Strajk nauczycieli. Kilka placówek wróciło do pracy

11180.nsmed

Ósmego dnia strajku nauczycieli, kilka placówek z terenu powiatu starachowickiego wróciło do pracy. 

Jak informuje prezes ZNP Mariola Gałka, z 39 placówek, które oficjalnie przystąpiły do strajku, do pracy wróciły szkoły podstawowe z Krynek, Rudy i Wąchocka. Ponadto Przedszkole Miejskie nr 2,  Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy oraz Centrum Kształcenia Praktycznego. – My nadal strajkujemy. Walczymy o godność polskiego nauczyciela i pracownika obsługi oświaty – brzmiał dzisiejszy komunikat dla mediów od prezes ZNP Marioli Gałki.

W Starachowicach w proteście od początku nie bierze udziału Przedszkole Miejskie nr 7. 

Komitet Strajkowy w I Liceum Ogólnokształcącym wsparli uczniowie tej szkoły. Nauczyciele otrzymali od nich ciasto. Kilka zdjęć pojawiło się na oficjalnym profilu szkoły w mediach społecznościowych. Opatrzono je komentarzem „Dobrze jest być razem”.

Fot. Profil FB - I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Starachowicach 

Dodane: 15.04.19 | Odsłony: 653 | komentarze (41)
Tagi:

Komentarze użytkowników

Kolejkowicz | 2019-04-15 20:07:49 napisał(a):

Dzisiaj podczas badan lekarskich w szpitalu w kolejce wywiązała sie burzliwa dyskusja o zarobkach nauczycieli. Rozpoczęła ja pani jak się okazało z pobliskiej wsi. No i zgodnie z tym co jej wtłoczono informacjami reżimowej pisowskiejtelewizji zaczeła wyliczać ile to zarania nauczyciel dyplomowany. Ppnd 5 tys do ręki nadgodziny samorządy im jeszcze dajo no i na kuniec roku wyrównania. Oczywiście z kolejki co bradziej mądrzy ludzie zaczeli ją prostować że bzfury opowiada. W sukurs "wieśniaczce " przyszedł grubawy prostak. Pewnikism ten co miał same lufy nie lubił się uczyć znam typa. Krzyknął _ jak im mało do to biedronki na kase niech idą. Popatrzyłem zadumałem i tak sobie porównałem sondarze.Kto jest w zdecydowanej większości przeciwko wieś i ludzie po zawodówkach. Nie mogę mierzyć wszystkich jedną miarka bo jest to niesprawiedliwe. Mam wielu szlachetnych znajomych na wsi. Znajomych po zawodówkach którzy z których wielu zostało inż. Ale patrząc na tą scenke można stwirdzić ot spotkała się wsióra i prostak .

Kolejkowicz | 2019-04-15 20:09:43 napisał(a):

Przepraszam za literówki szybko pisałem nie poprawiłem błędów.

Rodzic | 2019-04-15 20:17:02 napisał(a):

"My nadal strajkujemy. Walczymy o godność polskiego nauczyciela i pracownika obsługi oświaty"


"Godność ... wyraża się w pragnieniu posiadania także szacunku ze strony innych z uwagi na swoje walory duchowe, moralne czy też zasługi społeczne."

Żądania strajkujących są wyłącznie finansowe (1000 zł lub 30% do podstawy). Nie ma żadnych propozycji reformy sytemu edukacji etc. Rząd zgodził się już na 15% podwyżki i przedstawił kilka wariantów dalszych podwyżek w zamian za wyższe pensum (obecnie polscy nauczyciele pracują najmniej w EU) Wszystkie propozycje rządowe są odrzucane przez ZNP. Proszę więc nie używać pojęć (godność) których znaczenia pani nie rozumie albo celowo wprowadza pani ludzi w błąd. Wy po prostu szantażujecie dzieci i młodzież brakiem klasyfikacji lub odrabianiem tych zaległości w wakacje, jeśli nie będą spełnione wasze zachcianki
finansowe. Ot i tyle zostało z waszej godności.

do @Kolejkowicz | 2019-04-15 20:35:50 napisał(a):

"ot spotkała się wsióra i prostak"

Skąd u was tyle pogardy do osób prostych? Ilość błędów w notce to też przejaw braku szacunku dla czytających. Rozumiem że nie każdy musi umieć pisać poprawnie ale przecież jest automatyczny korektor teksu...



Od 1.01 2019 zarobki nauczycieli wynoszą:

1. dla nauczyciela stażysty - 3045 zł brutto (ok. 2188 zł netto / na rękę)

2. dla nauczyciela kontraktowego - 3380 zł brutto (ok. 2421 zł netto)

3. dla nauczyciela mianowanego – 4385 zł brutto (ok. 3121 zł netto)

4. dla nauczyciela dyplomowanego - 5603 zł brutto (ok. 3970 zł netto)

Po obiecanej już kolejnej podwyżce Od 1.09. 2019 zarobki będą wynosić:


1.dla nauczyciela stażysty – 3 335 zł brutto (ok. 2389 zł netto / na rękę)

2.dla nauczyciela kontraktowego – 3 702 zł brutto (ok. 2645 zł netto)

3.dla nauczyciela mianowanego – 4 803 zł brutto (ok. 3413 zł netto)

4.dla nauczyciela dyplomowanego – 6 137 zł brutto ( ok. 4343 zł netto)


Oczywiście największy procent nauczycieli stanowią najwięcej zarabiający nauczyciele dyplomowani.

maja | 2019-04-15 20:38:00 napisał(a):

za 18 godzin tygodniowo ta całkiem nieźle

gość | 2019-04-15 20:39:07 napisał(a):

Wieś odpada -jak w powiedzeniu "czemuś biedny-boś głupi" Chyba zadziałało te 500 na krowę o świniach nie wspomnę.

Dziecko nauczycielki dyplomowanej | 2019-04-15 20:51:53 napisał(a):

Pierniczycie głupoty i powtarzacie kwoty jakie zarabia nauczyciel według pisowskiej telewizji. Jakby ta pisowska telewizja kazała wejść w ogień mówiąc że Was nie poparzy i nie jest gorący też byście weszli żenada.!!!! Wiem ile naprawdę zarabia nauczyciel dyplomowany z autopsji.

Lena | 2019-04-15 21:29:05 napisał(a):

Jak pierwszego zobaczę taką kwotę którą podobno zarabiam od razu przestaję strajkowac.

artur | 2019-04-15 22:29:05 napisał(a):

1 nie wiem czy nauczyciel powinien dostać 200 zł czy 2000 / nie zajmowałem się wyliczeniami/
2 nie wiem ile zarabia nauczyciel /nikt ze znajomych mi się nie chwalił, ani nie narzekał/
3 wiem ze rozmowa o 18 godzinach jest rozmową bezsensowną i głupią / może w wyjątkowych sytuacjach, ale znakomita większość nauczycieli pracuje znacznie dłużej, choćby klasówki przygotowanie do pracy itd/


ale co najgorsze słyszałem w pornotubie PIS/tvp/ że nauczyciele zarabiają 5 tys i jeszcze chcą podwyżki dwa dni później w tym samym kanale słyszałem że obniżyli nauczyciele żądania do 30 % i teraz mam wątpliwość wg mojej wiedzy 30 % z 5 tys wychodzi jakieś 1500 więc jak obniżyli żądania? kto kłamał i kiedy czy wtedy gdy nauczyciele zarabiali 5 tys?, czy może wtedy gdy obniżyli do 30%? a może ja nie umiem liczyć ot telewizja jak w stanie wojennym na usługach PRL/PIS

a strajk w całej rozciągłości popieram

Kala demona | 2019-04-15 22:47:21 napisał(a):

Porno tuba PIS ostro pogrzala dekle ciemnogrodu.

Zachłanny | 2019-04-16 08:03:17 napisał(a):

Nauczyciel powinien zarabiać godnie pracuje dla państwa które go zaszczuwa i woli dawać zasiłki aby kupić głosy przed zbliżającymi wyborami. Tym samym godność nauczycieli została zdeptana. Nie odpuszczajcie

do @Dziecko nauczycielki dyplomowanej | | 2019-04-16 10:49:01 napisał(a):

"Pierniczycie głupoty i powtarzacie kwoty jakie zarabia nauczyciel według pisowskiej telewizji."

Wg GUS-u i OECD a pensje po podwyżkach są w umowie Rząd - NSZZ Solidarność.


"Jakby ta pisowska telewizja kazała wejść w ogień mówiąc że Was nie poparzy i nie jest gorący też byście weszli żenada.!!!!"


To raczej dotyczy wyznawców stacji antypolskich typu TVN, które od 2005 skutecznie wykreowały obraz wroga (szeroko rozumiany obóz patriotyczny), którego macie nienawidzić.



"Wiem ile naprawdę zarabia nauczyciel dyplomowany z autopsji."


Do rocznego dochodu dolicza się także 13 i 14 pensje. Najlepiej spojrzeć do PITów jakie muszą ujawniać nauczyciele którzy są radnymi. Ich zarobki na etetach szkolnych wahają się między 60000 a 80000 zł rocznie. Proszę sprawdzić w internecie a nie dziecinnie pisać że na pasku u mamusi jest dużo mniej.

do Lena | 2019-04-16 10:52:03 napisał(a):

"Jak pierwszego zobaczę taką kwotę którą podobno zarabiam od razu przestaję strajkowac."

Proszę się nie kompromitować i nie negować ogólnodostępnych statystyk. Jako nauczycielka powinna Pani wiedzieć co składa się na roczny dochód. To nie tylko comiesięczna wypłata wpływająca 10-go na konto.

do do @Kolejkowicz | 2019-04-16 11:01:44 napisał(a):

"Od 1.01 2019 zarobki nauczycieli wynoszą:

1. dla nauczyciela stażysty - 3045 zł brutto (ok. 2188 zł netto / na rękę)

2. dla nauczyciela kontraktowego - 3380 zł brutto (ok. 2421 zł netto)

3. dla nauczyciela mianowanego – 4385 zł brutto (ok. 3121 zł netto)

4. dla nauczyciela dyplomowanego - 5603 zł brutto (ok. 3970 zł netto)"

Twierdzisz, że tyle zarabiają nauczyciele. Ja twierdzę, że mijasz się z prawdą. Mam propozycję możemy spotkać się po Świętach w miejscu zaproponowanym przez Starachowice-Net. Ja przyniosę swój pasek z wypłatą (jestem nauczycielem dyplomowanym). Według Ciebie powinnam zarabiać ok. 3970 zł netto, jeśli tej kwoty nie będzie na moim pasku to mi ją dopłacisz (najlepiej z wyrównaniem od 01.01.2019 r.)

do @artur | 2019-04-16 11:14:43 napisał(a):

"1 nie wiem czy nauczyciel powinien dostać 200 zł czy 2000 / nie zajmowałem się wyliczeniami/"

Przed wojną wszystko było jasne mówiła o tym Ustawa o uposażeniu funkcjonariuszy państwowych i wojska z 1923 r. Była stała siatka płac od posterunkowego przez nauczyciela do prezydenta.


"2 nie wiem ile zarabia nauczyciel /nikt ze znajomych mi się nie chwalił, ani nie narzekał/"

Łatwo to sprawdzić w internecie, a skoro znajomi nauczyciele nie narzekali widocznie zarabiają nieźle.



"3 wiem ze rozmowa o 18 godzinach jest rozmową bezsensowną i głupią / może w wyjątkowych sytuacjach, ale znakomita większość nauczycieli pracuje znacznie dłużej, choćby klasówki przygotowanie do pracy itd/"

Rozmowa o nauczycielach i ich pracy nie musi być głupia - może być twórcza. Nauczyciele nie są nadzwyczajną kastą (chyba że są?) i można a nawet trzeba rozmawiać o długości ich pracy zwłaszcza że na tle nauczycieli w Europie efektywnych godzin pracy rocznie mają najmniej.


"ale co najgorsze słyszałem w pornotubie PIS/tvp/ że nauczyciele zarabiają 5 tys i jeszcze chcą podwyżki dwa dni później w tym samym kanale słyszałem że obniżyli nauczyciele żądania do 30 % i teraz mam wątpliwość wg mojej wiedzy 30 % z 5 tys wychodzi jakieś 1500 więc jak obniżyli żądania? kto kłamał i kiedy czy wtedy gdy nauczyciele zarabiali 5 tys?, czy może wtedy gdy obniżyli do 30%? a może ja nie umiem liczyć ot telewizja jak w stanie wojennym na usługach PRL/PIS"


Język miłości w rozkwicie (jak to u światłej elity). Jak coś niezgodne z moim myśleniem to pornopisowskie i życie znowu staje się proste. Proszę sobie przyswoić takie pojęcia jak średnia arytmetyczna, podstawa wynagrodzenia, dodatki do podstawy etc. i dopiero wówczas błyszczeć swoją mądrością i elokwencją.

"a strajk w całej rozciągłości popieram"

jak każdy kto nie ma podstawowej wiedzy albo jest zainfekowany nienawiścią do obozu patriotycznego.

Rodzic | 2019-04-16 12:28:05 napisał(a):

"Twierdzisz, że tyle zarabiają nauczyciele. Ja twierdzę, że mijasz się z prawdą. Mam propozycję możemy spotkać się po Świętach w miejscu zaproponowanym przez Starachowice-Net. Ja przyniosę swój pasek z wypłatą (jestem nauczycielem dyplomowanym). Według Ciebie powinnam zarabiać ok. 3970 zł netto, jeśli tej kwoty nie będzie na moim pasku to mi ją dopłacisz (najlepiej z wyrównaniem od 01.01.2019 r.)"

Twierdzę że jako nauczyciel powinieneś wiedzieć że średni roczny przychód czy dochód to nie tylko miesięczna pensja. Zajrzyj do swojego PIT-a Podałem dane z oficjalnych państwowych dokumentów i statystyk. Chcesz je podważyć swoim paskiem z wypłaty?

ci | 2019-04-16 12:28:56 napisał(a):

co nie strajkują nie powinni dostać podwyżek.

Rodzic | 2019-04-16 12:38:29 napisał(a):

"co nie strajkują nie powinni dostać podwyżek"

Podwyżki są już zapisane w umowie Rząd - NSZZ Solidarność i dostaną je wszyscy nauczyciele. Natomiast ci, którzy szantażują nieklasyfikowaniem maturzystów jeżeli nie dostaną 1000 zł podwyżki, nie powinni być nauczycielami. Brak zasad moralnych powinna dyskwalifikować z niektórych zawodów.

janosik | 2019-04-16 15:16:34 napisał(a):

Brawo Rodzic jeden konkretny co wytłumaczył niby inteligentnym nauczycielom co z czym i jak .Nic dziwnego że uczniowie takich nauczycieli nic nie wiedzą jak na wielu filmach pokazują.

korki | 2019-04-16 15:40:14 napisał(a):

Mam pytanie proszę o informację ile płacicie za korepetycje u ,, profesorów" z LO nr 1 i LO nr 2 ? I czy macie wystawiony paragon?

rodzic | 2019-04-16 15:53:28 napisał(a):

coraz więcej rodzicow bedzie posyłać dzieci do społecznej, bo w szkołach publicznych tak uczą,że rodzice wieczorami odrabiają lekcje z dziećmi, a starsze dzieci posylaja na korepetycje aby mogly zdać maturę i pójść na studia.

Do rodzic | 2019-04-16 16:12:29 napisał(a):

A ty myślisz że w społecznej to kto uczy. Emerytki. Bo jak był dobry fizyk to już jest w państwowej szkole.

rodzc | 2019-04-16 16:36:07 napisał(a):

a co emeryt to jest gorszy, co za bezsensowna gradacja: wsiok, emeryt

Al Siwak | 2019-04-16 16:49:56 napisał(a):

Z wyliczeń Ministerstwa Edukacji Narodowej wynika, że w zeszłym roku miesięczne zarobki nauczycieli na rękę wyglądały następująco: stażysta otrzymywał 2087 złotych netto, nauczyciel kontraktowy - 2309 złotych, mianowany - 2976 złotych, a dyplomowany - 3784 złotych.

@Al Siwak | 2019-04-16 17:42:38 napisał(a):

Znajdź takiego w Polsce. Życzę powodzenia. Naiwny wierzysz w to co mówi MEN

@rodzic | 2019-04-16 17:45:49 napisał(a):

Źle zrozumiałeś. Emeryt nie jest gorszy. Chodzi o to że całe swoje zawodowe życie spędził w państowej szkole i tam pewnie był dla rodziców "zły" a jak w społecznej rodzic zapłaci to już nauczyciel jest dobry. Co myślisz że nagle inaczej uczy?

Rodzic | 2019-04-16 18:04:44 napisał(a):

"Znajdź takiego w Polsce. Życzę powodzenia. Naiwny wierzysz w to co mówi MEN'

Za fałszowanie statystyk państwowych jest kryminał ale jak statystyki nie pasują do mojej tezy to pisowskie statystyki :)))). Oj lemingi, lemingi...

Do Rodzic | 2019-04-16 18:18:07 napisał(a):

Kurczę jutro muszę zgłosić to na policję. Księgowa widocznie coś sobie przelewa na swoje konto i to dopiero będzie kryminał

Patrzący z boku | 2019-04-16 20:37:28 napisał(a):

To niech ktoś napisze prawdę ile zarabia, za ile lat pracy, macie odwagę? Jedna ze strajkujących z TST napisała, że jakbyście dostali ten 1000 to zaczęłoby się nauczycielom chcieć i wtedy dzieci w domu czytałyby tylko lektury. Mam rozumieć, że bez tego tysiąca nauczycielom się nie chce i dlatego odrabiam z dzieckiem prace domowe? Może to jest wyrwane z kontekstu, ale moja sympatia do nauczycieli się powoli kończy. Żądania to jedno, ale jest jeszcze takie coś jak kompromis.

Do patrzący z boku | 2019-04-16 21:12:34 napisał(a):

A gdzie widzisz chociaż odrobinę kompromisu że strony rządu
Sytuacja w oświacie jest bardzo trudna co widać chyba po determinacji nauczycieli

Do autora najdłuszego postu | 2019-04-16 22:00:35 napisał(a):

Nie szczuj propagandą , nie wiem ilu w okolicy znajdziesz nauczycieli, którzy w PIT wykazują dochód 60000- 80000 zł. Zdecydowana większość nigdy takich pieniędzy nie ma w przywołanym przez Ciebie PIT. Po co piszesz takie głupoty, komu się chcesz przypodobać, a komu dokopać?

do przedmówcy | 2019-04-17 07:23:02 napisał(a):

PiS wynajmuje trolli, aby zohydzić ludziom nauczycieli. Nie ulegajmy ordynarnej propagandzie, oni zrobią wszystko, aby ciemny naód ich ponownie wybrał.

Gość | 2019-04-17 10:06:11 napisał(a):

PiS nie musi troli wynajmowa najbardziej szkodzą takie akcje jak powyżej. pytam jeszcze raz, gdzie był Pan Klar, Pani Derra, jak strajkowali kierowcy? może ta opcja polityczna tylko lubi uprzywilejowanych, przecież widać czyli zwolennicy pitolą ciągle o ciemnym ludzie.

I kto tu kłamie? | 2019-04-17 11:16:55 napisał(a):

"Nie szczuj propagandą , nie wiem ilu w okolicy znajdziesz nauczycieli, którzy w PIT wykazują dochód 60000- 80000 zł. Zdecydowana większość nigdy takich pieniędzy nie ma w przywołanym przez Ciebie PIT. Po co piszesz takie głupoty, komu się chcesz przypodobać, a komu dokopać?"

Poniżej link do pierwszego z brzegu PIT-a wiejskiego nauczyciela WF-u. W większych miastach dodatki (np za wysługę lat, za wychowawstwo etc.) mogą być jeszcze.
http://gminaswierklaniec.pl/wiadomosci/radny-nauczyciel/

Rodzic | 2019-04-17 11:40:47 napisał(a):

Już widać, że strajk wygasa i strajkujący szukają pretekstu jak wyjść z niego z twarzą. Mam nadzieję, że rząd już więcej ponad obiecane 15% podwyżki nie ustąpi ponieważ naplułby w twarz prawdziwym nauczycielom, którzy nie zostawili swoich dzieci i pracowali.

Jakie są społeczne efekty strajku ZNP

1. Społeczeństwo zobaczyło że:
-nauczyciele relatywnie nieźle zarabiają

-mają najmniej godzin tablicowych (pensum) w ciągu roku w całej EU.

-mają niespotykane nigdzie przywileje socjalne (np. pełnopłatny urlop dla poratowania zdrowia łącznie do 3 lat tego urlopu w ciągu kariery zawodowej)

-mają ponad trzy miesiące urlopu w ciągu roku (inni pracujący 26 dni)

-teraz najgorsze - okazało się że większość nauczycieli ma w gdzieś nas rodziców i nasze dzieci i że gotowi są dla swoich egoistycznych żądań finansowych (strajkujący mieli tylko żądania płacowe) nie klasyfikować maturzystów i utrudniać dzieciakom zdającym egzaminy końcowe.

Nastąpiło kolejne pęknięcie społeczne w już i tak podzielonym narodzie i odpowiada za to przede wszystkim ZNP i jego polityczno-medialni sojusznicy.

Mieszkaniec Starachowic | 2019-04-17 16:05:30 napisał(a):

Szukają w internecie rzeczywiście łatwo znaleźć informacje o oświadczeniach majątkowych nauczycieli.
https://to.com.pl/przejrzelismy-oswiadczenia-radnych-najwiecej-zarobili-nauczyciele/ar/6503776
Tak jak Rodzic słusznie napisał, trzeba liczyć sumę dochodu z całego roku. Ciekawe tylko czy trzeba dzielić tą sumę na 12 miesięcy czy może na tylko na 9 miesięcy jako rzeczywisty przepracowany okres.?
Kilka postów powyżej padło pytanie o koszt korepetycji. Z ciekawości jaki jest koszt godziny w naszym mieście dla ucznia liceum?

no proszę | 2019-04-17 22:57:25 napisał(a):

wszędzie pisowska gawiedź wynajęta do hejtowania.

Rodzic | 2019-04-18 15:09:01 napisał(a):

"wszędzie pisowska gawiedź wynajęta do hejtowania."
Obsesja. Gdy ktoś ma inne zdanie to zaraz płatny pisowski hejter.:))) Zmierz się z argumentami zamiast trollować pseudointeligencie.

no proszę | 2019-04-18 20:13:05 napisał(a):

rodzic się odezwał. Chyba ten z pisowskiego związku zawodowego nauczycieli.Jestes zwykły pisowski *liz , a nie żaden rodzic.

Rodzic | 2019-04-18 20:49:39 napisał(a):

"rodzic się odezwał. Chyba ten z pisowskiego związku zawodowego nauczycieli.Jestes zwykły pisowski dupoliz , a nie żaden rodzic"

Jak zwykle PeOwcy i KOdowcy wypowiadają się z kulturą osobistą, merytorycznie i na temat. Szacun.

Rodzic | 2019-04-23 19:56:57 napisał(a):

Szkoła Podstawowa Nr 12 od jutra lekcje !!
Proszę o info jak inne szkoły ?

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie