Czy w Starachowicach sprawdzi się „rower miejski”?

17231.nsmed

Na Platformie Zakupowej Urząd Miejski szacuje ile będzie kosztował system roweru miejskiego. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostawy, montażu, wdrożenia i testowania Systemu Roweru Miejskiego w Mieście Starachowice. 

Realizacja Systemu Roweru Miejskiego w Starachowicach przewidziana jest w ramach projektu „Poprawa komunikacji publicznej w Starachowicach poprzez modernizację infrastruktury i zakup taboru niskoemisyjnego – etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.

System Roweru Miejskiego w Starachowicach będzie polegał na udostępnieniu bezobsługowej wypożyczalni rowerów umożliwiającej krótkotrwałe podróże, dzięki możliwości wypożyczenia rowerów rozmieszczonych na stacjach rowerowych. 

System Roweru Miejskiego „STAR BIKE” w Starachowicach będzie składał się z:

a) 11 stacji rowerowych wyposażonych w 11 totemów informacyjnych:

•     Ul. Radomska (UM / LIDL);

•    Ul. Szkolna  (MOSIR - przy budynku zaplecza sportowego)

•    Al. Św. Jana Pawła II (skrzyżowanie Al. Jana Pawła II/Wysockiego)

•    Ul. 1 Maja / Zakładowa (MAN)

•    Ul. Murarska (Pawilon od od strony pasażu)

•    Al. Armii Krajowej (Galeria Skałka)

•    Ul. Staszica  (obok budynku sądu)

•    Ul. Na Szlakowisku (obok siłowni plenerowej)

•    Zalew Lubianka (teren MOSiR przy molo)

•    Centrum Przesiadkowe Starachowice Dolne

•    Centrum Przesiadkowe Starachowice Wschodnie

b) 150 stojaków rowerowych, 

c) 30 szt. rowerów standardowych 4G, wraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni,  

d) 90 szt. rowerów wspomaganych silnikiem elektrycznym wraz z zestawem baterii i ładowarek oraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni rowerów (w tym 10 szt. rowerów wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci), 

e) 3 szt. rowerów standardowych dla osób niepełnosprawnych - rowery 3 kołowe wraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni rowerów 

f) aplikacji pozwalającej na uruchomienie, wypożyczenie i zwrot roweru w ramach systemu wypożyczalni rowerów miejskich 

g) systemu / platformy do zarządzania flotą rowerową funkcjonującą w Systemie Roweru Miejskiego w Starachowicach.

- W chwili obecnej trwa szacowanie wartości zamówienia, następnie przygotowywane zostanie postępowanie przetargowe na wybór Dostawcy. Zasady korzystania z systemu będzie określał regulamin, opracowany w ramach realizacji zamówienia. Jednocześnie zostaną ustalone zasady zorganizowania, bieżącego zarządzania i eksploatacji Systemu Roweru Miejskiego - odpowiada na pytania Starachowice-NET.pl dyrektor biura prezydenta Tomasz Porębski w zastępstwie za rzecznika Urzędu Miejskiego. 

RemondisReklama

Wątpliwości 

„Miasta wycofują się z finansowania roweru miejskiego, ponieważ robi się to nieopłacalne pod kątem ciągłego dokładania do tego projektu. Dewastacja i porzucenia, kradzieże sprzętu poddają pod wątpliwość ten projekt” - zwrócił uwagę jeden z obserwatorów prezydenckiego konta w mediach społecznościowych w trakcie poniedziałkowej sesji na żywo włodarza Starachowic. 

- Rower miejski powinien ruszyć w tym roku. Natomiast wśród tych zmian, które planujemy, też się zastanawiamy co do tych informacji, które spływają z innych miast, które wycofują się z rowerów miejskich, a u których już po kilka lat rowery funkcjonują, czy idziemy w dobrym kierunku. Chcemy wprowadzić udogodnienie dla mieszkańców, zakupić ponad 100 rowerów. Natomiast patrząc na doświadczenia innych miast, to niestety widzimy, że miasta się sukcesywnie wycofują z systemu roweru miejskiego - odpowiedział w trakcie relacji na żywo prezydent Materek. 

***

Jednym z miast, które zrezygnowało - po 11 latach użytkowania systemu roweru miejskiego - jest Poznań. Trudno porównywać Starachowice i Poznań, choć cel jest podobny. Władze Poznania twierdzą, że: w ich mieście rower stał się codziennym środkiem dojazdu do pracy, domu, na zakupy. Wielu mieszkańców Poznania i aglomeracji ze względu na zdecydowaną rozbudowę i poprawę istniejącej infrastruktury przesiadło się na swoje prywatne rowery, co potwierdza systematycznie spadające zainteresowanie rowerem miejskim. Pieniądze, które dotychczas przeznaczane były na rower miejski, przekierowane zostaną na inwestycje w infrastrukturę, z której korzystają wszyscy cykliści. - Pełna treść artykułu [kliknij]. 

Kursywa ZA: poznan.pl 

Dodane: 29.03.23 | Odsłony: 1417
Tagi:

Komentarze użytkowników

odpowiadam | 2023-03-29 07:21:45 napisał(a):

Nie sprawdzi się

Piotr | 2023-03-29 08:21:40 napisał(a):

Gdybym mieszkał w dużym mieście w wynajmowanym mieszkaniu, bez komórki lokatorskiej i była by ładna poogoda, bez opadów. W mieście były wyznaczone strefy płatnego parkowania. Miał bym do pracy z 5 km i system dróg rowerowych do swojej dyspozycji. I wreszcie jak abonament na rower był by tańszy od miesięcznego biletu MZK. TO Z PEWNOŚCIĄ BYM KORZYSTAŁ!!!
Tylko ja mieszkam w materkowicach i gdzie bym się nie ryszył mam ze 3km i "darmowa komunikację"!!! Nigdzie nie płacę za parking, to wybieram czasami samochód. A w mojej piwnicy stoi 6 dużo lepszych, bo moich rowerów. To raczej wątpliwe żebym kiedyś z korzystał, nawet z ciekawości.

Skip | 2023-03-29 08:32:55 napisał(a):

A ja z nawet z chęcią skorzystam, ciekawią mnie zwłaszcza te rowery elektryczne, by podjechać po tzw. nową Moniuszki. Sam pomysł jest okej, jednak zastanawia mnie komfort jazdy po ścieżkach, kiedy co chwilę (np. na Kopalnianej) muszę przejeżdżać przez ulicę, bo po danej stronie ścieżka nagle sie kończy.

Bengo | 2023-03-29 08:41:52 napisał(a):

a jeszcze kilka lat temu, jak remontowano Krańcową zapowiadano, że pod zakładem pracy powstanie stacja rowerów, by pracownicy mogli dojechac...

Rowerzysta | 2023-03-29 08:44:32 napisał(a):

Nie ma sensu, lepiej tą kasę włożyć w ścieżki rowerowe.

lala | 2023-03-29 10:25:23 napisał(a):

Dlaczego ma sie nie sprawdzić. W Ostrołęce miesci takim samych jak Starachowice rower okazał sie hitem. W jednym miesiacu było prawie 3000 tys wypozyczen. Ostrołeka nie ma jakos specjalnie dużo sciezek a jednak rower sie sprawdził. W Kielcach tez był sukcesem. Jednego miesiąca było prawie 6000 tys wypozyczen. W Zielonej górze takze sie sprawdził. Oczyswiscie są miasta gdzie nie cieszy sie duza popularnoscia ale to jest normalne ze nie wszedzie bedzie sie cieszył popularnoscią. Zobaczymy nie ma co sie martwic.

lala | 2023-03-29 10:51:15 napisał(a):

To czy ma szanse sie sprawdzic czy nie, zalezy jakie beda oplaty...jezeli beda male jak np w warszawie gdzie kazde 20 min jest darmowe, to ludzie beda wypozyczac. Jak bedzie trzeba placic za kazde wypozyczenie kilka zlotych to nie ma szans. Juz placimy kilkaset zlotych za komunikacje rocznie na kaazdego mieszkanca, wiec zaraz dobijemy do tysiaka z tymi rowerami. W koncu stac nas!

Biker | 2023-03-29 11:36:23 napisał(a):

Starachowiccy mundrole znów w natarciu. Przeczytali że Poznań się wycofał to już jazda po Materku. Tymczasem w innych miastach to działa. Czasem średnio, czasem dobrze, ale jest powód do krytykanctwa bo Poznań i wszyscy muszą zrobić tak jak oni zrobili.
Zaraz będzie sporo ścieżek, wiadomo nie da się z dnia na dzień wybudować 20 km dróg rowerowych.
Przykład Poznania jest właśnie budujący. Rower spełnił swoje zadanie. Po 10 latach u nas tez będzie można zrezygnować.

jak | 2023-03-29 12:16:38 napisał(a):

zasięg ich pozwala dojechać do Suchedniowa to jestem za...

do jak | 2023-03-29 19:09:42 napisał(a):

To kolejny bezsensowny pomysł kandydata na posła. Mam nadzieję, ze wkrótce opuści Starachowice i da ludziom odpocząć od swoich fejsbukowych fanaberii..

Wezyr | 2023-03-29 20:15:53 napisał(a):

@do jak
Posłem nie zostanie,bo potrzeba do tego 1,5 mln głosów na listę. A program jego ruchu jest bardzo słabiutki ,co pokazuje fakt nie zaistnienia nie tylko w sondażach ale brak przebicia się w mediach krajowych. Nieporadnie buduje partię biorąc na pokład ludzi od skrajnej prawicy do skrajnej lewicy. Otacza się przytakiwaczami i głupszymi od siebie. Dlatego ten nie ma prawa funkcjonować dobrze. Obraził swym zachowaniem inne partie, a one mogłyby jego Ruch wziąć na listy(oczywiście gdyby miał poparcie na poziomie przynajmniej 2% ). Takiego poparcia mieć nigdy nie będzie,bo nie potrafi się ,,sprzedać" i nie ma nic w programie co by skłaniało wyborcę na rozważenie tej opcji. Jedynym wyjściem aby dostać się do parlamentu jest start do Senatu. Rozumie to Winiarska a jeśli Materek nie zrozumie to poniesie klęskę, która będzie jego końcem w wielkiej polityce. Już raz przegrał w wyborach parlamentarnych w których mandat ojca powinien być pewny. Postawili na głupkowate postulaty,które totalnie nie przebiły się i nie trafiły do wyborców. Dziś jest podobnie.

Senior cyklista | 2023-03-29 21:01:36 napisał(a):

Widzę, że Materek jak uparty osioł brnie w coraz większe głupoty i zadłuża miasto. przerzucając koszty tych głupot na mieszkańców. Dlaczego w artykule nie jest podana kwota tej głupoty. A co do opłacalności samochodem jezdżimy cały rok niezależnie od pogody efektywna możliwośc jazdy rowerem to zaledwie 6 miesięcy. Poznań ma płaskie tereny i rezygnuje u nas teren górzysty każdy kto jezdzi rowerem ma ich kilka. Zamiast doinwestować więcej kursów autobusów aby rzeczywiście poprawić ludziom to się wyrzuci pieniądze w błoto.

kierowca | 2023-03-29 21:35:43 napisał(a):

Zawężanie szerokości dróg, wprowadzanie ruchu jednokierunkowego, likwidacja miejsc postojowych , proponował bym jeszcze wprowadzić na rogatkach miasta zakazu wjazdów samochodów
osobowych i ciężarowych. Autobusy moga jezdzić.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie