Odpowiedź prezydenta Marka Materka na stanowisko Zarządu Powiatu

10514.nsmed

Poniżej przedstawiamy odpowiedź prezydenta miasta Marka Materka na stanowisko Zarządu Powiatu zdaniem, którego kandydaci z komitetu KWW Marka Materka, „formułują  pokrętne opinie i wnioski, uderzające w dobre imię Powiatu Starachowickiego”. 

Bardzo cieszy, że Zarząd oraz radni Rady Powiatu wnikliwie analizują program z jakim do wyborów idą kandydaci mojego Komitetu Wyborczego, kandydujący do Rady Powiatu. 

Jest jeszcze wiele problemów, które możemy wspólnie rozwiązać i pomóc Mieszkańcom wszystkich Gmin naszego Powiatu, które są dla nas istotne.

Rozszerzenie programów społecznych na Gminy Pawłów, Brody, Mirzec i Wąchock to jedno z działań, które będziemy chcieli jak najszybciej wdrożyć w życie. Chodzi o możliwość korzystania z ulg i zniżek, które gwarantowane są w ramach Starachowickiej Karty Seniora 60+, Starachowickiej Karty Dużej Rodziny, Karty za Jeden Uśmiech - skierowanej do osób niepełnosprawnych. Jeśli wyborcy nam zaufają, koordynatorem tych działań będzie Powiat Starachowicki. 

Chcemy także aby Powiat był także koordynatorem współpracy pomiędzy Gminami w zakresie transportu publicznego. Mieszkańcy ościennych miejscowości woleliby jeździć niskopodłogowymi autobusami MZK niż zatłoczonymi busami. 

Istnieje szansa na poprawę bazy lokalowej i sportowej szkół średnich prowadzonych przez Powiat. Tu także deklaruję daleko idącą pomoc. 

Deklaruję gotowość współpracy z nową Radą i Zarządem Powiatu. Jestem przekonany, że będzie ona jeszcze bardziej owocna niż obecnie. 

Naszą pracę w najbliższych dniach ocenią Mieszkańcy, którym życzę pomyślnych wyborów. Każdy z nas ma 4 głosy - ważne by Ich nie zmarnować.

Dodane: 07.10.18 | Odsłony: 509 | komentarze (27)

Komentarze użytkowników

gość | 2018-10-07 08:35:31 napisał(a):

Trudno analizować tzw. "program", który w istocie jest próbą przypisywania sobie tego co dobre i przerzucania tego co złe na powiat. Powtórzmy więc raz jeszcze opinie o "programie":
1. Budowa wiaduktu to zadanie, które rozpoczął powiat i starosta Dąbrowski więc nic nowego.
2. Drogi powiatowe w całym powiecie były modernizowane a ich stan jest znacznie lepszy niż dróg miejskich w Starachowicach. Jak wygląda dojazd do muzeum ulicą Wielkopiecową zarządzana przez naprawiającego powiat? Kompromitacja.
3.Co z niszczejącymi budynkami których właścicielem jest miasto - były MOPS, tzw.pałacyk?
4.Zbiornik Lubianka to inwestycja miejska z lat siedemdziesiątych, którą samorząd miejski przestał się zajmować po tym jak okazało się że wymaga większych remontów i podrzucił jak kukułcze jajo staroście.
5.Upraszczania procedur i skrócenie czasu oczekiwania na decyzje to czysta demagogia.Procedury i terminy w większości wynikają z przepisów prawa i dotyczą wszystkich urzędów.
6.Co ma do zaoferowania miasto w ramach turystyki? Może wydało jakiś folder turystyczny w tej kadencji? Ktoś go widział? Może miasto prowadzi jakieś działania w obszarze rozwoju turystyki?
7. "Rozbudowa kolejki wąskotorowej". Pomylono chyba "rozbudowę" z odbudową? A jeżeli rozbudowa do dokąd? A może metro do Wąchocka?
8.Poprzez jakie działania wzbogacą ofertę Muzeum Przyrody i Techniki? Miasto przez 32 lata zakładało muzeum i gdyby nie zrobił tego powiat dziś byłby tam plac pod McDonalda. Czy samorząd miejski dołożył się do remontów i utrzymania muzeum? Czy p.Materek w tej kadencji coś zrobił dla muzeum? Chętnie robił sobie tam zdjęcia i tyle z tego.
Jednym słowem nie można się zajmować programem którego nie ma. Trzeba natomiast reagować na pokrętne, wirtualne próby zniekształcania rzeczywistości.

Obiektywny | 2018-10-07 11:20:56 napisał(a):

Powiat juz pokazal, co zrobil z PAKSem i ze starym szpitalem... Bezradnie rozklada rece...i atakuje KWW Materka. Ja glosuje na Marka i na jego ludzi... Gdy wygra Marek i jego ludzie zmieni sie wtedy w koncu Starosta, pan posel juz troche przestanie mi wyskakiwac z radia i TV, mniej bedzie tych agitacji i robienia szumu.. Niech wreszcie nastapi normalnosc, a nie polityczna walka jak jest teraz... i podkladanie swin, jeden drugiemu..

gość 2 | 2018-10-07 11:26:25 napisał(a):

Paranoją jest to że cokolwiek Materek nie powie, jest odbierane, że ktoś tego nie potrafił zrobić. Nie powtarzaj się, bo już była tu taka wrzutka. Więc....

1. Budowa wiaduktu to zadanie, które rozpoczął powiat i starosta Dąbrowski więc nic nowego.

* Materek nie mówił inaczej, więc poruszanie sprawy wiaduktu przy deklaracji że chce jako prezydent wspomóc wiadukt jest PARANOJĄ.

2. Drogi powiatowe w całym powiecie były modernizowane a ich stan jest znacznie lepszy niż dróg miejskich w Starachowicach. Jak wygląda dojazd do muzeum ulicą Wielkopiecową zarządzana przez prezydenta naprawiającego powiat? Kompromitacja.

* Były, były. I miasto znacznie się do tego dołożyło nie raz. A tak to się trafiło jak ślepej kurze ziarno, bo kasa była z oszczędności na innych przetargach. To z resztą Maćkowiak z Materkiem jako pierwsi na konferencji o tym powiedzieli, tak że w powiecie co niektórym żyłka poszła...
http://www.starachowice-net.pl/informator/news/drogi-powiatowe-w-starachowicach-do-remontu
Aha, Wielkopiecowa położona jest w całości na terenie kolejowym, nie jest użytkiem drogowym, i jest i tak w lepszym stanie niż parking od strony Piłsudskiego, za który odpowiada powiat.

3.Co z niszczejącymi budynkami których właścicielem jest miasto - były MOPS, tzw.pałacyk? A są to budynki mniejsze niż szpital i łatwiejsze do zagospodarowania.

* Po pierwsze Materek nic nie mówił w złym świetle o powiecie w kontekście szpitala. Po prostu mówi, że radni z jego komitetu, jeśli będą wybrani, będą działać w zakresie zagospodarowania. Czyli co - znów PARANOJA. Na Pałacyk po kilkudziesięciu latach jest pomysł i gwarancja dofinasowania modernizacji i rozbudowy na cele społeczne.

4.Zbiornik Lubianka to inwestycja miejska z lat siedemdziesiątych, którym samorząd miejski przestał się zajmować po tym jak okazało się że wymaga większych remontów i podrzucił jak kukułcze jajo staroście.

* Tak, i Materek wziął na klatę zrobienie z tym porządku. Formalnego uporządkowania bałaganu "firmowanego" przez samorządowców od wielu lat - i prezydentów, a także starostów, którzy w imieniu Skarbu Państwa władali nieruchomością na której położony jest zbiornik, więc mogli dążyć do uporządkowania formalności. Było nieraz ogłaszane w mediach i to przez powiat, że w przypadku władania zaporą przez powiat można było zdobyć dofinansowanie. Samorządy są od tego żeby współpracować. Gdyby gmina nie dofinansowała dróg to byście guzik dostali kasy na te drogi z punktu nr 2.


5.Upraszczanie procedur i skrócenie czasu oczekiwania na decyzje to czysta demagogia. Procedury i terminy w większości wynikają z przepisów prawa i dotyczą wszystkich urzędów.

* Demagogia? Ileż to było krytyki jeśli chodzi choćby o wydział komunikacji. Tam mimo pewnej poprawy, na pewno można jeszcze coś usprawnić, więc proszę nie kpić z mieszkańców powiatu. Kolejny przykład paranoi bo w materiałach wyborczych nie ma mowy o krytyce, tylko o usprawnieniu. Nawet jak jest dobrze, dąży się, żeby było lepiej. Jak widać niektórzy wpadli już w samozachwyt.

6.Co ma do zaoferowania miasto w ramach turystyki? Może wydało jakiś folder turystyczny w tej kadencji? Ktoś go widział? Może miasto prowadzi jakieś działania w obszarze rozwoju turystyki?

* O, wycięto z wcześniejszego wpisu "Wspólna oferta turystyczna powiatu i miasta" - czyli już to tak nie boli ten pomysł? Jak widać ktoś nie potrafi sobie wyobrazić wspólnej oferty miasta i powiatu oraz nie chce przyjąć ewentualnej oferty jeśli gmina miałaby wesprzeć powiat w tym zakresie. Poza tym, inaczej wygląda promocja turystyczna gminy a inaczej powiatu. Jedni wydają foldery (pytanie DO KOGO TRAFIAJĄ?) - drudzy promują w inny sposób. Aktywność i otwartość prezydenta o wiele bardziej wypromowała miasto niż działania starostwa w stosunku do powiatu.

7. "Rozbudowa kolejki wąskotorowej" Pomylono chyba "rozbudowę" kolejki wąskotorowej z odbudową? A jeżeli rozbudowa do dokąd? A może wybudują metro do Wąchocka?

* Hahaha ale śmieszne, muszę iść się czegoś napić i rozchodzić. Póki co, powiat nie może sobie poradzić z odbudową. A Materek nazwie to rozbudową i jeszcze pokaże, że można ją odbudować :P

8.Poprzez jakie działania wzbogacą ofertę Muzeum Przyrody i Techniki? Miasto przez 32 lata zakładało muzeum i gdyby nie zrobił tego powiat dziś byłby tam plac pod McDonalda. Czy samorząd miejski dołożył do remontów i utrzymania muzeum? Czy p.Materek w tej kadencji coś zrobił dla muzeum?

* Owszem zrobił. Dzięki miastu odnowiono dwie kadzie, które sobie stały i praktycznie niszczły . Jedna promuje muzeum pod szlakowiskiem. Czyli wyszło, że jednak jako pierwszy prezydent miasta Materek wspomógł muzeum. Ścieżka Stara, którą wsparło miasto, a na którą wypiął się powiat reklamuje muzeum i kolekcje samochodów, która tam jest.

A z McD to się lepiej nie nabijać, bo dzięki bliskiemu położeniu powiatowa wąskotorówka będzie mogła mieć klientelę.

- Chętnie robił sobie tam zdjęcia i tyle z tego.

* O ile mi wiadomo, to każdy może robić tam zdjęcia. I w zasadzie powinniście się cieszyć bo zdjęcie u MM na wyśmiewanym FB daje większą promocję niż na FB muzeum (nie mówiąc o profilach powiatowych, czy to starosty czy kierownika do spraw rozwoju :P).


- Jednym słowem nie można się zajmować programem którego nie ma. Trzeba natomiast reagować na pokrętne, wirtualne próby zniekształcania rzeczywistości.

* Taaa, a któż to ma taki wspaniały program na powiat? Ci którzy ciągle wymieniali się u władzy w powiecie? A może po co ma być lepiej jak jest tak wspaniale....

Obywatel | 2018-10-07 11:27:24 napisał(a):

Zlikwidować powiat - po co komu to stado emerytów w zarządzie.

Ekuchume | 2018-10-07 11:32:33 napisał(a):

Babki juz w terenie będzie następna kadencja i tak dozgonnie

Dziad | 2018-10-07 11:46:26 napisał(a):

Pod kościołem rozdają ulotki?

Teges Teges | 2018-10-07 11:52:23 napisał(a):

To jest śmieszne a nawet smutne. Ludzie mają własne oczy i nie potrzebują wskazówek. Jedni to, drudzy tamto. Idioci w licznej reprezentacji na wszystkich listach. Miernoty intelektualne, bufony, szuje. Kilku naiwnych, dobrych ludzi w roli mięsa armatniego dla uzyskania wiarygodności. To zrobiłem, tamto zrobiłem, to zrobię jak mnie wybierzecie... A wszystko za nasze pieniądze.

Wniosek | 2018-10-07 13:20:43 napisał(a):

Poparcie dla M.Materka przez lokalny PiS wygląda tak: Jestem za, a nawet przeciw!

Krzysztof | 2018-10-07 13:33:48 napisał(a):

Praca dla synka w PWiK załatwiona

Do Teges Teges | 2018-10-07 13:38:14 napisał(a):

Masz racje, w kazdym komitecie sa nienazarte prosiaki, czesto sa to nauczyciele, przedsiebiorcy, prezesi lokalnych firm i kolesiostwo i ukladziki... Jeszcze im malo, a no jeszcze sie cos ugra i rodzinie pomoze... powinna byc kadencyjnosc i tyle... tylko 1 kadencja do rady gminy, powiatu itp. Dla mnie jak ktos jest glabem to idzie do polityki, bo nic innego w zyciu nie potrafi zrobic.. Dlatego tak smiesza mnie te ulotki i ta cala gra przed wyborami... jedynie to szanuje Marka, bo jemu sie ewidentnie chce cos zrobic dla miasta i dla mlodych ludzi..

@do | 2018-10-07 13:48:03 napisał(a):

Radni nie są potrzebni? Uważasz, że lepiej byłoby gdyby władza w gminie czy powiecie była w ręku wyłącznie prezydenta, starosty?
Problem w tym aby wybierać mądrze - promować osoby które nie kierują się skokiem na lepszą posadę, którzy są wiarygodni i dobrze postrzegani w sąsiedztwie, miejscu pracy, robią więcej niż inni bo zwyczajnie myślą dalej niż swój prywatny koniec nosa.

sla | 2018-10-07 15:05:18 napisał(a):

te radni za ludzi którzy burki wyprowadzają się wezcie bo kupa na kupie przejść się nie da w centrum miasta !!!

"wiarygodny radny" | 2018-10-07 15:14:44 napisał(a):

Najlepszy to jest ten "wiarygodny radny", który publicznie na sesji rady miejskiej oświadczył, że wycofuje się z polityki i nie będzie kandydował na radnego. A dziś biega po domach i zachwala jaki to on uczciwy i prawomyślny.

Wyborca | 2018-10-07 18:51:19 napisał(a):

Lepszy prezydent, który cztery lata temu wygrał wybory pod hasłami odsunięcie ludzi z SLD a dziś to jego radni i ludzie startujący z jego listy. Postawienia na młodych,a dzis średnia wieku na jego liście znacznie przekracza 50 lat.

do gość 2 | 2018-10-07 19:08:44 napisał(a):

Styl zachowań prezydenta potwierdzasz sam pisząc:
"Maćkowiak z Materkiem jako pierwsi na konferencji o tym powiedzieli...". Tak, tak Materek pierwszy opublikował na facebooku np. wizualizację wiaduktu...itp. itd. Musi być pierwszy. Dziecinada.
Napisałeś: "Wielkopiecowa położona jest w całości na terenie kolejowym, nie jest użytkiem drogowym, i jest i tak w lepszym stanie niż parking od strony Piłsudskiego, za który odpowiada powiat." Mylisz się stan Wielkopiecowej jest gorszy a to że jest na terenie kolejowym to zwykła wymówka.Nie jest to jedyna droga na terenie kolejowym.
Stwierdzenie: "Na Pałacyk po kilkudziesięciu latach jest pomysł..." to potwierdzenie, że z zagospodarowaniem takich obiektów nie jest łatwo. Na MOPS rozumiem pomysłu brak? Za ile lat będzie?
Odnośnie Lubianki piszesz: "Materek wziął na klatę zrobienie z tym porządku. Formalnego uporządkowania bałaganu "firmowanego" przez samorządowców od wielu lat - i prezydentów, a także starostów, którzy w imieniu Skarbu Państwa władali nieruchomością na której położony jest zbiornik, więc mogli dążyć do uporządkowania formalności." Materek zobowiązał się w maju 2015r. przejąć zbiornik Lubianka aby go remontować po czym rozmyślił się i przejął tylko część niewymagającą remontu. Żaden starosta wcześniej nie władał zbiornikiem Lubianka. Zarządzała nim wcześniej Gmina Starachowice wykonując przeglądy a nawet remonty.
Piszesz: "Gdyby gmina nie dofinansowała dróg to byście guzik dostali kasy na te drogi". W tej kadencji Gmina nie dofinansowywała żadnej drogi powiatowej w Starachowicach. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Oceniłeś: "Dzięki miastu odnowiono dwie kadzie, które sobie stały i praktycznie niszczły". Otóż nie niszczały a wyglądały tak jak wtedy gdy obsługiwały wielki piec. Ich odnowienie "sreberkiem" to moim zdaniem profanacja.
I wreszcie: "...zdjęcie u MM na wyśmiewanym FB daje większą promocję niż na FB muzeum (nie mówiąc o profilach powiatowych, czy to starosty czy kierownika do spraw rozwoju :P)" potwierdza tylko tezę o krytyce zawartej w tzw. "programie". Zresztą treść twojego wpisu zaprzecza tezie, którą napisałeś na początku: "Paranoją jest to że cokolwiek Materek nie powie, jest odbierane, że ktoś tego nie potrafił zrobić." To styl "co złego to nie ja to powiat".

Jurek | 2018-10-07 21:35:55 napisał(a):

Do wyborca-MAREK MATEREK ma najlepsze listy -nieważne skąd ..-lewica też ludzie

Do do gość 2 | 2018-10-07 21:38:46 napisał(a):

Nie produkuj się tylko pakuj biurko

obserwator | 2018-10-08 09:18:20 napisał(a):

Demokracja kateringowa rozkwita.
W Mircu Malcówki, "najlepsi kandydaci" razem z kandydatem na prezydenta Starachowic nawet się nie kryli z alkoholem na stołach! Jest bogata fotorelacja z udziałem biesiadników. Na Iłżeckiej takie same akcję!

do obiektywnego | 2018-10-08 15:31:00 napisał(a):

A Pan Materek nie wyskakuje Ci z lodówki ?
bo z telefonu na pewno. Smiechu warte jak pokazuje pierożki w kuchni. Zenada

mieszkanka | 2018-10-09 20:39:22 napisał(a):

P.Prezydent niech sobie rządzi w Suchedniowie. U nas pokazał co potrafi, najlepiej mu wychodziło na facebooku, a w realu to już gorzej. Co to miał narobić? a wyszło jak wyszło - smród na pół miasta.

anonim | 2018-10-13 16:44:00 napisał(a):

Panie prezydencie Materek zastanawiam sie nad tym kto w tym urzędzie rządzi pan czy pana sekretareczka? i mam jeszcze jedno pytanie kiedy pan zaoferuje rodzinie z dzieckiem autystycznym mieszkanie na które najpierw sie pan zgodził a potem wycofał. Wie pan o kogo chodzi o tą rodzine która po pożarze na Mickiewicza nie dostała mieszkania zastepczego na okres remontu budynku.

Obywatel | 2018-10-13 18:33:37 napisał(a):

MM ma moc na listach widać i słychać

do Obywatel | 2018-10-13 18:39:13 napisał(a):

To jest moc destrukcji. Ten człowiek nie ma pojęcia jak zarządzać miastem.

Do obywatel | 2018-10-13 18:41:42 napisał(a):

I czuć. Nie zapominaj że najlepiej moc MM i jego wyznawców określa smród z oczyszczalni.

Ghj | 2018-10-13 20:57:32 napisał(a):

Smród był jest i będzie a obywatel pisze o tym ze najlepsi są u MM i wygra te wybory?

gość | 2018-10-13 22:16:58 napisał(a):

Wygrają mądrzy ludzie, jeśli ich wybierzemy. Szczujecie tu na obecnego prezydenta i Jego kandydatów w nie potraficie przekonać do tych najlepszych , których popieracie.

Gość | 2018-10-14 07:59:56 napisał(a):

Chłopaki z Ilzeckiej jak widać w akcji. Jeszcze dup. ko za mało urósło, że się pchasz.... na budżetowe koryto?

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie