Radni wprowadzili zmiany w budżecie. Sprawdź, czy dotyczy to inwestycji w twojej okolicy

8934.nsmed

Podczas piątkowej [25.08.2017r.] sesji Rady Miejskiej radni wprowadzili zmiany w budżecie miasta. Poniżej przedstawiamy listę zmian na plus i na minus. 

W związku z otrzymanymi odszkodowaniami od firmy ubezpieczeniowej z uwagi na zaistniałe szkody w placówkach oświatowych proponuje się zwiększyć plan dochodów.

- w Szkole Podstawowej nr 12 zwiększyć o kwotę 2.780 zł na naprawę szkód powstałych w wyniku dewastacji części betonowego ogrodzenia placówki

- w Szkole Podstawowej nr 13 zwiększyć o kwotę 3.103,67 zł, w tym na pokrycie kosztów naprawy uszkodzonej bramy i ogrodzenia o 2.254,67 zł oraz na pokrycie kosztów zakupu komputera w związku z dokonaną kradzieżą o 849 zł 

- w Gimnazjum nr 2 zwiększyć o kwotę 7.098,83 zł na pokrycie kosztów remontu pomieszczeń zalanych w wyniku obfitych opadów deszczu 

W związku z wnioskami Referatu Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Środowiska proponuje się zwiększyć plan wydatków na realizację poniższych zadań bieżących, tj. 

a) zadaniu pn. „Utrzymanie obiektów małej architektury” o kwotę 17.000 zł, w tym o kwotę 12.000 zł z przeznaczeniem na konserwację i zabezpieczenie oraz przygotowanie do ekspozycji 2 obiektów wpisanych do inwentarza Muzeum Przyrody i Techniki „Ekomuzeum” im. Jana Pazdura w Starachowicach (kadzie do wywozu szlaki wielkopiecowej) – pomoc finansowa dla Powiatu Starachowickiego. Planuje się, że jedna kadź będzie użyczona Gminie Starachowice - zostanie zamontowana na terenie przy ul. Na Szlakowisku.

- o kwotę 5.000 zł z przeznaczeniem na wydatki po stronie Gminy Starachowice związane z usytuowaniem kadzi na terenie przy ul. Na Szlakowisku.

b) zadaniu pn. „Oczyszczanie miasta” o kwotę 54.000 zł na bieżące utrzymanie przystanków autobusowych na terenie miasta Starachowice w okresie letnim i zimowym,

c) zadaniu pn. „Remonty dróg i ciągów pieszych” o kwotę 15.540 zł z przeznaczeniem na zwiększenie środków na remont ul. Rogowskiego.

W związku z wnioskami Referatu Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Środowiska proponuje się wprowadzić do budżetu Gminy nowe zadania inwestycyjne roczne, tj.:

- zadanie pn. „Wymiana i montaż wiaty przystankowej przy ulicy Targowej” i przeznaczyć na jego realizację 8.800 zł 

- zadanie pn. „Utwardzenie terenu przy ul. Na Szlakowisku” z planowanymi wydatkami na realizację zadania w wysokości 30.000 zł. W ramach zadania planuje się wykonanie utwardzenia kruszywem miejsc grillowych oraz pod ławostoły, które są umiejscowione na terenie przy ul. Na Szlakowisku.

Proponuje się wprowadzić zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja grobli na zbiorniku wodnym Pasternik” i przeznaczyć na jego realizację 329.000 zł. Zdaniem Wydziału Infrastruktury i Rozwoju Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach zakres prac proponowany w projekcie technicznym nie mieści się w definicji remontu. Następuje konieczność zmiany powyższych zadań bieżących na zadanie inwestycyjne.

Projektant w chwili obecnej wykonuje operat wodno-prawny wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego na zabudowę wyrw rurociągiem łącznikowym, na budowę wyerodowanych skarp grobli. Następnie projektant wystąpi z wnioskiem o uzyskanie decyzji na budowę do Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach.

Proponuje się wprowadzić do budżetu Gminy Starachowice nowe zadanie inwestycyjne pn. „Zakup samochodu służbowego na potrzeby Straży Miejskiej w Starachowicach” i przeznaczyć na jego realizację 115.000 zł. Planuje się zakup samochodu 7 osobowego dwuprzedziałowego (5 osób - kierowca i pasażerowie + 2 osoby – przedział do przewozu osób ujętych). Obecnie użytkowany samochód wymaga ciągłych remontów, a ponoszone na ten cel wydatki są sprzeczne z zasadą racjonalnego, oszczędnego i uzasadnionego wydatkowania środków publicznych.

W związku z wnioskiem Referatu Inwestycji Miejskich i Rozwoju Gospodarczego z dnia 11 sierpnia 2017 r. proponuje się dokonać następujących zmian na poniższych zadaniach inwestycyjnych, tj.:

a) na zadaniu pn. „Projekt rewitalizacji ulic: Licealnej, Zachodniej, Śląskiej, Warszawskiej, Bohaterów Westerplatte 8-16, Spacerowej” zmniejszyć plan wydatków w 2017 r. o kwotę 51.880 zł (tj. do kwoty 120 zł). W związku z nieudanymi trzema postępowaniami przetargowymi na opracowanie dokumentacji środki finansowe należy przesunąć na rok 2018. Wykorzystano jedynie środki na zakup mapy. Wykonanie projektu w roku bieżącym jest niemożliwe.

            Reklama

b) na zadaniu pn. „Zagospodarowanie działki w rejonie ulic Jeleniej i Pastwiska” zmniejszyć plan wydatków o 50.000 zł (tj. do kwoty 0,00 zł, natomiast na zadaniu pn. „Przebudowa ul. Jeleniej na odcinku od ul. Pastwiska o długości ok. 50 m” zwiększyć plan wydatków o 50.000 zł. Zadanie pn. „Modernizacja skrzyżowania ulicy Jeleniej i Pastwiska” zostało wprowadzone do budżetu Gminy z kwotą 50.000 zł jako projekt zgłoszony przez mieszkańców miasta do Budżetu Obywatelskiego Miasta Starachowice na 2017 rok.

Gmina Starachowice przeprowadziła dwa postępowania dla realizacji zamówienia pn. „Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej budowy skrzyżowania ulic: Pastwiska, Jeleniej i H. Pustowójtówny w Starachowicach”, w ramach którego planowano wykonanie mini lub małego ronda (projektowanie na podstawie tzw. „Specustawy”). Ceny ofertowe przewyższały kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z tym, w porozumieniu z Wnioskodawcą, w czerwcu br. dokonano zmiany zakresu zadania, a co za tym idzie zmiany nazwy na „Zagospodarowanie działki w rejonie ulic Jeleniej i Pastwiska”. Obecnie w porozumieniu z Wnioskodawcą, proponuje się wykonanie przebudowy ulicy Jeleniej – zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zakres rzeczowy obejmuje przebudowę odcinka drogi ok. 50 mb wraz z usunięciem kolizji – przebudową istniejącego słupa energetycznego. W związku z powyższym, proponuje się zmianę nazwy zadania na „Przebudowa ul. Jeleniej na odcinku od ul. Pastwiska o długości ok. 50 m” z planowaną kwotą wydatków bez zmian tj. 50.000 zł.

c) zmniejszyć plan wydatków w 2017 roku na zadaniu pn. „Wykonanie ul. Słowackiego” o kwotę 51.940 zł (tj. do kwoty 60 zł). Zmian w budżecie dokonuje się w związku z nieudanym postępowaniem przetargowym na wykonanie dokumentacji projektowej ciągu komunikacyjnego ul. Słowackiego (brak ofert w postępowaniu). Dodatkowo – Gmina nie dysponuje terenem – trwają negocjacje związane z wykupami nieruchomości. Brakuje zgód właścicieli na przeprowadzenie w obrębie ich własności zarówno ciągu komunikacyjnego, jak i koniecznej do zabudowania w tym rejonie – sieci kanalizacji sanitarnej. Wykorzystano jedynie środki na zakup mapy. Pozostałe środki finansowe należy przesunąć na rok 2018. Nieudany przetarg na dokumentację nie rokuje powodzenia przy kolejnej edycji, a termin realizacji dokumentacji jest niemożliwy do dotrzymania w roku bieżącym.

d) zmniejszyć plan wydatków w 2017 roku na zadaniu pn. „Wykonanie ul. Granicznej w Starachowicach” o kwotę 50.000 zł (tj. do kwoty 0,00 zł). Środki zaplanowane na realizację zadania w 2017 roku należy przesunąć na rok 2018. Zmiany w budżecie dokonuje się w związku z nieudanymi postępowaniami przetargowymi na dokumentację projektową (trzykrotne postępowanie), które musiały być unieważnione z powodu braku ofert lub ich zawyżenia. Termin realizacji dokumentacji nie jest już możliwy do dotrzymania w roku bieżącym, przy próbie kolejnej edycji postępowania.

e) zmniejszyć plan wydatków na 2017 rok na zadaniu pn. „Wykonanie ul. Kilińskiego w Starachowicach” o kwotę 69.940 zł (tj. do kwoty 60 zł). Zmiany w budżecie na ww. zadaniu: przeniesienie planowanej kwoty wydatków z roku 2017 na 2018 rok w kwocie 69.940 zł dokonuje się z uwagi na wydłużony czas realizacji dokumentacji projektowej, która będzie obejmowała trzy odcinki ul. Kilińskiego, na które wymagane są odrębne zgłoszenia/pozwolenia na budowę. Przeprowadzona analiza dotycząca rozwiązań projektowych uwzględnia również budowę ronda (skrzyżowanie ul. Kilińskiego i Alei Armii Krajowej – droga wojewódzka), co powoduje dodatkowe procedury w trakcie opracowania dokumentacji projektowej, a co się z tym wiąże wydłużenie czasu realizacji dokumentacji projektowej.

f) zmniejszyć plan wydatków na 2017 rok na zadaniu pn. „Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego łączącego ul. Kielecką z os. Orłowo na terenie Gminy Wąchock i Miasta Starachowice” o kwotę 74.400 zł (tj. do kwoty 600 zł). Przeniesienie planowanej kwoty wydatków na ww. zadaniu z roku 2017 na 2018 rok w kwocie 74.400 zł dokonuje się z uwagi na konieczność uregulowania spraw własnościowych. Część terenów, na których będzie realizowana inwestycja jest własnością Gminy Wąchock. Po uregulowaniu spraw własnościowych Gmina będzie mogła zrealizować opracowanie projektu wraz z uzyskaniem oświadczenia o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane, a co się z tym wiąże uzyskanie pozwolenia na realizację robót.

Zabrania się kopiowania i udostępniania treści pochodzących z archiwum serwisu www.starachowice-net.pl bez podawania źródła

Dodane: 28.08.17 | Odsłony: 477 | komentarze (1)

Komentarze użytkowników

Xxxx | 2017-08-28 13:47:06 napisał(a):

Szanowni Państqo i teraz widać jak funkcjonuje Budżet Obywatelski jak radni doprowadzili do jego rozwalenia. Czyli projekty na 2017 rok nie beda realizowane w tym roku
Oczywiscie nie wszystkie projekty radnych lub ich rodzin są w realizacji dostały dofinansowania i są realizowane. Czyli widzimy szanowni mieszkańcy mamy w ramach BO lepszych i gorszych obywateli

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie