Mieszkańcy ulicy Nad Kamienną w Starachowicach mają dość

10975.nsmed

Po tym jak kolejna osoba doznała uszczerbku na zdrowiu ze względu na fatalny stan nawierzchni ulicy Nad Kamienną w Starachowicach, mieszkańcy tej drogi zaprosili media z prośbą o interwencję. Mają żal do władz miasta, że remontowane są ulice o trwałej nawierzchni np. ulica Wierzbowa, a oni w zimę brną w błocie, a latem wszystko wkoło brudne mają od kurzu.  

Stłuczenie głowy, złamanie przedramienia, złamanie nosa – takich obrażeń doznała pani Karkowska. – Tu na ulicy upadłam. Była dziura taka wielka wypełniona wodą, ja nie zauważyłam, postawiłam nogę i upadłam na twarz i połamałam się – mówiła na dzisiejszym [16.02.2019r.] spotkaniu z mediami 90-latka. 

- Były składane petycje. W zeszłym roku były zbierane podpisy i trzy lata temu też. Nikt z urzędu do nas nie przyszedł – mówiła jedna z mieszkanek tej ulicy.

- Chcemy godnie żyć, bo takie same podatki płacimy. Jest nam bardzo przykro, bo obok osiedle Wierzbowa, mieli utwardzoną część ulicy trylinką i w tamtym roku dokończyli i mają piękną ulicę. Przykro nam, że obok osiedle ma, a my nawet kosza na śmieci tutaj nie mamy, a w soboty i niedziele jest tutaj mnóstwo spacerowiczów - powiedział mieszkający tam od 20 lat Zdzisław Gąsior, po czym dodał: „Brudno jest i strach wyjść.”

Oberwało się byłemu radnemu. Mieszkańcy nazwiska sąsiada-byłego radnego  nie wymienili, ale mówili, że w 2014 roku, gdy zbierał podpisy pod swoją kandydaturą, to obiecał im piękną ulicę z oświetleniem i ławkami, niczym pasaż w sąsiednim Wąchocku… 

- Są radni, którzy mogą przyjść, zainteresować się. Ta dzielnica jest zaniedbana. Przyjść do tych ludzi, porozmawiać, gdzie mogą uzyskać pomoc, gdzie się mogą udać. To nie jest żaden atak personalny na nikogo – mówił Konrad Rączka, którego zdaniem radni powinni pomóc mieszkańcom i podpowiedzieć, co mogą zrobić np. w sprawie odszkodowań. - Są radni, ale nikt nie zna radnych tutaj – dodał Konrad Rączka.

W październiku 2018r. w trakcie wyborów samorządowych, żaden kandydat na radnego nie pojawił się w ich rejonie. 

- Pan prezydent powiedział, że już osiedla są w Starachowicach porobione, dlatego zaprosiliśmy Państwa tutaj, żebyście zobaczyli, że tu osiedle to jest, ale zapomniane – dodał jeden z mieszkańców. 

- Smutne jest to, że jak się nie nagłośni sprawy przez media, przez Facebooka, przez gazety, to nikt nie interesuje się sprawami. Jeśli słyszymy w mediach, że robiony jest park za 12 milionów… Dobrze, ma służyć, ale tutaj nie da się przejść. Może jednak trzeba spotkać się z mieszkańcami, już jest po wyborach, jeszcze raz porozmawiać, wysłuchać mieszkańców – mówił Konrad Rączka, a następnie w imieniu mieszkańców zaprosił radnych: „Kochani radni pokażcie się. Przyjdźcie Nad Kamienną”. - Czekamy na radnych, żeby nie tylko pieniądze brali, ale też coś robili -  dodał jeden z mieszkańców.

W sumie na dzisiejszym spotkaniu było około 30 osób. Niewykluczone, że jeśli się dobrze zorganizują, złożą pozew zbiorowy przeciwko miastu. 

Zobacz nagranie [kliknij]

Dodane: 16.02.19 | Odsłony: 873 | komentarze (46)

Komentarze użytkowników

Gość | 2019-02-16 20:34:58 napisał(a):

Pozew przeciwko miastu? Kolejny? Jeden podobno już jest "na ukończeniu"

Gość 2 | 2019-02-16 20:43:53 napisał(a):

Pozwów będzie wiele.To nie strachy na lachy.Społeczeństwo ma dość!

Kierowca | 2019-02-16 21:11:01 napisał(a):

Zacisze wygląda podobnie.Przyjechać masakra

Wodnik szuwarek | 2019-02-16 22:17:38 napisał(a):

Coś ten Pan o budżecie obywatelskim ściemniał druga sprawa to obecny budżet jest nic nie wart w tych pieniądzach. Macie radnych jedna jest tam szczególna ona zna wszystkie problemy walcie do niej w dym. Faktycznie ulica kiepska ale sa gorsze jak Zacisze. Walczcie powodzenia.

Zacisze | 2019-02-16 22:59:52 napisał(a):

Traktu, duktu na tzw. ul. Zacisze żadna ulica w tym mieście nie przebije.

Fan pewnego Pana | 2019-02-17 07:43:59 napisał(a):

O i pan Rączka jest :) Jak zwykle tam gdzie można udawać mądrego. Może kiedyś mu coś wyjdzie oprócz buntowania ludzi.

Ludzie weźcie pogońcie tych cwaniaków i walczcie konstruktywnie o swoje, dowiedzcie się czyje są tereny pod drogę czy przypadkiem nie prywatne, zróbcie coś od siebie rozwalając kontrargumety załatwcie dokumentacje, zróbcie wstępny kosztorys nawet podzielony na dwa etapy, tacy ludzie którzy wykorzystują Wasza sytuacje, nic Wam nie pomogą, a zadziałają wręcz odwrotnie.

Do Fan | 2019-02-17 08:26:04 napisał(a):

ciekawe spostrzeżenie szczególnie w kontekście nowych fachowców, tatusiow, dyrektorów, prezesów i wszelkiej maści kolesi, którzy udowodnili jak robi się kariery i dla których zagrożeniem jest Pan Konrad a buntowanie ludzi to i tak więcej niż rozdawanie ulotek, marchewki lub "setki"

Jeż co czeka na domek | 2019-02-17 09:28:34 napisał(a):

Tu chyba jedynie może pomóc tylko jedna osoba - Superbohaterze przybywają! (PS. no chyba, że teraz jest szatniatzem w SCK lub sadzi rabatki na rondzie solidarności).

Fan pewnego Pana | 2019-02-17 09:50:50 napisał(a):

Można czekać na obietnice albo poklaskiwać osoby, które nigdy nic nie wniosą, a będą kojarzone tylko w jednym zakresie, można wypominać każdej z kolejnych władz tatusiów, koleżanki kumpli od piłki i czego tam kto chce. Efekt będzie ten sam. Droga jak była taka będzie. Zjednoczcie się zróbcie coś sami, pokażcie że jesteście niezależną od takich zachowań, ale skuteczna grupą. Pokażcie że wam zależy na drodze, a nie na awanturach. Jak pisałem odbierzcie kontrargumety, dajcie coś od siebie znajdziecie wtedy więcej sojuszników i sami będziecie silniejsi. Na tym polega budowanie Małych Ojczyzn.

Do fana | 2019-02-17 09:59:35 napisał(a):

Masz racje....pokażemy...przyjdziemy do urzędu na posiedzenie radnych z prezydentem.

Do jeża | 2019-02-17 10:01:06 napisał(a):

Zdjęć włodarza mają wszyscy aż nadto - brakuje tylko na tle z powyższego artykułu. Przydałoby się jeszcze tło zasyfionych ulic i tym bardziej chodników

Do fana | 2019-02-17 11:11:00 napisał(a):

Ludzie mają kosztorysy plany i wyceny robić? No nie wierzę co pacze

Samorządowiec | 2019-02-17 11:31:26 napisał(a):

Ludzie to płacą podatki i mają prawo do normalnej drogi, przynajmniej regularnie naprawianej, a nie pozostawionej samej sobie i destrukcyjnym siłom przyrody. Władza jest po to, aby zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkańców. Ale niestety ta władza nie ma pojęcia co to jest prawdziwa wspólnota, lekką rączką wydaje nasze pieniądze na bzdety typu jaja 3D, kwietniki na słupach, kaczkomaty, bociany i krasnale. Takiej władzy należy się pozbyć na CITO !!!

Gość | 2019-02-17 11:41:06 napisał(a):

No tak,jeżom domki,swoim stołki a wy. Mieszkancy robta co chceta,wasz problem.Takich madrali,co to uważają,że mieszkańcy powinni sami zadbać o drogę nie potrzeba nam tutaj.Zacznijcie Państwo od złożenia w UM zawiadomień ludzi,którzy ulegli wypadkom z powodu złej,zagrażającej bezpieczeństwu drogi.Macie prawo do odszkodawania.

do Fana i do do Fana | 2019-02-17 12:31:10 napisał(a):

Do Fana: masz rację
Do do Fana: A to idźcie do urzędu - dostaniecie taką odpowiedź: inni mieszkańcy co mieli podobny problem zgłosili projekt utwardzenia ulicy i na niego zagłosowali. Sprawdziłam - okręg 17 w Budżecie Obywatelskim w 2018 roku zgłoszono jeden projekt i głosowania nie było. W 2017 były dwa projekty i wygrał ten co zebrał 45 głosów. Zamiast zwoływać konferencje, które niewiele pomogą, weźcie się do roboty na rzecz własnej społeczności. Dogadajcie się na osiedlu. W jednym roku zagłosujcie na Nad Kamienną, w drugim dojazd od Niepodległości i Pasternik. Pieniądze są na projekt. Mając projekt łatwiej o realizację. Przyklad - ulica Osiedlowa. Inny przykład sprzed 3 lat to ulica Jagodowa, gdzie w BO zebrano w dużym okręgu prawie tyle samo głosów co z Majówki!

do przedmówcy | 2019-02-17 12:58:43 napisał(a):

A od czego jest zarządca drogi, ma siedzieć i p.....ieć w stołek biorąc za to kasę??? Budżet obywatelski powinien dotyczyć wyłącznie wspólnych dla wszystkich innowacyjnych projektów, a nie wyręczać kogoś w robocie.

do Fana pewnego pana | 2019-02-17 13:25:26 napisał(a):

Krystian weź przestań się wygłupiać.

Edek | 2019-02-17 13:53:25 napisał(a):

20 lat tam mieszkałem i nigdy mi się nic nie stało. A taki Rączka,, Świr'' haha

Korwin | 2019-02-17 18:05:12 napisał(a):

Fan nie ważne kim by był, ma wiele racji. Takich ulic jest w mieście kilkadziesiąt jak nie więcej i nie ma takiej władzy, która by je wszystkie zrobiła, nie ma nawet takiej władzy, która by to wszystkim obiecała jak to robią niektórzy w czerwonych kurtkach :)


Też nie trawie tego kolesia który jest na wszystkich burzach przeciwko wszystkim, pamiętam filmik z Łazów, filmik z oczyszczalni :) Pamiętam jakiś wpis o odśnieżaniu boiska koło basenu że latał z łopata, jak się dowiedział że Krysia, chce kupić sprzęt do odśnieżania. Już się gubię który okręg on chciałby reprezentować.

Co do wpisu Fana to u nas na osiedlu też była droga, każdy po Któregoś dnia sąsiedzi się ogarnęli ktoś zrobił dokumentację, ludziska zadeklarowali odstąpienie terenu na drogę i radni nie mieli wyjścia drogę przegłosowali. Państwowe to nie znaczy niczyje, państwowe to też nasze drodzy Państwo. Sumując wpisy to powiem jak to kiedyś mój siostrzeniec skwitował "krzykiem to się wrony straszy"

Warto przypomnieć | 2019-02-17 18:20:34 napisał(a):

Budżet obywatelski to wydzielona część budżetu miasta, o którym decydują mieszkańcy. Przyczynia się do aktywności społecznej a nie zmusza!!! Natomiast nie zwalnia on władz samorządowych z realizacji strategii miasta w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb mieszkańców i zapewnienia im godnego poziomu życia. Ale oczywiście w naszym "grajdole" jak się ktoś angażuje i upomina o to co się nam należy to trzeba go zaraz "uwalić"! Chore miasto.

Warto zauważyć | 2019-02-17 18:34:32 napisał(a):

W przypadku Starachowic Budżet Obywatelski na rok 2019 to kwota 1.200.000 i na każdy z 23 przypada kwota 52.000 zł. W inwestycjach zakwalifikowanych do realizacji znajdujemy m.in. Poz. 31. „Wielkie miejskie Święto Rodziny przy parafii Matki Bożej Częstochowskiej w Starachowicach” okręg 16, zgłaszający Pan Maciej Myszka, kwota: 51.715 zł, liczba głosów 10. I co?

Gość | 2019-02-17 18:36:43 napisał(a):

Korwinie: oj nieładnie,nieładnie.Nie musisz trawic tego kolesia w czerwonej kurtce.Rozumiem,że bliżej ci do tego w garniturku,ale mieszkańcy poznali już dzialania tego drugiego,uwierz mi.Twoje stwierdzenie o wronach i krzykach nijak sie ma do danej sytuacji.

Mieszkaniec | 2019-02-17 19:50:39 napisał(a):

Panie Konradzie zrób coś realnego.Masz świetny kontakt z mieszkańcami.Złóż wniosek w ramach BO,albo PIL-u.Miej coś na swoim koncie,a nie rób g...burzy.Za 5 lat będziesz radnym.

gość | 2019-02-17 20:15:37 napisał(a):

Myślę,że ten wirtualny świat się już powoli kończy.Ludzie są zadziwieni tymi rodzinami.Prawda wyszła na jaw.No i zaczynają oceniać co naprawdę zrobiono a nie to o czym się opowiada nieustannie.No i ten Sandomierz,czekają co się stanie.Prawda, nieprawda to się niebawem zobaczy.Ale szczęścia nie ma.

do Mieszkaniec | 2019-02-17 20:17:34 napisał(a):

do Mieszkaniec. Nic Pan nie zrozumiał ! Problemem nie jest Pan Rączka(podziękować mu, że pomaga), tylko brak normalnej, cywilizowanej ulicy i desperacja tych ludzi. A proponowanie mieszkańcom PIL i składkę na drogę(25%), która jest obowiązkiem samorządu to już zwykła ..Idąc tokiem Pana myślenia, to jeżeli mieszkańcy nie złożą "jakiegoś" wniosku nigdy tej drogi nie będzie ?

um | 2019-02-17 20:19:55 napisał(a):

No i to mega nijakie starostwo !Tego to w tej mizernej formie nikt się nie spodziewał chyba.Gdzie jest szef ? Wiecie ? To napiszcie.

gość | 2019-02-17 20:22:38 napisał(a):

Ten PIL to bzdura .PIL to był program inicjatyw lokalnych na początku lat 90-tych ,to było coś.W kadencji prezydenta Walendzika.

Korwin | 2019-02-17 22:43:45 napisał(a):

do Gość. Bardzo szanuje ludzi co coś mimo trudności potrafią zrobić. A nie da się krzykiem i narzekaniem nadrobić zaległości kilkudziesięciu lat. Kto by nie był, czy w garniuturku z focią z fejsa czy dresie czy wspomnianej czerwonej kurteczce z dzieckiem na reku (notabene nie wiem po co targał dziecko na spotkanie, to bardzo charakteryzuje inne zachowania i prawdziwe intencje) , wszystkiego nie nadrobi. Dlatego to co napisał Fan tego Pana, to jedyna droga. Tylko pokazanie zgrania lokalnej społeczności bez jakiś desantów i chęci do współdziałania z miastem i radnymi. Moje sąsiadki i przedsiębiorczy sąsiad są tego przykładem i bardo mi tym zaimponowali.

Do Korwin | 2019-02-18 06:30:23 napisał(a):

Słuchaj zazdrosny człowieku, jeżeli chodzi o Konrada, to akurat tam mieszka jego rodzina. Wiem, bo rozmawiał ze mną przed tym spotkaniem. Zapytał, czy ma się angażować bo ludzie go poprosili. Może nie powinno się pisać o prywatnych rozmowach, ale co ci do tego, że ktoś się angażuje? Startowal na radnego, chodził na spotkania z ludźmi, z mieszkańcami, plus dla niego. Chyba lepszy taki sposób aktywności, niz ten za wódę, czy kasę? Chyba że jesteś zwolennikiem tych drugich metod.Druga sprawa, że każdy ma prawo się angażować, sam powinieneś najlepiej wiedzieć patrząc jak chyba od was chłopak skrzyknął ludzi na targu. Dlaczego szukasz problemu, tam gdzie go nie ma? Chcą radne z PiS pomagać rodzicom, niech pomagają, to ich obowiązek. W tym chorym mieście najlepiej siedzieć na ****, na fb i pisać pochwalne komentarze. I nie broniąc Materka to pamiętam jak jeszcze nie był prezydentem i krytykował go barany, które teraz najbardziej mu slodzą i wszystko im się podoba. Chyba powinno być na odwrót, to władzy powinno się patrzeć na ręce, ale powtarzam, to chore miasto. Korwinowi współczuję takich "fanów".

Gość | 2019-02-18 07:26:26 napisał(a):

Do. Korwin:Dopowiem,mały człowieku,który podobno szanujesz ludzi.Nie szanujesz i nawet nie wiesz,co to słowo znaczy.Ja takich jak ty też nie szanuję i polecę:co do tykania czyjegoś dziecka,najwięcej pyskuja ci,co mają wiatr w dresach.

gość | 2019-02-18 18:36:19 napisał(a):

Konrad jet mieszkańcem TST i jak każdy mieszkaniec ma prawo rozmawiać ,starać się i żądać od rządzących,to jest poza dyskusją ale jak widać nie w Starachowicach.Też mam oczekiwania od włodarzy ale o tym póżniej może.

Do Gość i gość | 2019-02-18 22:06:47 napisał(a):

Kurcze ale z dzieckiem na ręku, to faktycznie takie ... Wziąłby dziecko na spacer, może coś fajnego pokazał..... Mimo wszystko płytkie, co by kto cokolwiek powiedział płytkie. No bida panie w kraju.

Gość | 2019-02-19 06:13:32 napisał(a):

Szkoda ze nie poruszono tematów handlu za gorzale. Jak tam sprawa? Ponoć rozwojowa....

gość | 2019-02-19 07:05:34 napisał(a):

Jak się ma małe dzieci,to często trzeba się nimi opiekować i z nimi chodzić też,eden taki ważny na południu też z dzieckiem w wiele miejsc chodzi i nikomu to nie przeszkadza.Jak ktoś nie ma dzieci biega ze smartfonem...

Psychiatra poszukiwany! | 2019-02-19 07:40:01 napisał(a):

Co tam dziecko, buty widziałeś? Konrad był w adidasach, a powinien w gumiakach, skoro mu błoto przeszkadza! Oj * :)

Gość | 2019-02-19 09:09:40 napisał(a):

O widzę,że uwaga skupiona całkowicie na Panu Konradzie nie na jakości drogi.Jest wskazana i czerwona kurteczka i butki.I jest git wszak Pan Konrad to fajny facet,jest na kim oko zawiesić.

Południowiec | 2019-02-19 18:35:54 napisał(a):

do Zacisze
- to przyjedź i przejdź się ul.Wiejską!

do południowiec | 2019-02-19 19:27:54 napisał(a):

A na kogo głosowałeś ?

miszkaniec | 2019-02-19 21:02:38 napisał(a):

A kiedy ulice gruntowe na Lubiance doczekają się wykonania? ul. Wiejska, Tarzana, Robota, Kowalskiego, Smugowa i wiele innych , na które czekają cierpliwie mieszkańcy - tu też ludzie topią się w błocie a latem wdychają tumany kurzu. Czy też potrzebne są zdjęcia i filmy, żeby je wreszcie wykonano?

@mieszkaniec | 2019-02-20 09:13:22 napisał(a):

To "doświadczony fachowiec" swego czasu nie zrobił dróżek na os. południe? Sobie na ulicy kosteczkę położył, a o sąsiadach zapomniał?

Mieszkaniec | 2019-02-20 09:49:55 napisał(a):

Krzyki, dzieci na rekach i krzykacze to metoda warta naszego Starachowickiego zadup..a.

Gość | 2019-02-20 10:09:03 napisał(a):

Bierz się materek do roboty za drogę. Idiotyczna dyskusja. Droga jest do zrobienia i nic tego nie zmieni.

Mieszkanka | 2019-02-20 10:11:02 napisał(a):

A kłamstwa i kreowanie wirtualnej rzeczywistości to metody lokalnego celebryty. A potem zdziwienie, żale całej rodziny płacze na fejsie że ludzie oczy otwierają i zaczynają walczyć o to co jest w realu a nie w wirtualnym świecie gwiazdy

Boboszyn | 2019-02-21 14:43:24 napisał(a):

Kiedyś Mareczek rzucał się w gajerku do zalewu Lubianka chcąc rozpaczliwie zwrócić na siebie uwagę. Teraz nie uświadczysz go wśród ludu. Wybraliście to macie.

spacerowicz | 2019-02-21 18:14:05 napisał(a):

Drogę chcą a gdzie będą wyrzucać śmieci popiół.Bardach nad rzeką aż się rzygać chce.Krasnoludki tego nie zrobiły .

Sąsiad | 2019-02-21 18:58:23 napisał(a):

Się drogę zrobi to będę mogli taczkami śmieci i popiół do rzeki wozić ! Brawo Wy.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie