VI Międzynarodowy Festiwal „Muzyka w Opactwie” - Wąchock 2016

7943.nsmed

„Bach u Cystersów 2016”, to szósta edycja Festiwalu „Muzyka w Opactwie”.

Opactwo Wąchockie, to cudowne i nastrojowe zacisze o niepowtarzalnej architekturze. Jego położenie z dala od wielkich centrów kultury sprawia, że wzorem wielkich letnich festiwali muzycznych Europy miejsce to stanowi wymarzoną siedzibę Festiwalu. Chcemy wypełnić mury Opactwa muzyką najwyższych lotów w wykonaniu artystów o światowej renomie. Naszą ambicja jest aby wydarzenia te dały lokalnej i szerokiej społeczności możliwość poznania muzycznego dziedzictwa Europy, a także stały się wizytówką kulturalną Opactwa, jak i jednym z czołowych elementów promocji regionu i Polski w Europie. Wierzymy, że, dbałość o wysoki poziom artystyczny i spójność programową zapewnią Festiwalowi z czasem stałe miejsce pośród renomowanych festiwali w Europie i na stałe wpiszą go w kalendarz znaczących wydarzeń kulturalnych Polski i Europy.

Począwszy od 2013 roku edycje Festiwalu są poświęcone wyłącznie muzyce Johanna Sebastiana Bacha. 

Sobota, 24 września 2016, godz. 20.00

Johann Sebastian Bach

Utwory na flet i klawesyn

Trio Sonata G Dur na 2 flety i b.c.  BWV 1039 Suita c-moll na flet i b.c. BWV 997 Przerwa Sonata Es-dur na flet b.c. BWV 1031 Trio Sonata Musical Offering na 2  flety i b.c. BWV 1079 Łukasz Długosz  (flet) Agata Kielar – Długosz  (flet) Marek Toporowski  (klawesyn). 

Utwory na flet (dwa flety) i basso continuo (klawesyn) Johanna Sebastiana Bacha powstały najprawdopodobniej w latach od 1720 do 1741 r. Choć  większość autografów kompozycji tego okresu zaginęła, uważa się, że ich geneza związana jest z działalnością Bacha w Collegium Musicum. 

Sonata Musical Offering (niemiecki tytuł: Musikalisches Opfer lub Das Musikalische Opfer) BWV 1079 jest zbiorem kanonów,  fug oraz drobnych utworów, opartych na jednym temacie muzycznym. Powstanie dzieła wiąże się z wizytą Bacha na dworze  Fryderyka II w Poczdamie w maju 1747 roku, kiedy to znany z biegłości w improwizacji kompozytor otrzymał od monarchy temat muzyczny, na którym zaimprowizować miał fugę trzy-, a potem sześcio – głosową. Dwa miesiące po spotkaniu, Bach opublikował zbiór utworów  opartych na Thema Regium ( "Temacie Króla"). Dzieło znane obecnie jako Musical Offering.

Reklama

Sobota, 1 października 2016, godz. 20.00

Johann Sebastian Bach Inspiracje jazzowe Bogdan Hołownia  (fortepiano) Günter Wehinger  (flet) Wojciech Pulcyn (kontrabas)

Inspiracje jazzowe?

„Można to zagrać jednocześnie na trzy, cztery różne, kompletnie niezależne sposoby, bo Bach też tak komponował. I można przy okazji zrobić to funkowo i… jak trzeba”. Miles Davis.

Szczegóły dotyczące biletów na plakacie. 

Informacja nadesłana 

Dodane: 18.09.16 | Odsłony: 545

Komentarze użytkowników

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie