Jeszcze bardziej restrykcyjne przepisy co do reklam w przestrzeni publicznej uchwaliła Rada Miejska

16560.nsmed

Każdy kto prowadzi biznes w Starachowicach lub zamierza otworzyć działalność powinien zapoznać się z nową wersją tzw. uchwały reklamowej, którą przyjęła Rada Miejska. Z dokumentem będą musiały także zapoznać się komitety wyborcze. Nowelizacja uchwały zakłada jeszcze bardziej restrykcyjne przepisy niż obowiązywały do tej pory, reguluje także kwestie reklam wyborczych. Właściciele istniejących szyldów, tablic i wszelkich  urządzeń reklamowych mają rok na dostosowanie się do nowych przepisów. 

Treść uchwały zamyka się w 16 stronach A4 plus mapy. Kilka stron poświęcono na uregulowanie samej kwestii szyldów. I tak już w pierwszym punkcie zakazano wykonywania szyldów w formie banerów czyli na miękkiej tkaninie. Utrzymany został zapis dotyczący zakazu sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych na ogrodzeniach, balustradach balkonów. Z przestrzeni miejskiej mają zniknąć reklamy mobilne czyli reklamy umieszczone na niebędących w ruchu przyczepach samochodowych, samochodach, lawetach służących wyłącznie funkcji reklamowej. Uchwała wprowadza także formaty reklam. Reguluje kwestię reklam wyborczych, których zakazuje w strefie czerwonej i ogranicza ich rozmiar w pozostałych częściach miasta. Uchwała dostępna jest tutaj [kliknij].

- Uchwała przyjęta w dniu 30 września 2022 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie miasta Starachowice obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane jest nową edycją tzw. uchwały krajobrazowej, obowiązującej na terenie miasta Starachowice - informuje Leszek Kowalski z Urzędu Miejskiego i dodaje, że treść nowej uchwały jest rozwinięciem, uszczegółowieniem zapisów uchwały obowiązującej, która dodatkowo wprowadza strefę pośrednią, czyli strefę żółtą. Główne zmiany wprowadzone w odniesieniu do uchwały z 2019 r. to:

- wprowadzenie strefy żółtej na sześciu obszarach miasta Starachowice, tj.: „G-Piachy”, „H-Wierzbnik”, „I-Park Kultury”, „J-MOSiR”, „K-Strzelnica”, „L-Wyszyńskiego”,

- korekta granic obszaru strefy czerwonej,

- uszczegółowienie zapisów dotyczących możliwości sytuowania reklam (ustalenia ogólne i dla poszczególnych stref),

- uszczegółowienie zapisów dotyczących sytuowania obiektów małej architektury i ogrodzeń,

- uregulowanie możliwości sytuowania reklam wyborczych,

- wprowadzenie obowiązku dostosowania reklam zrealizowanych na podstawie pozwolenia na budowę.

Zgodnie z treścią przyjętej w dniu 30 września 2022 r. uchwały krajobrazowej, zostały uregulowane zasady umieszczania reklam wyborczych na terenie miasta Starachowice. Po wejściu w życie podjętej uchwały, dla reklam wyborczych będą obowiązywać podobne obostrzenia, jak dla reklam komercyjnych, w tym również dotyczące sytuowania reklam wyborczych na ogrodzeniach.

Urząd Miejski planuje przygotowanie stosownej ulotki, która przybliży mieszkańcom, w jaki sposób sytuować treści reklamowe, aby były zgodne z przyjętą uchwałą.

RemondisReklama 

Dodane: 10.10.22 | Odsłony: 1179
Tagi:

Komentarze użytkowników

Franz | 2022-10-10 15:47:22 napisał(a):

Po co uchwalać nowej restrykcje dotyczące reklam . Obecnie w mieście jest dużo banerów reklamowych z którymi nikt nie robi nic. Niektórzy się dostosowali do zeleceń o usunięciu banerów, niektórzy nie i co gorsza pojawiają się nowe. Bicie piany przez naszych radnych i nic więcej.

Ada | 2022-10-10 16:17:40 napisał(a):

Kpiną są wraki samochodów z banerami na dachach z tym powinno się coś zrobić to trochę widok afrykański jest i straszy w różnych miejscach

Senior | 2022-10-10 16:46:08 napisał(a):

No przecież jest nowy komendant straży miejskiej

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie