):

Nic w tym szczególnego. Rondo powinno nosić imię jakiegoś dziecięcego, bohatera z książki albo z kreskówki, takie pomysły już były. Ale cóż Starachowice to miasto starych ludzi więc rozgrzebywanie przeszłości wpisuje się w charakterystykę miasta

ONR Starachowice | 2014-08-14 12:07:36 napisał(a):

to rądo powinno nosić imie Romana Dmowskiego

ziaja | 2014-08-14 14:19:11 napisał(a):

Do ONR Starachowice :
Po pierwsze - To rONdo.
Po drugie - w jaki sposób R. Dmowski jest związany ze Starachowicami ?
Tak jak jest napisane w artykule, warto honorować lokalnych bohaterów.

Do ziaja | 2014-08-14 14:40:11 napisał(a):

Ten co podaje się za ONR specjalnie ciągle robi błędy i próbuje zdyskredytować a ty łykasz ten jego kit jak pelikan śledzia. Zanim wejdziesz z idiotą w polemikę zastanów się dobrze po co on tak a nie inaczej napisał

:( | 2014-08-14 15:47:47 napisał(a):

Dlaczego nie nazwać jakąś śmieszną, wesołą nazwą tylko ciągle ludzie którzy mało kogo obchodzą. Czy tą nazwę wymyślali starzy ludzie? czy w tym mieście nie ma kogoś młodego żeby coś fajnego wymyśli?

do :( | 2014-08-14 19:39:11 napisał(a):

Bo w mieście nie ma młodych ludzi żeby mogli coś ciekawego wymyślić więc jest co co jest i tyle

Maciek | 2014-08-15 07:18:39 napisał(a):

Doskonały pomysł - w pełni popieram. Należy pielęgnować pamięć o ludziach zasłużonych dla miasta, nie tylko tych walczących z bronią w ręku, lub poległych w katastrofach. Kształtuje to bowiem lokalną, narodową tożsamość, inspiruje zainteresowanie historią miasta i społeczności w nim żyjącej.

do Maciek | 2014-08-15 09:05:01 napisał(a):

Nie. Nic nie należy. Zaprogramowałeś się na życie symbolami i przeszłością i ponosisz tego negatywne dla siebie konsekwencje. Nic nie należy, nic nie trzeba. Wymyślanie nazw rond, skwerów itd, prócz praktycznego aspektu orientacji po miejscu nic dobrego nie daje. Tacy jak ty potrafią tylko żyć przeszłością, tworzyć mity, rytuały gdzie nawiedziona gawiedź traktuje skwer czy rondo jako miejsce religijnego kultu. Wam wszystko łatwo wmówić, pokierować, indoktrynować. Przed tym trzeba się bronić, a nie to popierać czy temu ulegać. Wiem że tego nie zrozumiesz bo masz tak załadowany umysł programami wtłoczonymi ci do głowy, że nic do ciebie nie dotrze. Taki nie nauczony samodzielnego myślenia robot jak ty, tego nigdy nie zrozumie. Mimo wszystko warto próbować. Nie ty to może ktoś inny?

ziaja | 2014-08-15 09:14:27 napisał(a):

z tego co wiem kilka lat temu był pomysł na rondo Kermita Żaby ale nie przeszedł dlatego że nazwa była wesoła, miło kojarząca się itp. i Kermit Żaba nie pasował do pozostałych patronów rond m.in. Kaczyńskiego, Popiełuszki, Szarego...
Dlatego wolę żeby rondo miało nazwę burmistrza Sokoła, niż Gosiewskiego lub Katastrofy.

Yin Yang | 2014-08-15 11:04:59 napisał(a):

@ziaja ale propozycja Kermita żaby była skrajnie idiotyczna, ani nie śmieszna, ani nie pouczająca, ani nie reprezentuje nic polskiego!! Jest dużo polskich dziecięcych bohaterów znanych z książek których imionami można by nazwać to rondo... Propozycja Władysława Sokoła jest równie żenująca jak Kaczyńskiego, czy kogokolwiek innego związanego z działalnością polityczną. Chcecie się w tym babrać to już wasza sprawa, ale nie mieszajcie do tego innych. Starzy ludzie dają propozycję która jest do zaakceptowania dla starych, tak to wygląda.Dramat i tyle.

ziaja | 2014-08-15 12:24:24 napisał(a):

weszłam na stronę tego Stowarzyszenia i ja tam "starych" ludzi nie widzę, sama młodzież. Mnie to cieszy że młode osoby chcą upamiętnić człowieka działającego w Wierzbnika i Starachowicach w okresie międzywojennym. Takie jest moje zdanie, ja im życzę powodzenia.

Co do Kermita - to prawda, też bym wolała jakąś Polską bajkę ale skoro oni wtedy zgłosili Kermita to powinno dac to pod głosowanie RM a nie odrzucić wniosek bo nazwa nie pasuje do pozostałych patronów rond ponieważ jest śmieszna. Bolek i lolek, reksio z tego co wiem są już upamietnieni w innych miastach, a Kermita nie ma nigdzie na świecie ! I Starachowice były by znane m.in. z Ronda im. Kermita a nie tylko z afer.

cyklista | 2014-08-15 14:09:07 napisał(a):

Prościej i czytelniej ronda numerować. W kolejnośco powstania.Ktoś już kiedyś o tym pisał. Popieram, bo logiczne i łatwe do zapamiętania.

s | 2014-08-16 10:21:05 napisał(a):

niektórzy jak widzę chcą dzielić społeczeństwo na starych i młodych. Ja wolałbym podział na mądrych i głupich - ci głupi nie wiedzą wartości jaką niesie w sobie historia.
Chciałbym także przypomnieć, że propozycja nazwy ronda jest DRUGĄ! oficjalną propozycją. Pierwsza wpłynęła do Rady i Radnych kilka miesięcy temu.

do s | 2014-08-16 10:42:08 napisał(a):

widać ta pierwsza propozycja była jeszcze bardziej nonsensowna jak ta tu, skoro nikt prócz ciebie o niej nie słyszał

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie