PGE Obrót, spółka z Grupy Kapitałowej PGE, prosi o ostrożność w związku z wystąpieniem przypadków kampanii phishingowej, polegającej na podszywaniu się pod PGE Polską Grupę Energetyczna i wysyłaniu wiadomości SMS i e-mail zawierających fałszywy link ze stroną do płatności online.
Rozsyłane wiadomości informujące o rzekomych zaległych należnościach zawierają link przekierowujący do podejrzanych stron mających w nazwie różne kombinacje adresowe ze słowem „pge”, np. oplatapge.com. Wszystkie takie przypadki są na bieżąco monitorowane, a strony blokowane. Wszystkie takie sytuacje i próby oszustw są zgłaszane do organów ścigania.
Prosimy o zachowanie czujności oraz dokładne sprawdzanie, czy podczas logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta:
• strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml;
• logowanie odbywa się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE;
• logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych.;
• przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.
PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinie i znajomym. W przypadku otrzymania podejrzanych wiadomości o nieuregulowanych należnościach, planowanym demontażu układu pomiarowego, czy innych, wzbudzających podejrzenia, odnośnie ich źródła pochodzenia - należy zignorować taką wiadomość i nie otwierać żadnych linków znajdujących się w treści takiego komunikatu.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
Komunikat prasowy: PGE Obrót
Dodane: 07.05.20 | Odsłony: 519 | komentarze (4)Pytanie | 2020-05-07 10:53:42 napisał(a):
Co w tej sprawie robi Policja i jakie ma sukcesy.. ???
do Do rzecznik PGE | 2020-05-07 10:58:32 napisał(a):
Trzeba się było uczyć języków obcych bo patriotyzm nie polega na nieuctwie..
do Do Rzecznik PGE | 2020-05-07 11:39:47 napisał(a):
Dziękuję za poradę, niestety nigdy się nie zrozumiemy. Przepraszam, ale nie jestem nieukiem, zdobyłem dobre wykształcenie które staram się z pożytkiem wykorzystywać w swojej pracy, szanując możliwości intelektualne innych. Zwracam uwagę iż mieszkamy w Polsce i tego typu komunikaty dotyczą osob starszych i szanując polski język powinny być przekazywane w naszym rodzimym pięknym języku. Ale widzę że tego nie jesteś w stanie zrozumieć, mój drogi poligloto.
weź poluzuj gumę w majtkach, piszę co...
czego ty się spodziewasz po kimś komu tatuś...
on i po dobre. chyba to twoje pobożne...
ja pierdziele wstydu nie masz oślizgła...
chyba babicki już kiedyś zajmował się...
Do Rzecznik PGE | 2020-05-07 10:48:15 napisał(a):
Bardzo proszę skoro jesteśmy Polakami, używać nazewnictwa języka polskiego. Nie musimy być aż tak bardzo nowocześni. Kampania phishingowa - żenada