Będzie wiadukt, nie będzie ruchu kołowego przez przejazd kolejowy? PKP stawia warunek

15942.nsmed

Wiadukt w Starachowicach Zachodnich ma przebiegać między dwoma budynkami widocznymi na zdjęciu poniżej. Szacunkowa wartość tej inwestycji, podczas składania przez powiat wniosku o dofinansowanie z Rządowego Programu Fundusz Rozwoju Dróg, w sierpniu 2021 r. określona została na 55 milionów zł. Szacunków dokonano na podstawie wskaźników z przełomu czerwca i lipca 2021 r.  

- Zarząd Dróg Powiatowych (ZDP) w Starachowicach dla zadania pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 0617 T Starachowice – Lubienia, wykonanie przejścia drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach” posiada kompletny projekt budowlany i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Zadanie, w ramach Rządowego Programu Funduszu Rozwoju Dróg otrzymało maksymalne dofinansowanie w wysokości 30 mln zł. Wartość zadania na etapie aplikowania o środki określono na poziomie 55 mln zł. W ramach wkładu własnego udział w realizacji zadania podjął Powiat Starachowicki i Gmina Starachowice - mówi w rozmowie z portalem Starachowice-Net.pl dyrektor ZDP Andrzej Klimczak i dodaje, że na początku maja br. ZDP zamierza ogłosić postępowanie celem wyłonienia wykonawcy zadania. 

Z uwagi na rosnące ceny usług i materiałów budowlanych spowodowane m.in.  wysoką inflacją i sytuacją na Ukrainie, można przypuszczać, że koszt realizacji zadania może być wyższy. Jego wartość będzie znana jednak dopiero po złożeniu ofert w ogłoszonym postępowaniu. Dlatego też prowadzone są intensywne rozmowy m.in. z PKP S.A. w sprawie udziału w realizacji i pozyskaniu dodatkowych środków finansowych.

RemondisReklama

- W przypadku współfinansowania inwestycji przez PKP, istniejący przejazd drogowo-kolejowy po wybudowaniu wiaduktu zostałby zamknięty i zlikwidowany. Jest to warunek stawiany przez PKP - informuje dyrektor Klimczak.

Ponadto Starosta Starachowicki Piotr Ambroszczyk zwrócił się do Wojewody Świętokrzyskiego z propozycją zainicjowania działań zmierzających do stworzenia „tarczy”, która pomoże samorządom w trudnej sytuacji finansowej pokryć zwiększające się wydatki na inwestycje i pokryje ewentualne rekompensaty dla wykonawców robót.

ARCHIWUM artykułów o wiadukcie [kliknij] 

Dodane: 21.04.22 | Odsłony: 6136 | komentarze (28)
Tagi:

Komentarze użytkowników

Mieszkaniec | 2022-04-21 07:41:47 napisał(a):

Będzie wiadukt sradukt. Ta wycena jest już nieaktualna. Za 55 mln nie da się go wybudować. Ja wykonawcy złożą oferty to co najmniej na poziomie 80 mln. Do tych 30 mln powiat i miasto musi dołożyć z 50 - 40 mln. A takich pieniędzy nie mają. Obecnie miasto ma problemy z wykonaniem rozpoczętych inwestycji , a te zaplanowane na 2023 r w większości nie powstaną. Dochodzi szalona polityka Materka i rady miejskiej która nie ma kontroli nad tym co robi MM. Głupawe i tylko ambicjonalne dziecinne wprowadzenie bezpłatnej komunikacji w czasie olbrzymiej inflacji i kosztów znacznie obciążyła budżet. Jeszcze wiele wiele innych działań zbędnych, a robionych przez nieobliczalnego prezydenta. Jedynym rozwiązaniem będzie sięgnięcie do kieszeni podatnika, zadłużenie miasta pożyczkami,kredytami oraz kreatywna księgowość która już trwa ,czyli żąglowanie finansami. Przesuwania z jednego zadania do drugiego zdejmowanie i przesuwanie zaplanowanych inwestycji. Dodatkowe ryzyko chaosu to zbliżające się wybory na tle ,których włodarz dostał bzika. Będzie robic cuda i cudeńka aby błysnąć przed wyborcami tracąc racjonalność. Dlatego o wielu inwestycjach mieszkańcy mogą zapomnieć.

ja | 2022-04-21 07:57:49 napisał(a):

Niestety, masz rację. Panie mieszkaniec.

Wezyr | 2022-04-21 09:00:04 napisał(a):

Już dawno pisałem,że nie uda się Wiaduktu wybudować za 55 milionów złotych. Jednak trzeba walczyć aby obok Wiaduktu, który powstanie funkcjonował obecny przejazd kolejowy! Trzeba to osiągnąć za mniejsze dofinansowanie PkP do budowy Wiaduktu a nawet zaproponować,że Gmina Starachowice wraz z Powiatem będzie ponosić koszty funkcjonowania tego przejazdu kolejowego.

Panie Ambroszczyk z jakich pieniędzy Wojewoda miałby stworzyć tarcze dla samorządów? :)

Do Wezyr | 2022-04-21 09:07:22 napisał(a):

Nie zgadzam się z Panem jeżeli kolej chce dołożyć pieniądze likwidując przejazd jest to racjonalne rozwiązanie. To co Pan proponuje ,aby miasto z powiatem przejęło na utrzymanie nie racji bytu zmarnowane pieniądze. Powstaje pytanie po co ten przejazd ??? Uważam że proponowane rozwiązania trzech rond całkiem dobrze skomunikują rejon dworca. Nie ma sensu się upierać na ten przejazd.

Puste gadanie | 2022-04-21 09:30:35 napisał(a):

Uważam, że skończy się na ogłoszeniu przetargu i szybkim jego unieważnieniu . Te władze nie potrafią wybudować normalnej ulicy ( Konst. 3 Maja) a bredzą coś o wiadukcie. Z tą ekipą to się nie uda. Z jednej strony bezmyślne wydatki na kompletnie zbędne inwestycje a z drugiej prośba o tarczę finansową. W Urzędzie i Starostwie potrzebna jest tarcza do odbijania głupich pomysłów rujnujących budżety miasta i powiatu... A swoją drogą , czy ktoś jeszcze pamięta kiedy rozpoczęła się legenda pod tytułem "budowa wiaduktu" ???

Wezyr | 2022-04-21 09:34:27 napisał(a):

Koszt utrzymania rocznie tego przejazdu będzie stosunkowo niewielki a w olbrzymim stopniu poprawi ruch w mieście. Zabezpieczy też prawidłowy ruch,kiedy na Wiadukcie coś się ,,wydarzy,, i będzie nieprzejezdny.
Materek już ulice Konstytucji 3 maja zwezyl do 5 m, bo według niego będzie ok oszczędnie i bezpiecznie. Dlatego już dziś przestrzegam przed szkodliwymi działaniem jakim będzie likwidacja tego przejazdu!

O zmarnowanych pieniądzach mówiła dr Kręcka, w szpitalu Komitet Marka Materka zatrudnił kilkadziesiąt osób bez kwalifikacji i przygotowania, co kosztowało Szpital kilka milionów złotych w skali roku!!!

Nie wiemy jaką kwotę jest gotowe przekazać PKP.

Do wezyr | 2022-04-21 09:57:59 napisał(a):

PKP ponoć chce dołożyć 1 do 2 mln ale to nie sprawdzona informacja. Poprawa komunikacji będzie przez wiadukt. Przejazd to będzie tylko skrót. Jak się coś wydarzy na wiadukcie to na ten czas będzie objazd . Przevież nie codziennie tam się będzie coś działo. Tam gdzie przejazd ma być kładka dla pieszych. Dobre rozwiązanie ale wiadukt prawdopodobnie nie powstanie. Jeszcze nie ruszyła budowa obwodnicy a już już miała być wbita łopata

Pablo | 2022-04-21 10:04:16 napisał(a):

Proponuje zostawic przejazd kolejowy, a decyzje odn. wiaduktu przesunac na czas po wybudowaniu polnocnej obwodnicy z wiaduktem do dk42, bo moze okazac sie ruch ze strefy, zarowno ciezarowek jak i pracownikow z okolicznych miejscowosci (a to wiekszosc tam pracujacych) przekieruje sie wlasnie tam I wiadukt na dolnych nie bedzie potrzebny. Przeciez to wlasnie taki ruch powoduje tam korki.

Piotr | 2022-04-21 10:36:02 napisał(a):

Do wszystkich, którzy mówią i argumentują likwidacje przejazdu. Historia się powtarza. Starachowice Wschodnie. Wybudowano wiadukt i chciano zlikwidować przejazd. Jak wszyscy widzą niezbędny jest wiadukt, ale i przejazd. Wiadukt ciągle się korkuje i każdy kto chce ominąć te korki to sobie jedzie przejazdem. Mało tego skraca drogę i czas dojazdu. Jest alternatywną drogą dla wielu mieszkańców. Nie wszyscy walą wiaduktem. Wyobrażacie sobie sytuacje w której nie ma tego przejazdu? były takie historie w momentach modernizacji linii kolejowej. Cały ruch kołowy przez wiadukt. Mało tego pieszy również, górą nad torami. Kto nie korzystał ten nie wie. Czy może tam będą windy przy klatkach schodowych? W założeniu wiadukt ma służyć wszystkim - kierowcom i pieszym, w tym niepełnosprawnym, starszym i schorowanym ludziom, którzy nie mają prawa jazdy i co dzień muszą do handlowej części miasta po bułki, masło, chleb. Dlatego uważam, że jeżeli dojdzie do likwidacji tego przejazdu? To będzie to przejaw największej głupoty ze strony władz. Mało tego, będzie to przejaw uprzykrzania i utrudniania życia mieszkańcom, oraz ewidentne działanie na ich szkodę! Wolał bym żeby władza nie uszczęśliwiała mnie na siłę. NIe potrzebne mi Zielone wiaty za milion złotych, ani zielone napisy za dwa miliony. Nawet pięć zielonych usłanych dywanem begonii skwerów i bunkrów betonowych, mol dwupoziomowych, świecidełek za pół miliona, pięciu tarasów widokowych, stroików na słupach i innych dupereli wymyślonych przez władzę. Ja tylko chce normalnie żyć. Nie utrudniajcie Mi tego.

Wezyr | 2022-04-21 10:37:00 napisał(a):

@Pablo
Nie można czekać z budową nowego Wiaduktu z kilku powodów. Pierwszy to otrzymana dotacja na jego budowę,drugi to znaczne natężenie ruchu pociągów,rozwój miasta tego wymaga to trzy,cztery to bezpieczeństwo mieszkańców -karetki nie mogą stać w korkach i na przejazdach, pięć taniej nie będzie w przyszłości

tomasz | 2022-04-21 10:47:13 napisał(a):

A Materek chwali się na fb remontem ulicy Konstytucji który już dawno powinien się zakończyć.
Uczcie się jak własną nieudolność przekuć w sukces.

tomasz | 2022-04-21 10:55:18 napisał(a):

Pomysł budowy wiaduktu to czasy Gomułki i PRL.
Teraz mamy PRL-BIS , przepraszam PRL-PIS więc na pewno będzie wybudowany.

master of chaos | 2022-04-21 11:24:51 napisał(a):

Zamknięcie przejazdu to plajta przedsiębiorców z ulicy Hutniczej, Sportowej, Nadrzecznej.
Już zabrano komunikację autobusową z odcinka obok łaźni - co stało się powodem do zamknięcia wielu działalności i otwierania bez powodzenia kolejnych. Nie będzie ruchu, nie będzie kupujących. Może by Pan dyrektor powiedział jak planuje organizację ruchu w ttym miejscu. Może jakieś konsultacje z mieszkańcami czy już za późno???

Drogowiec | 2022-04-21 12:19:36 napisał(a):

Aha dojazd bez korków to plajta przedsiębiorców? Ktoś upadł na głowę. Wiaduktem dojedzie się do waszych sklepów bez czekania na przejeździe. O ile znam projekt to sytuacja nie jest analogiczna jak na Targowej. Po pierwsze nie ma dróżnika bo przejazd zamykany jest z nastawni. Po drugie żeby dojechać na wiadukt spod przejazdu trzeba jeżdzic dookoła za targowiskiem albo za Kamienną żeby wjechać na wiadukt. Na Radomskiej bedzie tak że wiadukt bedzie blisko od ronda za Brico i nie ma takiego nadrabiania drogi. Przecież po modernizacji linia kolejowa zyska na znaczeniu i nie dziwie się że PKP chce zamyknąć przejazd. A jak coś to niech przedsiębiorcy się zrzucają na jego funkcjonowanie a nie inni mieszkańcy, którzy tak naprawdę będą mieć wygodny dojazd do ich usług. O ile cenowo będą atrakcyjni i bedzie kulturalna obsługa to ludzie będą u nich kupować. Tym się teraz walczy o klienta.

Pytanie | 2022-04-21 12:31:19 napisał(a):

Ktos wie czy Strabag podpisal juz umowe na realizacje pln- zach obwodnicy Starachowic, czy jeszcze nie? Bo chodza plotki, ze ze wzgledu na ceny stali i inflacje to podobno moze nie dojsc do podpisania tej umowy i realizacji tej inwestycji. Ma ktos sprawdzone info?

Anna | 2022-04-21 12:38:12 napisał(a):

Bez przesady ze tam byli przedsiebiorcy, ktorzy upadli bo przesunieto przystanek dwoch czy trzech linii na dzialajacy kilkanascie metrów dalej, brednie. Zamkniecie przejazdu tez nic nie zmieni, bo komunikacja i tak bedzie na tym przystanku pod parkiem i przy dworcu funkcjonować. Jesli bedzie w tamtym rejonie kladka dla pieszych i dzieki kasie z PKP bedzie mozna dopiac dofinansowanie, to jestem za.

Nemezis | 2022-04-21 14:22:37 napisał(a):

Jeszcze do niczego nie doszło a już bicie piany.
Bardziej swojsko:Jeszcze Maciek w dupie,a już mu kaszkę studzą.....

Kama do do Wezyr | 2022-04-21 15:34:59 napisał(a):

1-2 miliony od PKP??? Tyle to chyba Materek na kwiatki i zieleń wydaje rocznie. Hehe nie ma to jak sprzedać przejazd za pchli grosz.

Z | 2022-04-21 15:58:50 napisał(a):

Kolej nie dołoży nic, bo nie ma w tym żadnego interesu.
Ten żałosny samorząd nie potrafi kawałka ulicy zrobić a chcą się za wiadukt zabierać, toz to komedia.
Już obwodnica północna miała być oddana w 2019 roku........

viki | 2022-04-21 17:20:07 napisał(a):

No dobrze załóżmy że wiadukt powstanie i zamkną przejazd to po jaką cholerę Materek buduje ten parking przy dworcu? I kto tam będzie parkował?

do Viki | 2022-04-21 17:42:20 napisał(a):

parkować będą ufony. Będzie wiadukt ronda usprawniające komunikacje dojazd do obecnie budowanego parkingu. Będzie kładka dla pieszych Po grzyba ten przejazd. Kto będzie parkował. ludzie którzy zostawia samochód pojada pociągiem np do Kielc. Ludzie którzy przyjadą na zakupy, ludzie którzy kogoś przywiozą lub będą czekali na kogoś co jedzie pociągiem. Ale pytanie. Co ten przejazd jak będzie zostawiony daje . Ze ktoś pojedzie prosto nie na wiadukt. I to jest problem. Nie przepadam za MM ale w tej koncepcji przejazd nie ma racji bytu.

Do do viki | 2022-04-21 18:13:24 napisał(a):

A ja myślałam że będzie tam kolejne centrum przesiadkowe i wszyscy pracownicy firm ze strefy będą tam zostawiać samochody i dalej jeździć darmową komunikacją do roboty,na zakupy i centrum biznesowego w Pałacyku a może to już nie aktualne? Czy ktoś znowu robi z nas balona?

he,he | 2022-04-21 18:20:33 napisał(a):

Materek, dzisiejszy koszt wiaduktu, to więcej niż 100 mln. Żebyś się zesrał, to nie zbierzesz

Jacek Placek do do | 2022-04-21 19:09:32 napisał(a):

Materek Materkiem ale co robi rada miasta?Dlaczego biorą pieniądze za nic nierobienie?
Jesli prezydent ma złe pomysły to od tego są aby to zweryfikować!Ludzie na kogo wy głosujecie!

Do Viki | 2022-04-21 22:30:24 napisał(a):

Viki, na Dolnych już nie ma żadnego dworca tylko jest przystanek kolejowy obok Baru Miś i hurtownia kwiatów sztucznych w budynku byłego dworca PKP.

Dziak Antoni | 2022-04-21 22:32:14 napisał(a):

No pokaż Materku jaki z ciebie menago. Gadać to potrafisz ale robić to tylko propagandę :D

do he,he | 2022-04-24 09:55:58 napisał(a):

Podobno z ramach oszczędności wiadukt będzie miał tylko 5,5 m szerokości. Będzie bezpiecznie do bólu...

Tatagenek | 2022-04-26 08:04:38 napisał(a):

Panie Materek nie czytaj pań tych troli,tylko buduj wiadukt . Postawimy Panu za to pomnik z wdzięczności. Tracę co dzień godzinę życia na powrót z pracy na drugi koniec miasta .

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie