Organizacja komunikacji miejskiej w trzech miastach: Skarżysku Kamiennej, Ostrowcu Świętokrzyskim oraz w Starachowicach

6659.nsmed

Organizacja komunikacji miejskiej w trzech miastach: Starachowicach, Skarżysku Kamiennej oraz w Ostrowcu Świętokrzyskim była tematem wiodącym spotkania prezydentów: Marka Materka, Konrad Kröniga oraz Jarosława Górczyńskiego. Spotkanie samorządowców odbyło się wczoraj 25 marca br. w Urzędzie Miejskim w Starachowicach.

- Przed nami ważna decyzja dotycząca formy organizacji komunikacji miejskiej – mówił podczas wspólnej konferencji prasowej Prezydent Miasta Marek Materek – Wspólnie z radnymi musimy zdecydować, czy organizacją transportu zbiorowego w danym mieście zajmie się podmiot wewnętrzny działający w formie spółki miejskiej, czy wybieramy wykonawcę usług transportowych w formie przetargu. Takie decyzje musimy podjęć już niebawem i o tym m.in. dziś dyskutowaliśmy. Rozważamy także wspólny zakup autobusów dzięki środkom zagwarantowanym na ten cel w nowej perspektywie unijnej. Podczas dzisiejszego spotkania rozmawialiśmy również o wspólnych zakupach paliwa dla miejskich spółek komunikacyjnych działających w naszych miastach. Już planujemy kolejne spotkania, które będą dotyczyły m.in. gospodarki odpadami, oraz zagospodarowania osadów pochodzących z oczyszczalni ścieków.

Za zorganizowanie spotkania gospodarzowi dziękował Prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński.

- Dziękuję Prezydentowi Markowi Materkowi. Pomysł utworzenia wspólnej grupy zakupowej uważam za bardzo dobry. Łącząc siły trzech miast Starachowic, Skarżyska Kamiennej i Ostrowca Świętokrzyskiego będziemy mogli wynegocjować dobre ceny podczas zakupu taboru. Korzystając przy tym ze wsparcia finansowego Unii Europejskiej, zagwarantowanego na poziomie 85 procent będziemy mogli, przy naszych skromnych budżetach, wyasygnować brakujące 15 procent. Inną inicjatywą wpisująca się w działania proekologiczne jest budowa stacja paliw gazowych.

Reklama

Ideę wspólnego działania popiera również Konrad Krönig Prezydent Skarżyska Kamiennej.

- Jestem wielkim zwolennikiem wspólnej realizacji projektów. Potwierdzam, że najpilniejsza potrzeba to modernizacja taboru samochodowego. Ale myślę, że ta współpraca będzie kwitła także w innych dziedzinach. Każdy z nas, planuje pewne działania w ramach Obszarów Strategicznej Interwencji myślę, że warto wspólnie aplikować o fundusze na ten cel i wykorzystywać efekt synergii. To, że działamy w grupie, myślę że z korzyścią odbije się na finansach publicznych naszych miast. Dzięki takim działaniom będziemy mogli kupić więcej jednocześnie wydając mniej publicznych pieniędzy. Istotnym elementem naszego współdziałania będzie planowane połączenie starachowickiej, skarżyskiej i ostrowieckiej Karty Dużej Rodziny. Wierzę, że dzięki tej współpracy północ regionu jako Trójmiasto nad Kamienną stanie się mocno konkurencyjne.

Info: UM Starachowice

Dodane: 26.03.15 | Odsłony: 424 | komentarze (12)

Komentarze użytkowników

Marcel | 2015-03-26 09:08:44 napisał(a):

Bravo :) świetna inicjatywa

do Marcel | 2015-03-26 10:12:20 napisał(a):

Ale kto to wszystko będzie robił?

Henio | 2015-03-26 10:14:56 napisał(a):

Ja bym na miejscu prezydenta zatrudnił do tego zadania sprawdzonego fachowca z 40 letnim doświadczeniem.

TST | 2015-03-26 11:09:44 napisał(a):

To Materek ma okazję by zatrudnić kolejnych doradców (oczywiście wśród znajomych) i przeprowadzić kolejne "konsultacje".

A | 2015-03-26 12:28:45 napisał(a):

kogo miałby zatrudnic, konkursowiczów od Kwietnia czy po od Wojciecha.

www | 2015-03-26 13:25:15 napisał(a):

Żona pana z Ostrowca to chyba jest kierownikiem biblioteki w Starachowicach ???

TST | 2015-03-26 13:52:15 napisał(a):

@A nie mówię że miałby zatrudnić kogoś od Kwietnia czy Wojciecha ale miało być transparentnie a tu jak grzyby po deszczu pojawiają się na ważnych stanowiskach osoby z układu materkowców.

Można | 2015-03-31 10:02:02 napisał(a):

"Ekspert ds. transportu publicznego Marcin Gromadzki uważa, że za wprowadzeniem bezpłatnej komunikacji w Kościerzynie przemawiają względy: ekonomiczny czyli niewielki udział wpływów z biletów w ogólnych kosztach utrzymania transportu publicznego oraz polityczny jako element programu wyborczego
Podkreślił, że wprowadzenie bezpłatnej komunikacji ma sens tylko wtedy, gdy wraz z tym realizowane są działania podnoszące jakość usług transportowych. Powołując się na badania przeprowadzone w Gdyni podał, że wśród wymogów stawianych komunikacji przez podróżnych cena jest dopiero na piątym miejscu. "Pasażerowie najbardziej sobie cenią bezpośredniość, punktualność, częstotliwość, dostępność przestrzenną a dopiero potem koszt; cena biletu jest ważna dla ok. 10 proc. pytanych" - powiedział"


Prosty przykład jak można obywatelowi ulżyć a przy okazji zrobić coś dla natury, a dlaczego obywatele mają płacić (bilety) za publiczny transport? Jest on przecież dofinansowywany z budżetów gmin (często nawet w 70%). Czyli każdy kto płaci podatki (a teoretycznie płacą wszyscy) a nie korzysta finansuje przejazdy innym.
MOŻNA!!! Ile kasy w tym roku znowu musiało wpłynąć do tego tworu jakim jest MZK?

@ | 2015-03-31 11:07:47 napisał(a):

Nie ma czegoś takiego jak komunikacja bezpłatna. Ktoś musi za to zapłacić, ktoś czyli my mieszkańcy. Ja nie korzystam z transportu publicznego i nie będę korzystał (nawet jak będzie darmowa) ze względu na pracę jaką wykonuję. Dlaczego większa część z moich podatków ma iść na coś z czego nie korzystam ?
Na ZUS daje mimo że nie będę miał emerytury, teraz mam jeszcze dawać na komunikację mimo że z niej nie będę korzystał...

waldek | 2015-03-31 11:11:28 napisał(a):

Ta komunikacja i tak jest prawie darmowa, podobno jest wydanych 20 000 kart do bezpłatnego przewozu.

Taxi | 2015-03-31 11:18:27 napisał(a):

Nasza komunikacja jest świetna ! Proszę, nie zmieniajcie rozkładu jazdy. Możecie ewentualnie zlikwidować jakieś linie albo podnieść cenę biletów. Będzie jeszcze lepiej ! :)

Pozdrawiam Taksówkarz.

do @ | 2015-03-31 14:36:39 napisał(a):

Czytaj ze zrozumieniem !!!
I właśnie dlatego, że spora część z kwoty z podatków jest przekazywana do MZK na utrzymanie jako takiej kondycji może należałoby zastanowić się nad całkowita likwidacją biletów i kosztów z tym związanych.
Są na to przykłady, że można jak się chce.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie