Reorganizacja struktur policji w województwie świętokrzyskim

4721.nsmed

Proces reorganizacji w Policji trwa już od kilku lat. Zmiany przynoszą oczekiwane efekty, więcej policjantów na ulicach, a mniej za biurkami. Aby kontynuować to założenie, również w województwie świętokrzyskim do końca roku zostanie przeprowadzona reorganizacja funkcjonowania posterunków. Ideą przyświecającą zmianom jest przede wszystkim to, by służyły one poprawie bezpieczeństwa, a nie jego pogorszeniu. W tej sprawie na przełomie sierpnia i września przeprowadzono szereg spotkań z przedstawicielami władz samorządowych województwa świętokrzyskiego, gdyż opinia społeczna jest dla Policji niezwykle istotna.

Założenie jest takie, by na bazie oczekiwań społecznych, zapewnić całodobową służbę patrolową w miejscach, gdzie do tej pory funkcjonował posterunek i skrócić czas dotarcia na zgłaszaną interwencję. Więcej mobilnych patroli w terenie to poprawa bezpieczeństwa mieszkańców.
Przeprowadzone na początku tego roku badania dotyczące oczekiwań społecznych względem Policji pokazują, że obywatele liczą przede wszystkim na sprawne dodzwonienie się do dyżurnego (47%), szybkie przybycie patrolu (45%), skuteczność Policji (32%) i obecność patroli w okolicy (25%). Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom wprowadzone zostaną zmiany polegające na reorganizacji posterunków.

Posterunki Policji funkcjonują w 11 powiatach województwa świętokrzyskiego tj.: jędrzejowskim, kazimierskim, kieleckim, opatowskim, ostrowieckim, pińczowskim, sandomierskim, skarżyskim, starachowickim, staszowskim i włoszczowskim. Od 2002 roku posterunków nie ma już w powiecie koneckim, a od kwietnia 2011 roku również w powiecie buskim.

W województwie świętokrzyskim funkcjonuje łącznie 38 posterunków z 285 etatami. Aktualnie w tych posterunkach pełni służbę 240 funkcjonariuszy. Najwięcej, bo aż 27 posterunków jest takich, gdzie liczba etatów waha się od 6 do 10. Jest również 8 posterunków, w których liczba etatów nie przekracza 5. Tylko 3 posterunki w województwie świętokrzyskim mają ponad 10 etatów w swojej strukturze.

W ramach planowanej reorganizacji w dniach od 28 sierpnia do 27 września 2012 roku odbyło się 11 spotkań kierownictwa Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach z przedstawicielami władz samorządowych 11 powiatów województwa. W spotkaniach uczestniczyli także komendanci powiatowi i komendant miejski Policji oraz kierownicy posterunków podlegających reorganizacji.
Podczas spotkań, które odbywały się w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Kielcach, a w przypadku powiatu kieleckiego - w budynku Komisariatu Policji I Kielce, Świętokrzyski Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach lub jego zastępcy przedstawiali projekt zmian, wyniki badań społecznych, czynniki determinujące planowane zmiany oraz korzyści wynikające z reorganizacji. Również komendanci powiatowi i komendant miejski przedstawili analizy stanu bezpieczeństwa w powiatach, proponowane zmiany oraz ich przewidywane skutki.

Po prezentacjach odbywała się dyskusja, w której ze strony samorządowców padały argumenty zarówno za jak i przeciw proponowanym zmianom.
W spotkaniach wzięło udział ponad 100 osób, w tym 2 posłów, 9 starostów, 44 burmistrzów, wójtów i innych przedstawicieli władz samorządowych oraz 57 policjantów.

Planowane zmiany organizacyjne w strukturach Komend Powiatowych Policji i Komendy Miejskiej Policji w Kielcach zakładają likwidację 35 posterunków. W komisariaty zostaną przekształcone 3 posterunki, tj. w Działoszycach, Małogoszczu i Dwikozach. Planowane jest również przeniesienie siedzib 2 komisariatów do innych miejscowości, gdzie aktualnie funkcjonują posterunki.
Większa liczba zmotoryzowanych, całodobowych patroli na ulicach, mniej policjantów pracujących za biurkiem, szybsza reakcja na zgłoszenia obywateli, jeszcze sprawniej przeprowadzane akcje, równomierne rozłożenie pracy między funkcjonariuszy – to efekty, których można się spodziewać dzięki wprowadzeniu zmian organizacyjnych w Policji.

Zmiany nie oznaczają jednak, że część policjantów straci pracę, a mieszkańcy zostaną pozbawieni patroli – wręcz przeciwnie. Nowa struktura pozwoli policjantom na rozsądne zaplanowanie swojej służby – w małych posterunkach jest to zazwyczaj niemożliwe.

Źródło: KWP Kielce

Dodane: 11.11.12 | Odsłony: 680

Komentarze użytkowników

observer | 2012-11-14 20:47:08 napisał(a):

Zmiany, zmiany, zmiany a biednemu obywatelowi wiatr w oczy. To totalna bzdura co wyczynia się! Ludzie opamiętajcie się. Najlepiej jak policja schowa się w swoich powiatówkach! Po co ma wychodzić do mieszkańca? Tu chodzi o fikcyjne zmniejszenie przestępczości, bo dajmy przykładowo, że mieszkam w Jagodnem czy też Łomnie i ukradną mi coś mniejszej wartości czy bedzie mi się chciało drałować do Starachowic..? Wątpliwe a dla policji jedno zdarzenie mniej. Zresztą kiedyś już coś takiego próbowano wdrożyć i bardzo szybko wrócono do starych, sprawdzonych sposobów. Wrożę najwyżej dwa lata reformatorom (pożal się Boże) a swoją droga ciekawe ile kasiorki wziął ów reformator czy też racjonalizator?

EDI | 2012-11-14 21:01:35 napisał(a):

do obserwator, zgadzam się, ale im więcej policjantów na ulicy tym lepiej (mówię tu o szczególnie niebezpiecznych dla zwykłych ludzi miejscach) a nie powszechnej inwigilacji i czepianiu się dzieciaków o byle co tylko po to żeby podnieś statystykę interwencji

do edi | 2012-11-16 05:50:23 napisał(a):

Jasne! Masz rację ale nie wierz w to, że na ulicy będzie więcej policjantów. To, że raz na jakiś czas przyjeżdżają kieleccy zomowcy na "Łapankę" nie wyleczy i tak chorej już policji. No i na wsi także są ulice a tam policjanta nie uświadczysz przecież bo likwidują hahaha!

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie