Trwają rozmowy w sprawie wyboru technologii i zakresu wzmocnienia gruntu pod częścią nasypu wiaduktu. Z uwagi niedostępność terenu na etapie projektowania, w specyfikacji zawarte zostały zapisy wskazujące na potencjalną możliwość wystąpienia tam podłoża o niższej nośności i zalecono wykonanie dodatkowych odwiertów przez Wykonawcę.
Inwestycja prowadzona jest na terenie poprzemysłowym, gdzie od początku XIX w. funkcjonowały zakłady przemysłowe i wywożono szlakę wielkopiecową, co przekłada się na jego stabilność. Posadowienia nasypu drogi na takim gruncie może grozić niekontrolowanym osiadaniem podłoża pod wpływem ciężaru. Dlatego już na etapie projektu budowlanego opracowana została dokumentacja i wykonano odwierty geologiczne.
Wykonawca wykonał dodatkowe 42 odwierty, z których wynika że grunt po południowej stronie inwestycji, w bezpośrednim sąsiedztwie koryta rzeki Kamiennej na głębokości do 7 m, jest materiałem poprzemysłowym, który należy dodatkowo wzmocnić lub wymienić by móc na nim posadowić obiekt. W ramach wzmocnienia gruntu rozważano kilka rozwiązań, które można zastosować. Dopiero po zatwierdzeniu wybranego rozwiązania i zakończeniu analiz technicznych i cenowych, podjęte zostaną negocjacje. Sytuacja ta nie wpływa na chwilę obecną na harmonogram realizowanych prac.
Prace przy budowie wiaduktu w Starachowicach Zachodnich. Ich aktualne zaawansowanie wynosi już blisko 16 procent. Jak to wygląda w szczegółach?
Zakres inwestycji jest duży i obejmuje:
• budowę wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 25 wraz z dojazdami, ścieżką rowerową i chodnikiem dla pieszych;
• przebudowę istniejącego skrzyżowania o ruchu okrężnym im. księdza Jerzego Popiełuszki na skrzyżowanie typu rondo turbinowe;
• rozbudowę ul. Radomskiej;
• rozbudowę ul. Marszalka Piłsudskiego jako wlot ronda turbinowego;
• budowę nowego przebiegu ul. Hutniczej (wlot ronda turbinowego);
• budowę drogi dojazdowej do obsługi terenów przyległych do budynku Archiwum Państwowego wraz z placem do zwracania, miejscami postojowymi oraz drogą manewrową;
• rozbudowę skrzyżowania ul. Hutniczej z ul. Radomską, ul. Sportową i Nadrzeczną;
• budowę skrzyżowania ul. Radomskiej z ul. Kanałową;
• rozbudowę ul. Wielkopiecowej; budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych;
• budowę i przebudowę zjazdów publicznych;
• budowę i przebudowę chodników dla pieszych;
• budowę ścieżki rowerowej;
• budowę zatok autobusowych;
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
• rozbudowy kanalizacji deszczowej;
• przebudowy sieci wodociągowej;
• przebudowy sieci gazowej;
• rozbiórki obiektów budowalnych;
• budowy linii oświetlenia ulicznego;
• przebudowy sieci elektroenergetycznych;
• budowę parkingu dla samochodów osobowych (57 miejsc postojowych) wraz z ciągami pieszo- jezdnymi,
• zielone przystanki komunikacji miejskiej.
Wykonawca prac, firma Trakcja S.A. realizując kontrakt sukcesywnie zwiększa postępy prac. 30 listopada br. deklarował zaawansowanie robót na poziomie 15,7 %. Wykonano m.in. wielkośrednicowe fundamenty pali pod podpory wiaduktu wraz niezbędnymi próbnymi obciążeniami. Widać już także powstające zbrojenie filarów wiaduktu.
Ponadto, wykonano podbudowę przebiegu nowego śladu ulicy Hutniczej wraz z nowym uzbrojeniem terenu w sieć gazową, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej oraz telekomunikacyjną i elektroenergetyczną.
Wszyscy musimy mieć świadomość, że budowa wiaduktu jest ogromną i bardzo skomplikowaną, pod każdym względem, inwestycją. Od samego początku liczyliśmy się z tym i otwarcie informowaliśmy o możliwości pojawienia się wielu elementów, których nie sposób było przewidzieć przed rozpoczęciem prac ziemnych. Nie mniej jednak dokładamy wszelkich starań, aby nie wpłynęły one na przebieg całości robót.
W ramach inwestycji realizowane są też inne obiekty. Już w nowym roku mieszkańcy, a także pracownicy i klienci SSE Starachowice będą mogli skorzystać z bezpłatnego parkingu przy ul. Kwiatkowskiego, gdzie będzie do dyspozycji 57 miejsc postojowych. Trwają też prace przy budowie nowego przebiegu ul. Hutniczej tj. drogi dojazdowej do budynków m.in. OHP. Wykonawca jest w trakcie budowy i przebudowy sieci uzbrojenia w ulicy Wielkopiecowej.
Przy tej ulicy, w sąsiedztwie sklepu Biedronka, można zobaczyć wielkogabarytowe elementy podziemnych zbiorników retencyjnych, oraz wykopy, w które zostaną wbudowane. To czego nie widać to elementy stalowe wiaduktu, które są wytwarzane m.in. w zakładach „HUTA POKÓJ KONSTRUKCJE” w Rudzie Śląskiej, aby po wykonaniu i zespawaniu, dostarczyć jako gotowe elementy na budowę.
Komunikat prasowy: Starostwo Powiatowe
Dodane: 31.12.23 | Odsłony: 4062 | komentarze (5)Pablo | 2023-12-31 17:20:12 napisał(a):
Nie bedzie w terminie, co wiecej nie rozwiaze problemu korków z uwagi na duze natezenie ruchu i blokujace sie skrzyzowanie na Kieleckiej/Al. Niepodleglosci. Wiadukt powiniem przechodzic przez rzekę i umozliwiac bezkolizyjny zjazd przynajmniej w ul. Kielecka. No ale to juz musztarda po obiedzie, mamy proteze za 70 baniek, ktora bedzie ładnie wygladac na fotkach znad zalewu, co dla niektórych jest ważniejsze niz rozwiazywanie realnych problemów.
do Pablo | 2023-12-31 20:03:54 napisał(a):
Masz z100 % racji. To jest rozwiązanie drogie a będzie jeszcze droższe z uwagi na błędy projektowe. Niczego nie rozwiąże a bałagan potrwa pewnie szereg lat z uwagi na obiektywne przyczyny. Ważne, że otwarcie było huczne i to z PiS-em !!! To nie mogło się udać..
Do Pablo | 2023-12-31 20:33:38 napisał(a):
Dkatego obwodnica Starachowic musi iść starym śladem DK 42, a nie jak sobie jeżyk ubzdurał mijać miasto od północy!!!!
Pablo | 2024-01-01 13:20:41 napisał(a):
Oczywiście, tez jestem za tym, żeby zrobić ją po starym śladzie, bo tylko to rozwiazanie jest w stanie wpłynać na upłynnienie ruchu.
zakupem tej nieruchomości powinien...
..nie mieszka w starachowicach więc mu nie...
a co z concentusem,kiedy koncert
a co z pasternakiem?
zgadzam się z przedmówcę. to co...
Sułtan | 2023-12-31 12:18:36 napisał(a):
Jestem pewien iż ten wiadukt nie będzie oddany terminowo.