Obwodnica Starachowic. Od DK 42, aż po DK 9?

14814.nsmed

Północno-zachodnia obwodnica Starachowic i obwodnica Starachowic, to obecnie dwie odrębne inwestycje do realizacji. Czy uda się je połączyć w jedną trasę? O tych dwóch rozbudowach sieci dróg i ich połączeniu, mówili przed długim weekendem na wspólnej konferencji prasowej poseł PiS Krzysztof Lipiec oraz prezydent miasta Marek Materek. 

Północno-zachodnia obwodnica Starachowic realizowana jest przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach. Wyjeżdżając ze Starachowic w kierunku Tychowa można zobaczyć po lewej stronie wycięty pas lasu, który ciągnie się za strefą ekonomiczną w kierunku drogi krajowej nr 42.

Obwodnica Starachowic, to inwestycja którą ma w planach do realizacji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wyłoniony został wykonawca dokumentacji. Koszt ponad  6 milionów złotych. Wykonawca ma za zadanie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w ciągu 37 miesięcy od podpisania umowy oraz przygotowanie materiałów potrzebnych do przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”.   

PÓŁNOCNO-ZACHODNIA OBWODNICA STARACHOWIC

- Ta obwodnica będzie realizowana. Polski rząd przeznaczy na nią 136 milionów. Chcemy, aby ta obwodnica jak najbardziej służyła miastu, dlatego tam jeszcze są dopracowywane pewne koncepcje związane z odpowiednim odprowadzeniem ruchu do Starachowic. Sądzę, że w najbliższym czasie tak się stanie i będzie ogłoszony przetarg i przystąpimy do realizacji - mówił prezes świętokrzyskiego PiS poseł Krzysztof Lipiec. 

- Północno-zachodnia obwodnica Starachowic, która będzie wiodła od drogi krajowej 42 w gminie Wąchock, do wyjazdu z miasta pomiędzy Bugajem a Elaboracją, odciąży tak naprawdę ruch samochodów ciężkich na terenie miasta. Pomoże w lepszym skomunikowaniu terenów Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Starachowice” poprzez zjazd na wysokości firmy Cerrad. Ten zjazd pozwoli również na lepsze skomunikowanie także innych firm działających na terenach SSE. Trwają ostatnie prace związane z dograniem formalności, które umożliwią Świętokrzyskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac. W tym przypadku będzie to tryb „wybuduj”, dlatego że dokumentacja techniczna i wszelkie, niezbędne pozwolenia już zostały uzyskane - dodał prezydent Marek Materek. 

OBWODNICA STARACHOWIC

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na opracowanie koncepcji programowej.Nie ukrywam, że najlepszą koncepcją byłoby wykorzystanie tego, co czyni Zarząd Województwa w kontekście obwodnicy północno-zachodniej. To byłaby najtańsza koncepcja, najbardziej ekonomiczna i w sposób bezpośredni łączyłaby drogę 42 i drogę numer 9. W tej sprawie prowadzimy bardzo mocno zaawansowane rozmowy, bezpośrednio z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem. Mam takie przekonanie, że już niebawem będziemy mogli podzielić się dobrą wiadomością, w jaki sposób zostanie zsynchronizowany ruch na tym odcinku - łącząc drogę krajową nr 42 z drogą krajową numer 9, tak aby to było najkorzystniejsze  rozwiązanie dla Starachowic - wyjaśniał poseł Lipiec. 

- Rozmowy, o których pan poseł wspomniał są niezwykle ważne. Dotyczą dalszego przebiegu „obwodnicowego” na terenie miasta, na terenie powiatu, który zepnie klamrą „obwodnicową” miasto Starachowice. Umożliwi poruszanie się samochodów ciężkich praktycznie z dużo mniejszą uciążliwością dla ruchu na terenie naszego miasta - powiedział prezydent miasta Marek Materek. 

RemondisReklama

Dodane: 07.06.21 | Odsłony: 5233 | komentarze (15)
Tagi:

Komentarze użytkowników

tomasz | 2021-06-07 09:23:02 napisał(a):

Świetny tandem . Jeden ma w mieście notowania zerowe drugi zbliża się do tego samego milowymi krokami.

Mk | 2021-06-07 09:53:15 napisał(a):

tomasz - Napewno zrobią więcej niż tacy jak Ty , wiecznie nic nie pasuje, co by nie było zrobione to tak źle.
Weź się i sam zrób niech wszyscy zobaczą co potrafisz a potem to skrytykujemy

Do Mk | 2021-06-07 10:29:10 napisał(a):

Tomasz nie jeste prezydentem ani poslem, wiec nie musi nic udowadniac. To PiS z Materkiem na czele jest u wladzy i ich trzeba rozliczac a nie tomasz.

Do Mk Do Mk | 2021-06-07 10:53:48 napisał(a):

Dokładnie nic dodać nic ująć. To nie Tomasz pchał się do władzy.

gość | 2021-06-07 11:02:55 napisał(a):

Jak widać te obwodnice będą może za 5-7 lat i mam nadzieje że zapomnimy już o tych dwóch panach.

Do powyżej | 2021-06-07 11:11:09 napisał(a):

Ja na pewno zapomnę ha ha

Fakt | 2021-06-07 11:36:00 napisał(a):

Tych panów na 100 % nie będzie więc mogą pleść trzy po trzy jak to będzie pięknie i tanio. Rozgrzebana Lubianka też pewnie nie będzie wcześniej oddana do użytku niż te obwodnice. Ale ekspres inwestycyjny pędzi na łeb i szyję...

gość | 2021-06-07 12:09:32 napisał(a):

A gdzie Biedroń, Trzaskowski, Hołownia i progresywni ,już nieaktualni, tylko poseł Krzysztof i PiS ?

Okey | 2021-06-07 15:10:11 napisał(a):

Nie chcę nic mówić, ale jeżeli dadzą nowy przebieg DK42 poprzez budowaną zachodnią obwodnicę, a dalej do Lubieni to... nic się nie zmieni. Fakt, Radomska będzie odciażona, ale przez Kielecką i Niepodległości nadal będą zapierdzielac tiry, bo to droga typowo na Ostrowiec. Ze Skarzyska DK42 do Radomia? Dlatego przebieg górą? Śmieszne, bo jest S7. Obwodnica powinna przebiegać na południe od Lubianki, przez las. Wtedy i szybciej dojedzie się ze Skarżyska do Ostrowca, i centrum będzie odciążone i Radomska. Ale zaraz odezwą się ekolodzy, bo las wytną... ehh, co za kraj.

Obserwator | 2021-06-07 17:29:55 napisał(a):

Gdyby nie zabiegi wojewody a dziś Pani Poseł Agaty Wojtyszek to tego lansu by nie było ani dla Materka ani dla Lipca.

Er32 | 2021-06-07 18:06:57 napisał(a):

Takie korup...je twory i fikołki nie tylko nie rozwiązują najważniejszych problemów mobilności. Ta droga nie jest ujęta w planach geostrategicznych. Wszystkie obce służby dbają o dobrostan lokalnych feudalnych układów, by te angażowały środki i siły w ,,inwestycje,, o możliwie niskim znaczeniu, wysokich kosztach procesu itd. Dlatego i nam zatruwają kosztami życie, by morale Narodu osłabić. Czas jak sądzę w niedalekiej przyszłości powie naszemu państwu Sprawdzam. Czarno to widzę.

Jak | 2021-06-07 18:08:00 napisał(a):

Jeden obiecuję już to od ponad 10 lat . Drugi też już wiadukt obiecywał . I co z tego jest . Na gadaniu się tylko kończy. Niech najpierw jedna zaczną robić , a nie o drugiej już gadają. Parkowa jest już prawie dwa miesiące rozgrzebana . Ciekawe czy na koniec wakacji skończą

tomasz | 2021-06-07 18:40:11 napisał(a):

Parkowej pan Materek nie widzi bo po niej nie chodzi , trzeba mu rozkopać ulicę Konstytucji przed furtką - niech też sobie pochodzi po kamolach.Ulice Parkową i Licealną chyba robi ten sam wykonawca . Na Licealnej wysypali kamole i od 3 tygodni cisza.

Czytelnik | 2021-06-08 10:55:51 napisał(a):

Bardzo dobra koncepcja .Łączac północną obwodnice z Drogą nr 9 wyprowadzimy ruch w kierunku na Ostrowiec

Pablo | 2021-06-08 11:01:04 napisał(a):

Budowanie trasy po całkiem nowym przebiegu zeby ulatwic dojazd tirów ze strefy do DK9, gdzie istnieje juz takie polaczenie, jest pomysłem poronionym.. trzeba skierowac cały ruch tirów ze strefy nowa obwodnicą do DK42 i tyle.. przeciez nie trzeba wpuszczac ruchu na Radomska jak bedzie nowe polaczenie.. mieszkancy nie beda robic jezdzic przez całe miasto na obwodnice polnocna, bo maja dojazd do DK9 przez 42 i przez Lubienię, wiec jak to ma byc tylko dla tirów to moze zapytajcie ile firm ze strefy sie dorzuci, odpowiedz znam-zero... wiec dla kogo ta inwestycja?

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie